Aux adapter

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av heleriks, 07. sept 2024.

  1. heleriks

    heleriks Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei

    Er det slik at alle flyseter med skjerm har aux? Vurderer å kjøpe airfly, men om det er aux eller usb-c versjon jeg burde investere i vet jeg ikke.
    Gjelder dette buisness seter også?
     
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,821
    Likes mottatt:
    12,061
    Bonuspoeng:
    183
    Det er forskjell fra fly til fly, veldig få har usb-c. Mange har «vanlig» usb A. Men og aux på fleire fly, følger ofte samme standard på fleire klasser. Ofte 3pinnar på AUX så du må ha adapter for og få stereo. Hadde nok vertfall ikkje satsa på usb c.
     
    heleriks and Insomnia4u like this.
  3. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    4,648
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan i utgangspunktet bruke alle AirFly variantene, siden alle er utstyrt med en 3.5mm jack for hodetelefonog bluetooth sender.
    Det mad «aux» betyr at du også kan plugge dingsen bak i et stereoanlegg eller i en bil som har 3.5mm inngang, og da kan du spille musikk fra mobilen på dette anlegget.
    USB-A vs USB-C er hovedsakelig hvordan du kan lade dingsen. Som @snus_mumrikken sier så er det svært få (ingen?) fly som har USB audio.
    Jeg vil dog anbefale å kjøpe varianten med adapter til to-pinner hodetelefon. Det passer også til tre-pinne utganger. De fleste eldre flyseter, og altfor mange nyere også, har to eller tre-pins utgang, og da virker ting dårlig når man sitter med en dings med bare en 3.5mm pinne.
    Til slutt: AirFly er en god BT-adapter, men man får lignende dingser for en brøkdel av prisen. Bare google «flyadapter bluetooth»
     
    heleriks, Baldrick and Insomnia4u like this.
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,915
    Likes mottatt:
    2,505
    Bonuspoeng:
    113
    Hva gjør forresten den siste tredje pin? Er det ytterligere støyreduksjon? Min Bose Q35-to pin adapter funker ok.
     
    kiev and heleriks like this.
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,580
    Bonuspoeng:
    293
    Ganske sikker på at den tredje er strøm. Så det er ikke støyreduksjon i kontakten, men headset man får utlevert i C og F på fly kan være støyreduserende uten å trenge batteri.
     
  6. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    2,696
    Bonuspoeng:
    93
    Den tredje pin tilfører strøm for å drive aktiv støyreduksjon etter hva jeg kan finne.
     
    kiev, heleriks and Insomnia4u like this.
  7. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har alltid tenkt at pinne 3 er til for at ingen skal gidde å stjele hode telefonene jeg.


    Men sikkert også for strøm.
     
    kiev and heleriks like this.
  8. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    4,648
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert også riktig, sammen med kostnadsbesparelse for slippe å bytte batteri osv. Trolig høy kostnad på vedlikehold av sånne headsett, selv om de noen ganger kan være nokså grisete og illeluktende.
     

Del denne siden