Dette er vel kanskje ikke riktig forum for dette spørsmålet, men jeg prøver allikevel. Er usikker på om man avbestille en Plus billet hos SAS og få alle pengene tilbake på konto, noen som vet. Et eksempel: Bestiller en SAS Plus-billett (ikke SAS Pluss, full Flex, men en vanlig Plus-billet til ca 300 kr mer enn Go hver veg) via SAS websider. Reiserute fra Stavanger til Athen og hjem igjen et par uker senere, reisetidspunkt, rundt påsken 2016. Ved et senere tidspunkt finner jeg en ny billett som er 1kr billigere enn den jeg allerede har og jeg kjøper denne også. Deretter avbestiller jeg den første billetten som var 1 kr dyrere, vil jeg få alle pengene tilbake som jeg har lagt ut for den første billetten, eller finnes det noen avgifter eller gebyrer som man ikke får tilbakebetalt. Begge kjøp vil evt. bli gjort minst 1 måned før turen tar til. Har noen kunnskap om hvordan dette med refusjon av vanlige Plus-billetter fungerer hos SAS? JanBe
Full refusjon på Plus-billetter.Ferdig snakka !! Eneste aberet er at du må ringe inn for å kansellere om det er mere en 24 timer siden booking.
Dersom du ikke møter opp ved gate da, altså no show ? Blir det refundert automatisk, slik som hos DY ? (firmaavtale)
Kan vel ikkje svare deg, men dei gangane vi får forsinka heimreise, gjer vi ingenting med det. Usikker om det er ei på kontoret som avbestiller, eller om det berre blir refundert etter "no show".
Det er vel en sannhet med modifikasjoner ? Hvis du bestiller SAS Plus Saver (på Intercont flygninger) så er det refunderbart mot et begyr på 300 Euro. Vet flygning i Europa (som eksempelet her med Stavanger - Athen) så er det jo bare SAS Plus og SAS Plus Flex som er tilgjengelig og begge disse er refunderbare såvidt jeg vet.
Har avbestilt en del Plus billetter på telefon uten problem, men av og til krever de 30,- eller noe slikt i gebyr. Jeg har kranglet på det noen ganger, da det ikke har fungert å avbestille via web (får opp beskjed at man må ringe inn).
Joa...det vet jeg . Her tolket jeg utfra hva trådstarter spør om i eksempelet - SVG-ATH - derfor det bastante svaret
Hva skjer dersom man har sjekket inn på mobilen, og senere må avbestille? Må man da ringe inn (er ikke EBG, så har ikke døgnåpen linje), eller kan man bare droppe å dra til flyplassen og i etterkant kansellere?
Har avbestilt mange SAS Plus (intra EU) billetter fordi jeg ikke rakk flyet. Det er null problem. Fra prisreglene til SAS REFUNDABLE AFTER DEPARTURE CANCELLATIONS PERMITTED. NOTE - PARTIALLY USED TICKETS- REFUND THE DIFFERENCE - IF ANY - BETWEEN THE FARE PAID AND THE FARE FOR THE JOURNEY TRAVELLED.