Hei! Ser på en Tokyo-tur i april 2019. Tenkte at Asiana ville være en safe bet som backup/på tilbaketuren, men virker som om all OZ-availability er borte fra 1. januar 2019. Sjekket både EF og United. Med Lufthansa tilbake på 14-dagers varsel, ANA nærmest umulig for 2 pax, Asiana borte og SQ på Tallinns nåde ble dette plutselig ganske vrient. Har sett litt mumling på andre fora om Asianas forsvinningsnummer, men ikke funnet noe konklusivt. Noen her som har snappet opp noe?
Takk for svar @Are - mulig jeg var litt upresis. Det finnes ikke Asiana-tilgjengelighet på award i det hele tatt i 2019. Eco, C eller F.
Lifemiles viser 2 seter i både Business og First FRA-ICN 14. april. Ser ikke det samme på United.com. Kanskje du skal ringe CT-linjen i morgen og sjekke om de ser disse setene?
Merkelig. Flightene dukker ikke en gang opp i awardsøket på ExpertFlyer, ei heller på United. Men ser nå at noen på BusinessClass har fått booket billetter til mars 19, så får høre med Tallinn når CT-en er på plass mot slutten av måneden.
My thoughts exactly... Men, det er jo dette de promoterer seg for, så det burde jo være gehør for en klage, noen som har prøvd?
Da har jeg vært gjennom en lang frem-og-tilbake med EF kundeservice, uten å ha blitt klok på noe annet enn at kundeservice er et relativt begrep. Legger ved korrespondansen (leses nedenfra og opp) - tar gjerne imot innspill på hvordan dette evt. kan videreføres. Jeg merker at jeg har lite lyst til å sitte i Tallinn-kø uten CT for å høre om det er mulig å booke, på vegne av ExpertFlyer.
Triste greier. Og dette dreier seg ikke bare om Asiana. Jeg fant ingenting på Lufthansa til/fra EZE i C, men Tallinn gjorde, og de ble booket. Men det er en måned siden så det duger selvfølgelig ikke.
Var arvtakeren til gullkuen UA miles, hadde ofte 2 for 1 tilbud på kjøp av miles og for skarve 10k NOK hadde man nok til First til Asia/USA osv. Nå er det ikke like lukrativt å kjøpe miles lenger så sikkert derfor det ikke er så mye snakk om det heller
Jeg finner ingen tilgjengelige seter med Asiana F i 2019. Leste i ett eller annet forum spekulasjoner om at det ikke var sikkert de kom til å slippe award-billetter i samme utstrekning som før. Noen som vet når de normalt har lagt ut billetter? 330 dager før eller et storslipp, og når kommer eventuelt det?
Det er ikke noe kjent mønster med Asiana slik vi i noen grad finner det med SAS og LH. Du må bare overvåke.
https://insideflyer.no/forums/threads/asiana-tilgjengelighet-i-2019.11064/#post-209153 OZ-tilgjengelighet mangler på ExpertFlyer og United. ANA sin award tool finner dem. Jeg booket nylig Asiana F i april 2019, Tallinn fant dem med en gang.