Asia 2019

Tråd i 'Reisemål' startet av zerocool, 11. jan 2019.

  1. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei!

    Har CT og 130 000 poeng, og vi hadde opprinnelig tenkt å reise til USA (LAX eller SFO) med business etter sommeren, men det viser seg å være vanskelig å få tak i billetter.

    Derimot ser vi at det er lettere å finne billetter til Asia, Beijing, Shanghai eller Hong Kong. Vi var i Japan i 2018 så det er ikke aktuelt nå.

    Hva anbefaler dere av disse 3 byene med tanke på pris, mat etc?

    Takk!
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    7,744
    Bonuspoeng:
    183
    Dessverre må du ut med 165 000 poeng til Asia om dere er 2 som skal bruke CTen.
     
  3. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Er du sikker? Selv med kun SAS?
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    7,744
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte du skulle ut med Star Alliance. My bad :)
     
  5. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hehe skjønner at du tenkte det siden eg skrev 130 000 poeng :)
     
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,412
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenkte også på at du skal ut og reise med *A siden du nevnte CT...
     
  7. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    503
    Likes mottatt:
    4,632
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv vært i Bejing og Hongkong, men ikke Shanghai. Disse byene er så forskjellige at jeg synes det er vanskelig å sammenlikne dem og umulig å velge den ene framfor den andre.
    Beijing har mange spennende historiske steder å besøke. Den kinesiske mur og Den forbudte by er verdt turen alene. Sørg for å bruke guide.
    Hongkong er mye mer kompakt og utforskes greit på egenhånd. Mye å finne på og enkelt å ta seg rundt med en kombinasjon av undergrunn, star ferries, trikk og taxi. Ta gjerne også en tur til Macau.
    Mine matfavoritter er pekingand i Beijing og dim sum i Hongkong. På rette restauranter er begge deler helt fantastisk.
    Prismessig er Hongkong jevnt over dyrere, men samtidig er det ganske enkelt å finne billigere alternativer både å bo og spise.
    Klima er ganske forskjellig. Beijing kan være iskaldt om vinteren, mens Hongkong er varmt med høy luftffuktighet om sommeren.
    Når man allerede har vært i begge byene foretrekker jeg nok Hongkong som en by man vil reise til flere ganger.
     
    hifiman liker dette
  8. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
  9. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Da har jeg bestilt CT for to med SAS oslo - Beijing for november i år i biz.
    Vi tenker å ta hurtigtoget til shanghai, innom Disneyland etc.. kan være moro dette hehe.

    Så skal jeg prøve å se etter biletter til LAX eller SFO med star alliance..
     
    SAJblue liker dette
  10. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, vi tok tilsvarende tur i 2017, men med fly til Shanghai og tog til Beijing.

    I Kina forandrer ting seg raskt, så umulig å si hvordan det er der i 2019. Men her er i slle fall reisebrevet jeg lagde etter vår reise i 2017: https://insideflyer.no/forums/threa...ph-pvg-cph-osl-med-sas-plus-og-business.8372/
     
    zerocool liker dette
  11. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
  12. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,189
    Bonuspoeng:
    163
    Shanghai er mye mer vestlig enn Bejing. Minner slik sett litt mer om HK. Har vært i SH flere ganger, liker byen godt. Så ikke noe dårlig ide å ta toget dit.
     
  13. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Ble endringer nå: avbestilte turen og bestilte biz til Chicago i november. Genialt at poengene og CT var på konto etter noe sekunder :) Så da blir det enten roadtrip til Los Angeles eller ta fly dit.
     

Del denne siden