Artikkelen på IF her: https://insideflyer.no/sas-apner-ny-rute-til-los-angeles-fra-kobenhavn/ er ikke helt korrekt. Det er riktig at SAS åpner ny rute CPH-LAX 13. januar 2020, men samtidig legges ARN-LAX ned. Så i praksis er det en flytting. Det endres også fra 6 dager i uken til hver dag. Jeg har flere bookinger OSL-ARN-LAX etter 13. januar. De er ikke endret, men det skjer vel snart. Jeg så et intervju med en SAS-topp som sa at det var for å nå et større marked. Det betyr vel at bonus billettene, som er vanskelige å få tak i i dag blir enda verre å få tak i?
Det går nok ikke så bra fra Stockholm som de hadde håpet, de mangler jo litt på connections der oppe, ARN er litt likt OSL at det er bra med tidlige connections fra innland men ikke så mye fra Europa. Nå får SAS et helt annet nedslagsfelt i Nord-Europa med CPH der det fosser inn folk på morran som kan rekke LAX flyet. Ta bare f.eks. Tyskland, dette blir et nytt marked for SAS nå på LAX ruten. Bonusbilletter blir naturligvis ikke noe enklere å få heller når man når en større kundegruppe, men bedre at de beholder LAX på CPH enn at den legges ned.