At noe så lett som å bruke penger skal være så vanskelig! Amex.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av yukho, 10. nov 2016.

  1. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Forskjell på hva folk synes det er verdt å bruke penger på, regner jeg med at han mente! :p
     
    Nanping and Oslo1989 like this.
  3. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Haha, er ikke klokke til meg :p Men er så "urutinert" i flyverden og poengverden at jeg ikke ser for meg gullverdien helt ennå til 5000.
     
    Edvard liker dette
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,826
    Likes mottatt:
    7,710
    Bonuspoeng:
    183
    Kjør en PayPal transaksjon til en venn på 65000,- og ta gebyret det blir, deretter få kompisen din til å overføre pengene tilbake til deg via konto eller noe. Lykke til :)
     
    jonaseika liker dette
  5. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Går det?? Utdrag fra amex sin side:


    "Vennligst merk deg at følgende ikke er kvalifiserende omsetning:

    Kontantuttak, renter, kontooverføringer og gebyrer."
     
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke gjør det.
     
    lMartin and Oslo1989 like this.
  7. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    La dama, broren, mora di selge deg noe dyrt på ebay.. Koster jo litt i gebyrer men da blir det ikke kontantuttak eller kontooverføring.. Og betal med paypal og amexet..
     
  8. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kjøpte gavekort på Meny, Kiwi (som man igjen fikk Trumf poeng når man brukte de) og hotellpoeng for over 50000,- i fjor.
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Funket forresten det?
    Tror jeg spurte etter tilbakemelding men så aldri svaret(mulig jeg bare aldri så det o_O)
     
  10. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, funker fint det, bare pass på slenge inn noen varer også.
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Nå vet jeg ikke hvor mye du mangler på å oppnå 100 000,- i omsetning i år, men selv med det jeg anser som en helt normal familieøkonomi så har i alle fall ikke jeg noen problemer med å omsette for det mangedobbelte på Amex´en i løpet av ett år. Jeg betaler bl.a. matvarer (Coop, Meny etc), byggvarer (Coop Bygg), bensin (Best), stort sett alt jeg handler på nett (enten direkte eller via PayPal) og ikke minst alle reiserelaterte utgifter med Amex og da baller det fort på seg. Og nå nærmere jo julen seg, så da er det bare å passe på å handle der man kan betale med Amex eller PayPal (linket til Amex´en).
     
  12. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Tipper flere er i samme situasjon som min, men jeg fikk i hvert fall kortet mitt på Tirsdag. Er oppe i 40.000 nå, men det må gjøres litt taktisk for å klare å fylle opp kvota i 2017.
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, det forstår jeg jo godt. Det er ikke alle forunt (?) å brenne av såpass mye på Amex´en i løpet av relativt kort tid. Kanskje du kan legge ut for venner/familie?
     
  14. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Jobber med saken og neste års reisemål. Kjøpte flybilletter dagen før jeg fikk kortet for 13.500 med friends and family tilbudet. Ingen måte å få tilbake pengene og betale på nytt? :p

    Ryker sikkert på 10-15k til hvis f&f tilbudet kommer tilbake, men må bare kjøre på så langt det lar seg gjøre, og i verste tilfelle kjøpe en litt for fin julegave til fruen.

    Tar joker forresten amex? Venter på fysisk trumfkort, går ut ifra at jeg ikke får registrert det på en måte nå som jeg bare har det i visakortet, for så å betale med amex?
     
  15. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Trumfkort får du vel i butikken? Så er det bare å linke det til trumfkontoen din på trumf.no
     
  16. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Tror det kun gjelder om du ikke har?

    Bestilte fysisk kort via nettet for 4-5 dager siden, så håper at det dumper ned i postkassen i morgen, men tipper at det lar vente på seg.

    Ikke mulig å "slå inn" trumfnummer i kassa?
     
  17. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Både Amex kortet og Mastercard SAGA kortet mitt ble misbrukt i fjor, da opplevde jeg helvete hos Amex hvor jeg måtte bevise mitt uskyld, masse papirarbeid, mange purringer og ikke bli trodd, i motsetning til SAGA hvor jeg bare gikk i nettbanken og krysset av de beløpene jeg bestridet og fikk beløpet tilbakeført i løpet av dager. Nå bruker jeg kun Amex for CT.
     
  18. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    566
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ta opp mot 2 uker. Tok over 1 mnd for min del, men da forsvant det første kortet i posten, så de måtte sende nytt. Det skal være mulig å få en fysisk kort i butikk for så å ringe til Trumf og få de til å knytte nummeret på kortet til din profil.

    Jeg har forsøkt ved flere anledninger å få de til å slå trumfnummeret i kassa, de prøver hver gang men det går aldri.
     
  19. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Skal tur til usa, tenkte kjøpe noe gøy å sende hjem samtidig, har nå funnet forhandler, å charge alt på amex var ikke noe stress, ikke noen ekstra kostnad heller :)

    synd CT var i boks i april i år..
     
  20. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Da jeg fikk mitt første fysiske Trumfkort plukket jeg det opp i butikken, og de scannet det for det samme kjøpet. Så registrerte jeg det på profilen min på nett, og fikk inn trumfen. Så det å plukke opp et kort burde gå uten problemer.
     
    Blaa and animals like this.

Del denne siden