At noe så lett som å bruke penger skal være så vanskelig! Amex.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av yukho, 10. nov 2016.

  1. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Etter å hatt Amex i ett år, så erfarte jeg at det var så vanskelig å få handlet med det kortet, så jeg tjente ikke så mye på det som jeg hadde ventet meg. Derfor sa jeg opp kortet. Jeg gikk over til Norwegian Visa, og jeg angrer ikke ett øyeblikk på den avgjørelsen :)
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg håpet jeg skulle klare 100 000kr det første året, og endte på 350 000kr. Ligger an til de samme i år fordelt på to kort som da gir oss to CT. Det helt fantastisk produkt om man kunne tenke seg å fly luksus til en tiende del av prisen :) Nå er vi en familie med litt over middels i inntekt og har to barn. Bruker ca 100 000kr bare på mat og handler hovedsakelig på Kiwi side de er billigst. Resten er på hotel, leiebil, elektronik, drivstoff, netflix, flybilletter, paypal, itunes, InkClub og diverse butikker/nettbutikker.
     
    yukho, mathiasfe and Are like this.
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Var akkurat der selv. Droppet å skaffe amex når vi var på sommern og jeg fikk EBG.. Diners holder frem til jeg blir EBD tenkte jeg... Tror jeg dro kortet for 150k+ frem til nyttår... Men men...

    I år klarte jeg å dra 100k i januar pga SAS kampanje med billig Plus, kjøpte til/fra Oslo i halvt år fremover. Lynsalg til Sør-Afrika og 4 sett med hotell til neste ferie, fant jo bare bedre og bedre tilbud og alt kunne avbestilles :D

    Ble flere måneder uten faktura etter dette, men CT kom i mars.. og ble ikke brukt sist påske som var min plan... :(
     
    Misterix, yukho and Fredrik81 like this.
  4. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Gavekort fra Norgesgruppen (Meny/Kiwi/Joker etc.) er genial, kjøpte for maksgrense på 5000,- (man kan kjøpe så mange man vil) betalt med Amex og Trumf, han bak kassa sa at man kan swippe Trumfkortet når man bruker gavekortet også... ;P
     
  5. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Omega Planet Ocean cal 8500. Alle menn bør ha en skikkelig klokke. Case closed. (da denne ligger på ca 50k nå) ;)
     
    yukho liker dette
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Enig!! Hjelper ikke meg, jeg jobber med klokker til daglig, får låne dem, men får ikke lov å gå med annet enn TAG HEUER, RAYMOND WEIL, CITIZEN, SWISS MILITARY HANOWA, ROAMER, FREDERIQUE CONSTANT, ALPINA, GUCCI, RAPPORT LONDON WATCH, WINDERS, TF EST. 1968 for å nevne noen... ikke kan jeg betale med Amex på jobben heller. Case closed. ;)
     
    Last edited: 14. nov 2016
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk du poeng for dette og gikk det og betale med amex samt opptjening til CT ? trodde ikke det gikk. om det går vet jeg hvor jeg skal 2 januar :rolleyes:
     
  8. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ikke enda, kjøpte i dag tidlig for å teste, får se til neste faktura... ;)
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Hold oss oppdatert:)
     
    Travellingalf and yukho like this.
  10. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Vet du om det lar seg gjøre? At de ikke returnerer til Amex?
     
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bestilte to Ipad mini hos Lefdal (Forus) og da de ikke kunne få tak i varen fikk jeg de ikke tilbake på Amexkortet, men på konto nummeret jeg oppga.
     
    fmel liker dette
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Syns det er litt rart om et kjøp av gavekort ikke behandles som et vanlig varekjøp, tro det var noen som allered har teste dette, men husker ikke hvem. I så fall så er det bare å hamstre boksmat og øl for de neste måneden i steden, og få pengene for gavekortet refundert.
     
  13. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Just inn case så spurte jeg etter gavekortet når jeg var i ferd med å betale en del andre varer i kassa... Fordi de kan henviser deg til Postskranken eller tippeskranken, der vet jeg Amex ikke funker. ;)
     
  14. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Så vil jeg gjerne oppfordre folk å ikke utnytte systemet slik at det påfører noen tap, som feks. kjøpe dyre varer så levere tilbake, ikke bra! Om mange misbruker et slikt system blir det slutt på det for alle. (gavekort er litt grenseland, er klar over det). Bruk heller penger på det du trenger eller tror du trenger i fremtiden, og bruk penger du faktisk har! ;)
     
    Last edited: 14. nov 2016
  15. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Hei

    Gavekort hos norgesgruppen regnes som varekjøp, men du får ikke trumf.
    På kvitteringen havner gavekortet på linjen for 0% moms og verdien inngår ikke i "Trumf-grunnlag denne handel".
    Men, som det ble nevnt lenger opp, om du kjøper gavekort på og for Kiwi/Meny/osv skal du få trumf når du bruker gavekortet.


    Freddy
     
    yukho liker dette
  16. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ja de r
    De retunerte pengene rett til bank konto...
     
  17. fmel

    fmel Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Ja, det skal i utgangspunktet det, men hver gang jeg har levert tilbake noe jeg har kjøpt på Lefdal eller Elkjøp, så overfører de pengene til konto nr. jeg oppgir.

    Et annet triks, jeg pleier å benytte meg av hver gang jeg er innom Ikea, er å dra med meg 4-5 spisestuestoler (disse koster gjerne over 1000kr stk) fra selvplukk avdelingen før kassa. Litt kjedelig at de bare tar MC, men så går jeg bare rett over til retur og sier noe som at dama ville ha en annen farge eller noe, så får jeg alltid pengene cash tilbake :D
     
    miura liker dette
  18. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    @Satyv - Alle fortjener en ordentlig klokke, derfor holder man seg unna klumpete Omega :) Produsenter som lager limiterte utgaver med 7007(!!!!!) enheter er ikke innenfor.
     
  19. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.

    Tok sin tid å få mottatt Sas amex platinum, og i mellomtiden ble det bestillinger via andre kort på friends and family tilbudet som irriterer meg litt.

    Skal også kjøpe en klokke til 34.000, så me friends and familypengene hadde jeg vært halvveis for årlig CT-grense på 100.000 omsetning.

    Det jeg lurer på er om jeg kan klare å få det til i år likevel.

    Jeg håper derfor noen kan komme med smarte råd, tips og triks for å kunne klare det i år, uten å gå ned til lefdal og kjøpe meg en tv til 65.000 og pengene rett ut av vinduet prinsippet.

    Setter stor pris på tips da jeg med et lite håp drømmer om CT om noen måneder.
     
  20. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Prøv å legg ut for venner og bekjente. Kanskje du kan betale for julebordet på jobben? Hvis du er veldig nærme så er det jo mulig å bestille feks et hotell med avbestilling mulighet, for så å avbestille neste år. Da vil du begynne med negativ omsetning neste år, men det er jo ikke så farlig da 100k på et helt år ++ ikke bør være noe problem.
     

Del denne siden