Aruba vs. Curaçao

Tråd i 'Reisemål' startet av Angie, 22. sept 2018.

  1. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Vi reiser på CT-tur til Aruba i oktober, blir borte 4-15 oktober. Vi har booket hotell, men dette kan avbestilles uten gebyr frem til ankomst. Sitter å funderer på om vi kanskje skulle ha hevet oss på fly til Curaçao noen dager, slik at vi får opplevd både Aruba og Curaçao.

    Noen tips eller meninger? Eller bør vi bare holde oss til Aruba.

    Vi er to venninner som reiser på tur og fokuset er i hovedsak: strand, sol, vin og sang.
    Dog hadde det vært gøy å få med seg litt mer enn bare Aruba når vi først er på de trakter.
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Off topic: hva er reiseruten til Aruba?
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke besøkt noen av stedene, men jeg ville nok ha prøvd å få lagt inn ett par dager på Curacao også, om ikke annet bare for å ha gjort det. I alle fall viss prisene og reiselogistikken er ok.

    Forøvrig liker jeg veldig godt fokuset på turen deres og skulle ønske det var meg! :)
     
    Ursa and Angie like this.
  4. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Reiseruten er OSL - LHR - BOG - AUA og det samme tilbake.
    SAS Ireland opererer ruten til og fra LHR. Avianca flyr oss til BOG og videre til AUA.

    Vi har forøvrig mange timer i Bogota på vei hjem, slik at vi rekker å oppleve par ting i Bogota før vi vender snuten mot London :)
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Herregud @Angie , er det noe å lure på? Venninner på tur må få med seg mest mulig, plott inn en tur til Curaçao og. Jeg hadde iallefall ikke tenkt meg om :)
     
    Angie liker dette
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,654
    Likes mottatt:
    6,651
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mener at Avianca flyr Bogota-Curaçao også, så hvis det sparer tid og penger kan det være en ide å endre enten tur eller retur til Curaçao og kun reise en vei på midten.
     
    Angie liker dette
  7. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Oh, you know... silly me....
    Jeg tenkte bare at Aruba er kanskje så bra at det ikke er verdt å stikke over til naboen for noen dager.
    Jeg skal lufte det for reisefølget om det er av interesse, så får vi legge opp en reiserute aka slagplan :)
     
    RoadKing liker dette
  8. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det stemmer. De gjør det, men det lille jeg har tittet, så blir det for 11-12 timer som går med på å fly AUA - - BOG - CUR pga transfer som ikke passer så bra etc. Alternativt kan vi fly direkte mellom AUA og CUR på 30 min. for 1300-2000 kr per pers.

    Tror jeg vet hva lørdagskvelden skal brukes til.
    Får sette på en film til den bedre halvdelen i huset som ikke får være med på CT-tur :)
     
    RoadKing and Travellingalf like this.
  9. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    @Jorge tenkte nok en open jaw; OSL-LHR-BOG-AUA, CUR-BOG-LHR-OSL og på den måten trenger dere bare 1 leg/1 reisedag for å oppleve begge steder. :D
     
    Angie liker dette
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,471
    Bonuspoeng:
    183
    Du må gjerne lage eit reisebrev, @Angie !
     
    Baldrick, Ursa, Angie and 3 others like this.
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,654
    Likes mottatt:
    6,651
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det var det jeg prøvde å si :D
     
    Trailingtwomike and Angie like this.
  12. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Jeeezzzes, open jaw var faktisk ikke i tankene mine en gang #blondmoment
    Ett godt tips var det for oss som reiser på vår første CT-tur.
    Ser ut som vi skal kunne klare det også, ledige seter finnes på business.
    Da ringer jeg i morgen og forsøker å endre routingen.
     
    Ursa and RoadKing like this.
  13. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Vi får se om det blir noe reisebrev, har i utgangspunktet ikke planer om det. Ikke det mest spennende business produktet vi flyr heller (Avianca), men kan kanskje komme med div. tips til do's and don'ts på Aruba og Curaçao.
     
    RoadKing liker dette
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,471
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er ny i gamet. Har kun flydd business med Cathay Pacific (tilbake i 2009), so for meg er det heilt nytt.
     
    Ursa, Avixlo and Angie like this.
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp!
     
    Angie liker dette
  16. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Sykt hektisk på jobb, men må bare legge inn oppdatert routing:

    OSL - LHR
    LHR - BOG
    BOG - AUA

    CUR - PTY
    PTY - BOG
    BOG - LHR
    LHR - OSL

    Nå gjenstår det å booke fly mellom AUA og CUR på egenhånd. Det er 30 minutter flytid og flere avganger per dag. Vi kan fly med en Twin Otter, men da må må kofferten være på maks 13 kg og håndbagasjen på maks 3 kg. Som to unge damer vi er, så kan jeg si allerede nå at dette ikke kommer til å gå :)

    Samt at dimensjonene på kofferten må være maks 67 x 38 x 25 cm, mens min er 75 x 51 x 31 cm. Jeg får skylde på mannen, det var han som kjøpte kofferten til meg.

    Så vi får bare finne ett større fly som kan ta vare på vår tunge og store bagasje :)
     
    RoadKing liker dette
  17. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Reis med Win Air :)
    Anbefaler dere å bo i Pietermaai distriktet i Curacao.
    https://pietermaaidistrict.com
     
    Ursa and Angie like this.
  18. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    So many jokes, so little time.... :p
     
  19. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips. Vi er virkelig helt rådville på hvor vi ønsker å bo når vi er på Curacao. Vi ser for oss å være der torsdag-søndag. Win Air flyr ikke på onsdager eller torsdager ser jeg, men takk for tips.

    Vi har i utgangspunktet sett for oss å kanskje bare ta en dagstur til Willemstad og heller ligge på en beach resort lenger nord (Blue Bay) eller lenger sør (Newport). Men samtidig så tenker vi at det kanskje kan bli ganske kjedelig å bo så avsidesliggende med ingen restauranter rundt annet enn hotellet.

    Vi skal ta en nærmere titt på Pietermaai. Du må gjerne komme med tips tip hva vi burde oppleve når vi tar turen dit :)
     
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Vi skulle egentlig til Curacao så jeg brukte leeeenge på å finne ut hvor det var best å bo. Tenkte lenge på restort også heller ta en dagstur til Willemstad, men falt til slutt på å bo i Willemstad.
    Se på hotellet her: https://www.scubalodge.com

    Fått vanvittig bra med tilbakemeldinger på Tripadvisor, ligger sentralt til med basseng, vegg i vegg med bystranda som heter City Beach 88, og 5-8 minutter lenger ned så har du forskjellige beach cluber du kan gå på. Masse forskjellige restauranter etc. Prisnivået i Curacao er relativt stivt hvis man sammenligner det med andre plasser i karibien, fort opp i over 100 kroner for en drink og norske priser på mat.

    Kos dere på tur :D
     
    Angie liker dette

Del denne siden