Avbestilling av Plus-billett?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av JanBe, 14. aug 2015.

  1. JanBe

    JanBe Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Dette er vel kanskje ikke riktig forum for dette spørsmålet, men jeg prøver allikevel.

    Er usikker på om man avbestille en Plus billet hos SAS og få alle pengene tilbake på konto, noen som vet.

    Et eksempel: Bestiller en SAS Plus-billett (ikke SAS Pluss, full Flex, men en vanlig Plus-billet til ca 300 kr mer enn Go hver veg) via SAS websider. Reiserute fra Stavanger til Athen og hjem igjen et par uker senere, reisetidspunkt, rundt påsken 2016.

    Ved et senere tidspunkt finner jeg en ny billett som er 1kr billigere enn den jeg allerede har og jeg kjøper denne også. Deretter avbestiller jeg den første billetten som var 1 kr dyrere, vil jeg få alle pengene tilbake som jeg har lagt ut for den første billetten, eller finnes det noen avgifter eller gebyrer som man ikke får tilbakebetalt. Begge kjøp vil evt. bli gjort minst 1 måned før turen tar til.

    Har noen kunnskap om hvordan dette med refusjon av vanlige Plus-billetter fungerer hos SAS?

    JanBe
     
  2. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Du får tilbake alle pengene for sas plus etter noen dager.
     
  3. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Full refusjon på Plus-billetter.Ferdig snakka !! :):)
    Eneste aberet er at du må ringe inn for å kansellere om det er mere en 24 timer siden booking.
     
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du ikke møter opp ved gate da, altså no show ?
    Blir det refundert automatisk, slik som hos DY ? (firmaavtale)
     
  5. Hobo hobos

    Hobo hobos Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Kan vel ikkje svare deg, men dei gangane vi får forsinka heimreise, gjer vi ingenting med det. Usikker om det er ei på kontoret som avbestiller, eller om det berre blir refundert etter "no show".
     
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel en sannhet med modifikasjoner ? Hvis du bestiller SAS Plus Saver (på Intercont flygninger) så er det refunderbart mot et begyr på 300 Euro.

    Vet flygning i Europa (som eksempelet her med Stavanger - Athen) så er det jo bare SAS Plus og SAS Plus Flex som er tilgjengelig og begge disse er refunderbare såvidt jeg vet.
     
    LN-FHU liker dette
  7. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Har avbestilt en del Plus billetter på telefon uten problem, men av og til krever de 30,- eller noe slikt i gebyr. Jeg har kranglet på det noen ganger, da det ikke har fungert å avbestille via web (får opp beskjed at man må ringe inn).
     
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Joa...det vet jeg . Her tolket jeg utfra hva trådstarter spør om i eksempelet - SVG-ATH - derfor det bastante svaret :)
     
  9. JanBe

    JanBe Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takker for oppklarnende svar
     
  10. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Hva skjer dersom man har sjekket inn på mobilen, og senere må avbestille? Må man da ringe inn (er ikke EBG, så har ikke døgnåpen linje), eller kan man bare droppe å dra til flyplassen og i etterkant kansellere?
     
  11. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Har avbestilt mange SAS Plus (intra EU) billetter fordi jeg ikke rakk flyet. Det er null problem. :)

    Fra prisreglene til SAS
    REFUNDABLE

    AFTER DEPARTURE
    CANCELLATIONS PERMITTED.
    NOTE -
    PARTIALLY USED TICKETS-
    REFUND THE DIFFERENCE - IF ANY - BETWEEN THE
    FARE PAID AND THE FARE FOR THE JOURNEY TRAVELLED.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden