Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Tråd i 'Reisebrev' startet av flying_all, 26. nov 2015.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å vært i Asia, Amerika og stort sett hele Europa er det på tide med en tur til Sør-Amerika. Turen går til Argentina, Uruguay og Chile samt en svipptur innom Easter Island (Påskeøya).

    Reisen går over totalt 12 dager og avreise er kommende søndag, 29. november med hjemreise torsdag 10. desember.

    Reiseruten:
    29. nov: Ålesund (AES) - København (CPH) SASCRJ 900
    29. nov: København (CPH) - Frankfurt (FRA) SAS A320

    29. nov: Frankfurt (FRA) - Buenos Aires (EZE) Lufthansa 747-8

    2. des: Buenos Aires - Montevideo (Buquebus/båt)
    4. des: Montevideo - Buenos Aires (Buquebus/båt)

    5. des: Buenos Aires (EZE) - Santiago (SCL) KLM 777-300
    6. des: Santiago (SCL) - Easter Island (IPC) LAN Chile 787-9
    8. des: Easter Island (IPC) - Santiago (SCL) LAN Chile 787-8

    10. des: Santiago (SCL) - Buenos Aires (EZE) KLM 777-300
    10. des: Buenos Aires (EZE) - Frankfurt (FRA) Lufthansa 747-8
    10. des: Frankfurt (FRA) - København (CPH) SAS A321
    10. des: København (CPH) - Oslo (OSL) SAS A321
    10. des: Oslo (OSL) - Ålesund (AES) SAS 737-800


    Fortsettelse med bilder kommer etterhvert!

    (Dersom noen har "ønsker" om noe jeg må ta bilde av, sjekke ut, skrive om eller har spm - rop ut [​IMG] )

    EDIT: har lagt inn farge på teksten. Ruter med samme farge, er samme PNR)
     
    Last edited: 28. nov 2015
    Avixlo, Lnbre, jefi99 and 7 others like this.
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Litt av en rute! Gleder meg til å følge deg på tur!
     
    flying_all liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Ser fram til rapporter :)

    Er det bonustur eller kjøpt billett?
     
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Turen er ("dessverre") kjøpt... Hadde faktisk tenkt å bruke mine hardt oppsparte bonuspoeng på AES - CPH - FRA - EZE tur/retur i biz, men mangler et par tusen poeng samt jeg får ikke CT'en før etter nyttår. Så siden jeg hadde 12-13 dager til "overs" akkurat nå, passa det veldig fint å hive seg på et par fly nedover for å utforske både de forskjellige flyene og landene.

    Det ble totalt 4 PNR om noen skulle lure ;)
     
    Last edited: 27. nov 2015
    RoadKing liker dette
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Ser frem til å følge denne reisen :) flere steder jeg kunne tenkt å besøke selv.
     
    flying_all liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det lurte vi selvfølgelig på :)
    Vi lurer også på klassevalg og pris på denne herligheten.. :)
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Ønsker å vente med å dele denne informasjonen slik at det blir mer spennende å følge med videre. Men kan røpe såpass at det er veldig variert klassevalg ila turen, så det blir litt av hvert ;)
     
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    DEL 1:

    Dagen startet på Ålesund lufthavn Vigra med kursen mot København Kastrup som var første stopp.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ålesund lufthavn er ikke så stort med totalt 6 gater innland og 2 gater utland. De har akkurat pusset opp, så den ble ca dobbelt så stor nå enn hva den var tidligere.

    Flight: Ålesund - København
    Rute: SK 2893
    Flyselskap: SAS
    Klasse: SAS GO
    Sete: 9F
    Flytype: CRJ 900
    Reg: OY-KFH

    [​IMG]
    [​IMG]

    Om flyet:
    Flyet som skulle ta oss til København var en CRJ 900. Personlig må det være et av mine favoritter innen flytypen "småfly". Gode stoffseter med 2-2 konfigurasjon, vinduene er ikke plassert langt nede og de er stillegående.

    Min opplevelse på denne flighten (positivt +, negativt -)
    + Vi fikk boarde 5 min før oppsatt boarding time,
    + ingen forsinkelser ut og med avgang før tiden,
    + bra service ombord. De spurte hyggelig om det skulle være noe å spise eller drikke, jeg tok 2 drikker og fikk tilbudet om jeg ville ha ennå mer (har diamant kort = gratis drikke hos SAS). Ingen sure miner fra crewet.

    Vi landet på København Kastrup i god tid før vi skulle (brukte rundt 1 time og 5 min fra AES - CPH).

    Neste flight:

    Flight: København - Frankfurt
    Rute: SK 675
    Flyselskap: SAS
    Klasse: SAS GO
    Sete: 7F
    Flytype: Airbus A320
    Reg: OY-KAP

    [​IMG]

    Om flyet:
    Airbus A320 med 3-3 konfigurasjon. Mellomlander du i Danmark og skal videre med SAS er det veldig vanlig at det blir en Airbus i motsetning til Oslo/Gardermoen og Stockholm/Arlanda som har mesteparten av sine SAS flights innenfor Europa med Boeing

    Min opplevelse på denne flighten (positivt +, negativt -)
    + VELDIG prioritert boarding og til riktig tid... (de tok til og med stikk-kontroll på meg om jeg hadde med meg EBG/EBD kortet og jeg fikk ikke gå ombord før det ble vist frem, i tillegg til at boardingkort måtte skannes).
    + Landet i Frankfurt i henhold til oppsatt tid.
    - Forsinket ut fra CPH med 25 minutter.
    - Servicen ombord var variert. Ingen smil fra kabinansatte og hun ene dama ombord ble sur da en passasjer ikke tok på flightmode 25 min (!) før avgang...

    Når jeg ankom Frankfurt Airport var det viktig å huske å hente baggasjen for og så gå igjennom tollen, sjekke inn bagasjen på nytt sikkerhetskontroll (nei man må vanligvis ikke det dersom du har en gjennomgående billett / samme PNR). Men siden totalsummen på billettene ble billigere ved å booke reisen ned til Frankfurt og videre til Buenos Aires seperat, gjorde jeg selvfølgelig dette da jeg uansett hadde 6 timer å slå i hel i Frankfurt før neste flight.

    [​IMG]

    Etter å ha sjekket inn bagasjen og fått boardingkort var det en laaang gåtur til gate C16 og senator/first loungen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Senator / first loungen på C-terminalen har en veldig kul funksjon, nemlig boarding direkte fra lounge. Dvs du kan gå rett i loungen å slappe av i noen timer for å så slippe å følge med på tavlen over hvilken gate du må løpe til når det er boarding. Denne loungen har connection direkte til gate C14, 15 og 16.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Jeg ankom loungen ca 4 timer før avgang, så her var bare 5-6 personer og veldig fredelig atmosfære. Helt greit utvalg av mat, drikke og snacks. De som jobber her rydder opp etter deg så snart du har spist opp og det er et veldig strøkent førsteinntrykk av loungen.

    [​IMG]

    Her er et bilde av flyet, Boeing 747-8l tatt rett fra godstolen i loungen. Fin utsikt over flyplassen. Fortsatt et par timer til boarding, og da er det bare å gå rett bort her og ombord, behagelig å tenke på.

    (for å ikke lage for høye forventninger til del 2: jeg flyr ikke First Class videre på neste flight ;) ).

    Fortsettelse fra loungen og ombord i flyet kommer.
     
    Lnbre, GinTonic, mhsalv and 9 others like this.
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    DEL 2:


    Flight: Frankfurt - Buenos Aires
    Rute: LH 510
    Flyselskap: Lufthansa
    Klasse: Premium Economy
    Sete: 25G
    Flytype: 747-8l
    Reg: D-ABYS

    Etter noen timer i loungen var det på tide med boarding. Dette var som sagt en lounge med direkte boarding fra gate og ombord. Selve konseptet er kult men det fungerer ikke så bra dersom du ikke har first eller business-class sete ombord. Noe jeg fikk erfare siden jeg hadde premium-eco.

    For når boarding starter i loungen, starter den også for eco/premium eco som ligger i etasjen under. Når man kommer ned rulletrappen som går fra loungen er det er 2 "innganger" til flyet, forskjellen på disse er at den til venstre er first/biz og den til høyre er eco/premium-eco. Og når jeg da hadde premium-eco fikk jeg boardet i loungen, men når jeg kom ned rulletrappen måtte jeg stille meg i kø ombord sammen med resten av eco/premium-eco passasjerene mens first/biz gikk fint ombord i sin egen korridor.

    [​IMG]


    Før jeg fortsetter å skrive noe mer må jeg informere om at jeg ikke har noe erfaring med økonomiklasse på long-houl så jeg oppdaget raskt at jeg hadde en tendens til å sammenligne hendelser opp mot business class.

    Det var litt kaos når man var kommet ombord i flyet, folk var ufattelig trege med å finne plassene sine og sette seg ned - så her må man ha tålmodighet. Flyet var også ganske stappet når jeg kom ombord, selv om jeg kom i køen så raskt det var boarding.

    [​IMG]


    Drink før take-off. Faktisk veldig god. Appelsinjuice med mint.

    [​IMG]


    Sete 25G. Helt OK med plass helt til.... han fremfor deg slenger bak med sitt sete. Da går man fra en smule nesten-business-class til eco igjen... :headbang

    [​IMG]


    Helt fullt fly til Buenos Aires den kvelden.

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    Veldig bra skjermer i Premium Economy klassen. Rask responstid (mye raskere enn Thai Airways og Turkish Airline sine biz-skjermer...) Klare farger, bra utvalg med filmer og underholdning.

    [​IMG]


    [​IMG]


    Første måltid ombord ble servert ca litt over 1 time etter take off.

    [​IMG]


    Etter maten var spist opp (før jeg greide å spise opp min..) var det opp og full rush trafikk til toalettene. I midten av flyet finner man 2 toaletter som deles på eco og premium-eco passasjerene. Det var ikke uvanlig med 7-8 personer i kø pr dass og ventetiden for den bakerste personen i køen ble da på vel raskt 20 min i gjennomsnittet. Så her må man planlegge litt.

    [​IMG]


    Midt mellom Azorene og Madeira ble lyset slokket og det ble ro ombord på LH 510. Og med sete i premium-eco var man vel sikret seg en ganske så god søvn i noen timer? (eller...)

    [​IMG]


    Sete 25G som jeg hadde var jo det siste setet i min klasse og i vanlig eco klasse er konfigurasjonen 3-4-3 sammenlignet med 2-4-2 som er i premium-eco. Dette skulle vise seg å være et dårlig valg. Ihvertfall dersom du ikke ønsker følgende:

    - å bli vekket 10 ganger,
    - ikke liker å få "mat-tralla" dunket inni ryggen på setet ditt hver gang de serverer, samler søppel og bare flytter den fram og tilbake.
    - ikke liker at folk som runder "hjørnet" lener seg på sete ditt..

    Nok om irritasjoner under den livsviktige søvnen.

    [​IMG]


    Neste morgen våknet jeg opp til dette. Frokost blir servert ca 2 timer før landing. Husk å vær våken om du vil ha frokost, de vekker ikke deg og mater deg dersom du sover.

    Maten var helt ok, verken veldig bra eller dårlig. Som man må forvente.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Vel fremme i Buenos Aires landet vi 07:59, imponerende nøyaktig siden tiden som er satt opp er kl 08:00. Imigrasjonkontrollen på flyplassen i Buenos Aires kan til tider være veldig lang og siden vi fløy en 747-8l så benyttet jeg sjansen til å sitte ombord til alle var gått ut av flyet sann jeg fikk se meg litt omkring og ta noen bilder:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Økonomiklasse.

    [​IMG]

    Premium Økonomi. Ingen gardin eller noe som skiller mellom eco (for utenom en liten netting-aktig greie som henger opp i taket.
     
    Last edited: 01. des 2015
    Lnbre, Islending, Aussie74 and 4 others like this.
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk også gå igjennom Business class for å ta noen bilder, hyggelig gjort av crewet ombord.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Og de kabinansatte sa at jeg måtte selvsagt komme fram og se på det som var mest interessant, LH First:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Sol, blå himmel og 30 varmegrader i Buenos denne fine mandags morgenen 30 november :cool:

    Som sagt:

    [​IMG]

    Her gjelder det å være raskest mulig ut, ellers møter man på denne køen ved passkontroll/imigrasjonen... Jeg ble som sagt igjen i flyet og i tillegg satt jeg meg på en benk inne på terminalen og ventet 10-15 min til køen hadde blitt mindre, det gikk likevel 1 time og 10 min i køen før jeg var kommet igjennom og fikk plukke opp bagasjen min.

    Inne på flyplassen ble jeg møtt av godt over 100 personer med skilt som skulle plukke opp folk som hadde landet med ulike fly, i tillegg møter du ivrige taxisjåfører som nesten drar deg inn i taxien og gir ikke slipp på deg før du har sagt ja. De hjelper deg gjerne bort til minibanken for å ta ut penger og de ønsker SVÆRT gjerne å få betalt i dollar. Han som kjørte meg fikk ikke sagt det nok at jeg sparte mye på å betale i dollar, hele 40 kr regnet jeg ut med dagens kurs. Men av meg fikk han pesos siden det var det jeg hadde for hånd ;)

    [​IMG]

    Innsiden av flyplassen ved innsjekkingsområdet.


    [​IMG]

    Utsiden av flyplassen Buenos Aires EZE.

    Min opplevelse på denne flighten (positivt +, negativt -)
    + Gode seter (bedre enn SAS plus sine i A330/A340).
    + Hyggelig crew (men noen negative kommentarer under her),
    + Bra skjerm,
    + OK matservering,
    + landet når vi skulle,

    - ca 1 time forsinket ut fra Frankfurt,
    - Det var lang kø på toaletter (gjorde ikke meg noe i grunnen da jeg kun måtte 1 gang på hele turen),
    - Dårlig setevalg (som er min egen skyll, 25G),
    - Litt klønete av crew å smelle vognen inn i setet hver gang,
    - Crewet var dårlig på engelsk og fortsette bare med å snakke tysk til deg (flaks jeg hadde tysk i 3 år på skolen, så jeg forsto dem vertfall),
    - Bagatell: Safety video kunne vært tekstet på flere språk samtidig. Den ble først vist med tysk tale og tysk tekst, der etter med engelsk tale og spansk tekst (?). Kunne fint greid å tekstet tysk, spansk og engelsk samtidig med engelsk tale.

    DEL 3: kommer.
     
    Last edited: 01. des 2015
    Lnbre, Islending, GinTonic and 11 others like this.
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    DEL 3: (Buenos Aires)

    Etter å ha kommet seg ut av flyplassen var det på tide å komme seg til byen og hotellet. Den internasjonale flyplassen i Buenos Aires "Ministro Pistarini" ligger ca 1 time (Taxi) fra selve sentrum. Buenos Aires har også en city airport som ligger nord i byen.

    Taxi fra flyplassen og til byen betalte jeg 450 ARG pesos som tilsvarer 400 norske kroner.

    I Buenos Aires bodde jeg på NH Buenos Aires Tango. 4 stjerners hotell midt i den Argentinske "Karl Johan" med alle de kjente severdighetene rett rundt hvert hjørne.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Hotellnavn: NH Buenos Aires Tango
    Hotellstjerner: 4
    Etasje: 7 etg
    Pris: 2600 NOK, 2 personer, 2 netter.

    Min opplevelse av hotellet (fra 1 til 6 - hvor 6 er best)

    Førsteinntrykk: 4
    Innsjekk/utsjekk: 4 (ca 10 minutter)
    Service: 5
    Språk: 4 (mye spansk, men OK engelsk)
    Renhold: 5
    Frokost: 3 (veldig lite utvalg, kun 2 typer brød, ingen salat, mye søtsaker og ikke så koselig avdeling, ingen vindu..)
    Room service: 4+

    Ekstra info: ligger nært ALT det "viktige" og som er verdt å se. 5 min gange til hop on /hop off bus, vakker utsikt, ikke europeisk stikkontakt.

    Utsikten fra rommet. Verdens bredeste gate har jeg hørt? Rett meg om det er feil. Opp til 8 gangfelt/veier på det bredeste.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Room service:

    [​IMG]

    Kart over byen (får gratis i resepsjonen):

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tok bussen til "La Boca", ca 15 min fra hotellet jeg lå på. En liten landsby med fargerike hus, mange markeder, tango, restauranter, barer, butikker og mye å se (anbefales):

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    I Buenos Aires sniker ikke folk på bussen. Allerede 5-10 min før bussen i det hele tatt kommer står folk i en fin kø nedover veien og venter på bussen. Der etter går de fint ombord når den kommer og ingen dytting eller kjefting ;)

    [​IMG]

    Ikke bli overasket om alle restauranter er folketomme selv om klokken er 21-22.. folk i Argentina går ut og spiser veldig seint, fra 23 og utover dukker de fleste opp. Så klokken 20:00 så en av byens fineste sånn her ut:

    [​IMG]

    På menyen sto Kanin, med ris og løk. Nydelig :)

    [​IMG]


    Min opplevelse av byen Buenos Aires:
    + Veldig hyggelige folk,
    + Hop on/hop off bussen (denne anbefales om du ønsker å se mye av byen, 350 ARG pesos),
    + Man føler seg trygg når man går rundt,
    + Verdens beste biff,
    + Rikelig med gode spisesteder,
    + Ryddig og oversiktlig inntrykk av byen, lite søppel i gatene sammenlignet med byer i Asia,

    - LITE engelsktalende i butikker, restauranter og faktisk på hotell,
    - Det er en maks grense på 1000 ARG pesos pr person i minibanker (grenseuttak pr dag),
    - Ikke særlig billig mat, drikke og is (samme prisnivå som Norge på det meste),
    - Mye falske penger i omløp, trodde jeg hadde fått falske sedler men det viser seg at de minste valutaene ikke har den svarte stripen på sedlene (kun de største valutaene som har dette),

    Fortsettelse... :)
     
    Last edited: 03. des 2015
    Lnbre, GinTonic, Kjakan and 6 others like this.
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Håper du vekslet dollar på svartebørs. Da får du fort nærmere 50% mer i kurs.
    Ellers er BsAs en finfin by
     
  13. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Har hørt mange snakke om dette men har ikke helt satt meg inn i det og turt å "prøve ut" ennå, he he... Det er en helt nydelig by ja :)
     
  14. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Alle gutta (og noe få jenter !!) står langs Florida Street. Problemet med falske sedler er ikke veldig stort, men vær oppmerksom på at det finnes flere gyldige sedler av hver valør. Eks 4 gyldige utgaver av 100 pesos. Håper den nyvalgte presidenten klarer å få bukt med inflasjonen. Ligger pt på ca 40 %. Litt uvant for oss i furet værbitt.
     
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Og får du fake så er det bare å legge den midt i bunken og gjenbruke. Det har blitt gjort... ;)
    Ellers er det helt ufarlig å veksle sånn.Du kan til og med spørre på restauranter etc
     
  16. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    DEL 4 (Buquebus båt fra Buenos Aires – Montevideo)

    Dagen startet kl 06:00 i Argentina. Båten hadde avreise klokken 07:30 og jeg hadde beregnet å møte opp 45 min før avgang siden jeg hadde First-class.

    Rute: Buenos Aires – Montevideo
    Selskap: Buquebus
    Båt: Francisco
    Klasse: First / Primera Especial
    Overfart: 2.15 timer
    Pris: 1100 NOK pr vei

    Her er terminalen. Denne ligger Nord-øst i Buenos Aires:
    [​IMG]

    Prosessen før man kommer om bord i båten er ganske likt det å ta fly og generelt være på en flyplass. Det anbefales å møte opp 1 time før avgang da det kan være noe kø ved økonomiklassen.

    [​IMG]

    Prioritert innsjekk hvor First og Business benytter samme kø/skranke.

    [​IMG]

    Bagasjen blir sjekket inn og du slipper å tenke på å drasse rundt med den. Etter å ha levert bagasjen måtte man opp en etasje og der var sikkerhetskontrollen. Denne var ikke så veldig seriøs da de aldri sjekket noen av de som gikk igjennom sånn spesielt godt og ting som ble lagt på bandet lot de bare gå igjennom uten at de såg på skjermen en gang.

    Etter sikkerhetskontrollen var det en passkontroll før man kom til en terminal der man kunne boarde. Det var ingen prioritert kø her så alle sto fint på en lang linje uansett hvilken klasse man hadde.

    [​IMG]

    Om bord i båten finner du 4 forskjellige klasser.

    [​IMG]

    Clase Economica (økonomiklasse/billigst hvor man sitter nede).

    Clase Turista (Eco Plus lignende hvor du får litt bedre stoler og får sitte på dekk 2/etasje 2 i båten)

    [​IMG]

    Clase Business (Business class, gode stoler, champagne ved entreen og matservering).

    [​IMG]

    Clase Primera Especial (First Class, beste stoler, god service, god mat og drikke og veldig stille og rolig atmosfære). Man får ikke et spesielt sete, man kan velge fritt når man kommer om bord.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Til frokost var det et bra utvalg av mat og drikke. Jeg gikk bort og forsynte meg med appelsinjuice, omelett, med bacon og pølser samt frukt + dessert. Jeg gikk fint tilbake til sete mitt og for å begynne å spise. Maten var veldig god og når man reiser First Class er vel alt inkludert i prisen? (eller….) Fordi, i det jeg skulle til å begynne å spise kom det en som jobbet der og sa, "dette blir ca 140 kroner" :(

    Så husk: viss du reiser First med Buquebus en gang, ingen mat om bord er gratis/inkl i prisen. Det står ingenting verken ombord eller på nettsiden om at det ikke er inkl og er du rask med å forsyne deg når du kommer ombord, er det lett å tro at det ikke koster noe ekstra. Men jeg syns prisen var helt OK likevel for et så godt måltid, og frokost må man ha:

    [​IMG]

    Etter 2 timer og 15 minutter om bord i båten kom vi frem til Montevideo. Her fikk jeg levert bagasjen min veldig raskt og dette minne også om en flyplass med et bagasjebånd hvor en og en passasjer får levert bagasjen sin:

    [​IMG]

    Når bagasjen var plukket opp, var det på tide med ny sikkerhetskontroll og toll av bagasje og også her var det grise slapt av vaktene (ennå slappere enn i Argentina) det var så vidt de såg på skjermene og lot alle gå fint forbi (de hadde dog en stikk-kontroll av enkelte personer rett før utgangen, der sjekket de igjennom bagasjen og spurte dem div, jeg ble ikke stoppet).

    Utenfor "Buquebus ankomst-terminalen" ble jeg møtt av en laaaang kø med folk, og alle ventet på Taxi.... :8: Så da var det bare å stille seg bakerst og vente. Dette tok ca 15-20 minutter.

    [​IMG]

    Min opplevelse av turen med Buquebus: (positivt +, negativt -)
    + Prioritert innsjekk,
    + Prioritert boarding (OBS, kun når du reiser fra Montevideo – BA),
    + Folk er raske om bord (man står ikke å venter i flere minutter for å komme frem),
    + Ryddig og reint,
    + Stille og behagelig,
    + Veldig god mat,
    + Gode stoler (bildene lyver litt, ser trangere ut enn det faktisk er),
    + Kun knappe 2 timer overfart,
    + Tror jeg hadde gitt terningkast 6 dersom mine negative punkt hadde vært inkl i prisen.

    - WIFI er ikke gratis (koster 6 dollar for 2 timer),
    - Mat er ikke gratis/dårlig opplyst,
    - Crew snakker ikke Engelsk,


    Fikk et lite glimt av norske «Sivlia Ana» før avgang. Den lå i samme området som båten jeg skulle reise med.

    Les mer om "Silvia Ana" her
    http://www.dagbladet.no/2014/03/25/tema/reise/silvia_ana_l/color_line/32485022/

    [​IMG]


    Fortsetter... ;)
     
    Avixlo, Lnbre, Aussie74 and 2 others like this.
  17. nemi

    nemi Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Ååå, så bra at du hadde et fint opphold i Buenos Aires!
    Jeg er enig i at det er litt vanskelig uten å snakke spansk her. Snakker du litt spansk eller ingenting?
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Artig å se «Silvia Ana» igjen. Var ombord der mange ganger i gamlejobben.
     
  19. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Snakker ikke spansk selv nei, men kan heldigvis de helt basic ordene. Så da er man litt på vei vertfall om man skulle møte på noen som ikke kan engelsk :)
     
  20. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Morro å se en norsk båt her nede ja. Synd det ikke ble en tur med den...
     

Del denne siden