Avbestille hotell booket på Avios

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 22. sept 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Hei, i dag skulle jeg gjøre noe jeg sjelden gjør.

    Avbestille et hotell (avbestiller meget sjelden hotell, fly, bil etc generelt).

    Hotellet var i sin tid booket med Avios via BA Exec Club, hvor jeg har en saldo som jeg tjente opp over år med reising på USA. Det begynner å nærme seg bunnen, men nok om det.

    Jeg gikk inn på voucheren og fant følgende om avbestilling:

    Fornuftig nok tenkte jeg, og selv om jeg syns £35 var litt drøyt for en avbestilling 96 timer (altså outside of 72) før, så er det vel noe jeg må akseptere.

    Kikket på det med Cancellation fees:
    Dæsken, heldigvis så kan jeg kansellere online.

    Så jeg logget inn og fant bestillingen og klikket cancel. Det var da jeg fikk det store sjokket:
    Hvis ikke dette er "rip off" så vet ikke jeg hva som er "rip off". Det er rett og slett kriminelt. Når supplier tar nesten 2000 NOK for å kansellere, så er det jo i realiteten deres selvkost. Dvs at de ikke taper noe på at jeg avbestiller, tvert om, dersom jeg avbestiller og de får solgt rommet igjen, så tjener de grovt. Det er nesten så jeg kunne tenkt meg å ta bryet med å bringe inn forbrukerrådet. Dette gebyret til "Supplier" er jo helt hinsides.

    Eller hva mener dere andre?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Den var drøy ja. Det ser nesten ut som at rommet er forhåndsbetalt på en rate som ikke kan avbestilles uten at man blir belastet 100% for romprisen.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke sant, og da er det jo i praksis ingen vits i å oppgi noen avbestillingsgrense. Rett nok, jeg får tilbake Avios'ene, men til hvilken pris...
     

Del denne siden