Avbestille bonustur - Refusjon av poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av NorFlight, 23. jan 2017.

1. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

Er det andre som har erfart at man ved avbestilling av bonustur har fått tilbake de poengene med kortest gyldighet?

Hadde noen bonusturer inne, og måtte avbestille den første som ble bestilt. Oppdaget da at jeg fikk tilbakeført poengene med kortest gyldighet, altså de som ble brukt først... Trodde man ved avbestilling fylte opp fra lengst gyldighet til kortest gyldighet, slik at man for de reisene man har reservert alltid benytter de eldste poengene også dersom en reise midt inni blir avbestilt...

Andre som har erfaringer rundt dette?

2. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske sikker på at jeg har erfart det samme..

3. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Annet spørsmål som har med refusjon av reiser å gjøre: Jeg har bestilt en 80k bonusticket til HKG for å sikre meg en flytur på ønsket dato før feriepenger kommer. Strategien er å se om det kommer enten kjempetilbud på penger eller en rabatt på bonusturer.

Skulle det komme en sånn bonuspoeng rabatt, skulle det vel ikke være en problem å kansellere bonusturen, få poengene tilbake og booke ny tur? Hvis ikke s er det fortsatt god investerte poeng.^^

4. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg har forstått det vedrørende avbestillinger, så er det ingen garanti at sete slippes på markedet ved avbestilling så det er jo en liten risiko man eventuelt må ta...

5. TElg78

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan jo sjekke tilgjengelig het før avbestilling. :)

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan man jo alltids. Men det kan jo da være at du ikke finner tilgjengelighet før du kansellerer din reise og "ditt" sete så blir ledig igjen. Men da er det nok ingen garanti for at det blir ett bonus-sete.

7. TElg78

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er heldigvis litt fleksibel på reisedato. :D Bare måned står fast. Om jeg starter på en mandag eller søndag bryr i meg lite om. :)
    Så jeg skal vente om det kommer en HKG poengaksjon til oktober og vurderer om det lønner seg for meg :)

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Et mer interessant spørsmål er om man kan reprise billetter som er booket om det reduseres pris i tidsperioden.
    Det er jo slik at om man kjøper en billett i C på lynsalg og man endrer den i etterkant blir den priset på nytt.
    Det samme var tilfellet når *A billettene fikk ny fuelkostnad, repriset til ny kost uten problem.

Del denne siden