At noe så lett som å bruke penger skal være så vanskelig! Amex.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av yukho, 10. nov 2016.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er det kjøpt med kredittkort skal beløpet tilbakeføres kortet det ble betalt med.

Vil si at det er litt mindre uetisk å bestille flybilletter eller hotell langt frem i tid og avbestille dette i mars, da påfører du ikke noen en direkte kostnad for dine "smarte" metoder.
    Om mange misbruker et slikt system blir det slutt på det for alle.

yukho, Scandipendler, Nanping and 3 others like this.
  2. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,150
    Bonuspoeng:
    93
    Fungerer dette? Normalt sett skal man få penger tilbake på kortet man betalte med, for å unngå hvitvasking o.l

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,677
    Bonuspoeng:
    293
    Du har helt rett.

4. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,150
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg må innrømme jeg brukte trikset med å kjøpe en refunderbar billett for noen år tilbake for å trigge CT med BA AmEx; problemet da var at når denne billetten ble refundert så gikk jeg i minus på opptjening neste år og måtte således bruke over GBP10000 for å trigge ny CT (nå var ikke dette noe problem da jeg ikke gikk for ny CT det året). Fungerer det på samme måte med SAS AmEx i Norge også? At man må ta igjen det tapte neste år?

5. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ja veit om noen tilfeller,fikk det også selv etter et gavekjøp med Amex...

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med å kjøpe hotellpoeng og/eller flypoeng? F.eks. SAS EB ekstrapoeng som nevnt over, eller enda bedre - kjøpe poeng i noen av kampanjene som pågår hele tiden. F.eks. 250 000 poeng (inkludert 100 000 bonuspoeng) hos AA for ca. 36 500,- Og/eller poeng med IHG som selger de med opptil 100% bonus nå frem til 16.11.
    Det er helt sikkert flere som har kampanjer nå og nye kommer jo hele tiden.

yukho liker dette
  7. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser heller for meg anbefalinger om gode bonusprogrammer, noe ala Hilton og CC kjørte for ikke lenge siden, kjøp poeng, få 100% etc. kunne hamstret for 20-30 lapper ihvertfall... pleier det komme noe sånt før jul? :)

8. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Now we talking... :)

Travellingalf liker dette
  9. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes i alle fall at de kommer hele tiden. Husker ikke i farten om Hilton har kampanje nå, men viss ikke så kommer det helt sikkert en ny snart.

10. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Bare være obs på at noen, blant annet AA tror jeg, krever at du skal ha vært medlem en viss periode før du får kjøpe poeng.

yukho liker dette
  11. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes det høres fornuftig ut å kjøpe poeng om de skal brukes på en F tur for to.
    -Kan også være lurt å høre med venner og kjente om noen der skal kjøpe noe på Elkjøp eller Lefdal, og nå kommer jo blakkeshøytid, Blackfriday rett rundt hjørnet med mye bra. -Hadde kjøpt 2 MR i Pluss (HKG/ORD...) som kunne tas i Helger. Jeg må jo betale for reisene selv for å få gullkort :)
    -InkClub er også veldig bra,og her kan man kjøpe tannpasta vaskemiddel, oppvaskmiddel, solkrem, tannkost, kjøkken kniver, kaffe osv alt med 12% Trumf som gir ekstra poeng i kassen. Her hadde jeg klart å brenne av 5000kr, hvis man også kjøper noen symbolske julegaver på toppen.-Nye dekk, kanskje du kjenner noen som trenger dekk. dekkonline skal ta Amex.
    -Coop bygg mix om man skal pusseopp eller kjenner noen som skal.
    -Amexvenn.no så finner du nok noen butikker som det er mulig å kjøpe julegaver så ikke allle blir på Kiwi/InkClub :)

yukho liker dette
  12. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips om IHG, det er i hvertfall en godt start! 60000 + 60000 for $690. :) Håper Hilton og CC kommer med lignende over nyttår, da skal i hvertfall jeg toppe min egen Amex. :)

13. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,737
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er vel butikkspesifikt og ikke kjedespesifikt, slik jeg har forstått det.

Uansett et lite bidra, Bohus Fana i Bergen aksepterer AmEx. Handlet der lørdag forrige uke.

14. Aussie74

Aussie74 United Airlines Million Miler

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Det trodde jeg også, but nope. Pengene ble overført på kontonummer.

Det er akkurat det det gjør.
    Jeg kjøpte en ASUS laptop for 2 år siden...bare crap, som kostet 15000,-
    Før de 30 dagene var ferdig returnerte jeg den til Siba og fikk pengene ganske kjapt tilbake på konto.
    Det eneste jeg måtte betale var 500 kroner returgebyr siden det var en pc.
    Jeg har aldri utnyttet denne bakveien og kommer ikke til å gjøre det heller i framtiden, selv om det er er lur måte å dra inn poeng på.

15. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Gaver til frivillige organisasjoner inntil 25 000 NOK kan gi skattefradrag.

Stuttfeiten and Flight Cancelled like this.
  16. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Arranger en tur eller to med noen venner. Sørg for å legge ut for alle hotell, flybilletter, fotballbilleter, teater eller hva det skal være. Forhåndsbestill og betal alle parkeringer og tog og alt. Litt jobb, men han fremstår som veldig snill. Belønningen er ct,men og endel viatrumf.

Last edited: 11. nov 2016
    Are and yukho like this.
  17. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Bauhaus refunderer returer i cash om kjøpet er under 10.000kr

yukho liker dette
  18. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjør IKEA også, men de tar ikke Amex... :p (ikke at jeg har gjort det med vilje altså, har bare noen ganger returnert deler som ikke ble brukt)

19. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har skapt en CT-run monster!! :) Går så det griner jo! 34 000,- brukt på 2 dager, og 16 000,- to go burde bli lett! Det har blitt brukt penger på:
    IHG poeng
    SAS plus
    Hotels.com
    Bohus
    Clas Ohlson
    CircleK (fyringsolje og bensin)

20. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Gavekort hos meny/kiwi/spar burde vel gi poeng og telle som opptjening. Så kan han handle med disse når han handler til neste år. Eventuelt bytte disse mot cash hos bekjente, som stiller opp for en venn med CT problemer :)
    Et års forbruk av barbersaker, munhygene, vaskemiddel, solkrem, kaffe ampuller osv
    hos InkClub som også viatrumf, og masse poeng.

jonaseika and yukho like this.

Del denne siden