Askefast på DPS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Lwtrd, 27. nov 2017.

  1. Lwtrd

    Lwtrd EBS

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
    Da er vi som kanskje noen andre på forumet innstilt (pun intended) på at vi kanskje må forandre på returen vår.
    Har reist på bonustur til DPS, med planlagt retur den 30.11 til OSL via BKK, ICN og FRA.
    Noen som vet hva som skjer med reisen vår siden flyet til BKK foreløpig er innstilt?
    Vi reiser med TG (C) til BKK og ICN.
    Med OZ (F) til FRA, og LH (C) til OSL.
    Må vi ta til takke med hva som helst, eller har vi noen rettigheter?
     
  2. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    Samme situasjon her.
    Men har retur fra Singapore i morgen 28.11
    Hadde en separat bestilling med retur fra DPS i dag, den ble innstilt.
    Forsøkte å ringe Amex, men de var lite behjelpelig.
    Er på tråden med Tallinn (svensk) nå, og prøver å få hjelp til å evnt endre retur. Men også det er vanskelig så lenge vi ikke vet når vi kommer oss herifra
     
    Xflipper liker dette
  3. Lwtrd

    Lwtrd EBS

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
    Så kjedelig...
    Fikk du inntrykk av at det stilte seg annerledes med ett PNR for hele reisen?
    Ønsker ikke Amex å hjelpe til med reiseforsikringen heller?
     
  4. Lwtrd

    Lwtrd EBS

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
    Vil man ved ombooking "risikere" å få vanlige billetter og derved være så "uheldig" å få poeng for hele eller deler av reisen?
    Bør vi henvende oss til TG som skal fly oss, eller SK som har utstedt billettene? Evt Amex/Tallinn?
     
  5. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk ingen hjelp av Amex eller sas diamant telefon.
    Det var mitt problem at jeg bestilt en tur til Bali med Singapore airlines. De hadde bare booket meg til Singapore å kunne ikke utsette denne reisen heller. Så her sitter vi.
    Opplevde ingen forståelse... hjelpes, hva gjør jeg?
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    3,926
    Likes mottatt:
    2,869
    Bonuspoeng:
    113
    Ring igjen. Og igjen?
    Agentrulleten kan lønne seg har det vist seg
     
  7. Lars J

    Lars J Senior Medlem

    Innlegg:
    1,011
    Likes mottatt:
    1,647
    Bonuspoeng:
    113
    Reiseforsikringen bør vel dekke dette?
     
  8. Lwtrd

    Lwtrd EBS

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
    Skjønner at det er frustrerende.
    Forventer at de hjelper meg da jeg har bestilt en reise, men man vet aldri.
     
  9. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, ikke til Amex. Ingen hjelp å få når det snakk om naturkatastrofe. Ubrukelig
     
  10. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    795
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Sas vil neppe og er ikke forpliktet til gjøre noe som helst. Her må en finne løsninger som kan presenteres forsikringsselskapet tror jeg. Er det forresten vanlig at askefast dekkes i reiseforsikringer?
     
  11. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,584
    Likes mottatt:
    2,616
    Bonuspoeng:
    113
    Under Islandsasken for en del år siden, fikk jeg dekket alternativ reiserute fra Moskva til Bergen, Det ble tog og båt.. (og fly OSL-BGO) :p

    C
     
  12. Lwtrd

    Lwtrd EBS

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
    Mener du begge situasjonene? Jeg har jo bestilt turen av SAS...
     
  13. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Skribent InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,647
    Likes mottatt:
    3,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du har gjennomgåande billett og eg vil ikkje tru at det skal vere noko problem for deg.

    Eg var i same situasjon som @Robamu for nokon år sia, då var det heller ingen nåde hjå reiseforsikringa mi. Han er reiste med hadde ingen problem med å få dekka sin del av si reiseforsikring, so det ser ut til å vere ulik praksis rundt omkring.

    Håpar uansett at det ordnar seg for begge på eit eller anna vis.
     
    Lwtrd liker dette
  14. Laffen

    Laffen Globetrotter

    Innlegg:
    1,133
    Likes mottatt:
    2,307
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du reiser på formiddagen med van til Gilimanuk, så tar du ferge til Surabaya også booker du kveldstoget der med en sovekupee til Jakarta, så våkner du opp på vei inn til byen morgenen etter. Så får du fly hjem derfra.

    Tipper at aska går østover siden du er sør for ekvator, men er ikke bombesikker på dette, men i såfall så burde flygingene fra Jakarta gå som normalt :)
     
  15. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    Vi fikk beskjed fra norske myndigheter om å holde oss på Bali til situasjonen var under kontroll. De skulle kontakte oss igjen i morgen, har også vært i kontakt med forsikring gjennom jobben, ser ut som dekker overnatting på Bali og økonomibilletter hjem. Akkurat nå kjenner jeg at det betyr ingenting hvordan vi reiser, så lenge vi kommer oss hjem. Selv om EVA som var opprinnelig reise var en viktig del av opplevelsen med turen.
     
  16. Lwtrd

    Lwtrd EBS

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
    Håper og satser på at det løser seg for dere. Vi håper fortsatt på å få oppleve F med Asiana eller tilsvarende

    Evt får man vel tilbakebetalt bonuspoengene?
     
  17. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    152
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Flyplassen på naboøyen er visst fortsatt åpen. Lombok.
     
    Laffen liker dette
  18. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,704
    Likes mottatt:
    7,482
    Bonuspoeng:
    183
    Dere nå henvende dere til TG, det er de som er operating carrier. Det er mulig de kommer til å be dere ta kontakt med SAS, men det stemmer ikke. Dere er demmes ansvar.

    Problemet er at det er snakk om et vulkanutbrudd, og det regnes som force majeure, og dermed har dere begrensede rettigheter. Ta kontakt med forsikrings selskapet deres for å se hva de dekker.
     
  19. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Er du sikker på dette? Fra vilkårene for SAS EuroBonus Platinum Card:

    Avbestilling dekkes ved:
    Inntruffet epidemi, naturkatastrofe, terrorhandling eller annen krigslignende handling som umuliggjør innreise til området og er i tråd med aktuelle myndigheters ofsielle reiseråd.
    Innhenting av fastlagt reiserute
    Forsinkelsen skal være dokumentert skriftlig av reisearrangør, tra k kselskap eller bergingsselskap og skyldes værforhold/teknisk feil.
     
    Fredrik81 liker dette
  20. RoadKing

    RoadKing Fastboende

    Innlegg:
    10,857
    Likes mottatt:
    18,560
    Bonuspoeng:
    293
    Han kan ikke avbestille ettersom reisen vel er påbegynt og vulkanutbrudd er vel litt i grenseland å kalle værforhold?
     

Del denne siden