Hadde vært konge det, men kan ikke se at Asiana selger F på den strekka selv, så er vel neppe en fast rute. Intra Asia så kan man jo fly med Thai F mellom ICN og TYO til BKK. Og United F HKG-SIN. Cathay P flyr HKG-TPE, så det finnes jo feeder ruter. Fløy selv Emirates HKG-BKK i F sist helg. Helt konge å fly selv på en kort flight på 2timer og 20min.
Fløy A330 og B777 på denne strekninga tiligere i år, fulle flighter begge gangene. Fikk Op-Up som *Gold ene veien fordi eco var overbooket. Travle flyplasser som jeg antar har begrensede slots, så er vel ikke overrasket over at de bruker større fly! Forhåpentligvis er det slike ruter i Asia som redder A380-leveransene i årene som kommer
Denne går kun visse deler av året om jeg husker rett. Fløy selv 747 på samme strekk. De åpner her F kabin for Biz reisende. ICN-SYD har forresten også A380 i visse perioder
Som du ser under flyr Asiana A380 til SYD i februar 2018. F selges ikke, men F-kabin er ikke blokkert for C reisende = er man tidlig ute, ja så kan man snatche F seter på denne flyvningen. Dog flyr ikke Lufthansa F kabin til ICN hele året, men man kan i dette tilfelle fly gjennomgående Asiana A380 F-kabin fra Frankfurt til Sydney.
F-setene er kun tilgjengelig på nettsiden når man kjøper en fullpris (J), biz billett. Ellers må man nøye seg med de vanlige biz setene. Litt lite sannsynlig at en award-billett gir tilgang til F-setene, men lov å prøve og håpe.
Fikk selv tilgang til F-kabin i fjor på I award fra NRT-ICN. Her var ingen seter i F blokkert. På flyvningen ICN-BKK derimot (også på A380) var hele kabinen blokkert. ICN-SYD derimot, er F kabin ikke blokkert så vidt jeg kan se hvertfall. Alt er åpent, og da kan Tallin plukke seter.
Noen som har forsøkt denne ruten? Er vel et kult tredje alternativ til TG BKK-SYD og SQ SIN-AKL om man kan få sitte i Asianas First-suite med Biz-service på ICN-SYD?
Sjekket bare noen vilkårlige dager i desember. Virker som om det er tilgjengelige seter i F-kabinen (men selges som C).
Hvis de selges som C så er det vel ingen automatik at man får F, men ser @bigc sier Tallin kunne plukke seter i F, så da er jo det et bra alternativ om det ikke finnes seter hos TG og SQ.
Ja, jeg tenker som et tredjerangert alternativ. Men høres for min del ganske brukbart ut hvis man sliter med å få SQ F eller TG F og uansett må ta til takke med C på siste strekket
Sitter igjen og vurderer denne ruten på retur fra SYD i mars 2019. OZ flyr A380 «uten» First. Men i experflyer ser jeg at 3 seter i F er tatt, mens resten står som åpen registrert under Biz. Noen som har nailet F seter på en reservasjon på ICN-SYD-ICN strekket?
Jeg hadde F sete i en Asiana A380 fra NRT-ICN i dag. Var ledige seter både i Business og i First kabinen, testet også et Business sete noen minutter (samme sete i Business som Thai har i 777-300ER). Service var helt identisk begge steder. Skal prøve "ekte" Asiana First på ICN-FRA i morgen...
Blir spennende å høre sammenligningen når du er tilbake Var det bare å reservere F-setet selv? Må det tas via Tallinn eller kan det gjøres online på f.eks. classic.sas.no?