Avbestilling/rebooking av bonusbilletter intra-EU

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av jcnorway, 07. jan 2019.

1. jcnorway

jcnorway Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Har et konkret case hvor jeg foreløpig har booket t/r for 3 pers OSL-MXP i Plus. Av to daglige avganger på utreisen måtte vi gå for den seneste av de to da det kun var 2 ledige i Plus på "tidlig-avgangen". Optimalt så skulle vi reist avgårde på den første avgangen.

I tillegg til hovedbestillingen så booket jeg også en vei OSL-MXP på den første avgangen samme dag for 2 pers i Plus, slik at man i alle fall har "holdt av" de to setene i Plus som var tilgjengelige. Men for å få endret hovedbestillingen med 3 pers til første avgang så er jeg nødt til å ha 3 seter tilgjengelig.

1. Er det sannsynlig at SAS slipper flere seter i Plus når det nærmer seg avreise? Det er snakk om en hverdag i juli (fortsatt masse ledige til salgs for cash i alle klasser).

2. Om det hadde dukket opp et sete til i Plus, kan/bør jeg da avbestille den ekstra-bookingen på 2 seter, og satse på at disse legger seg til total antall ledige i Plus? Pleier avbestilte bonusseter å bli gjort tilgjengelig igjen umiddelbart? Dvs. at jeg da kan gjøre endring på "hovedbestillingen" og endre fra kveldsavgangen til morgenavgangen for hele reisefølget?

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,582
    Bonuspoeng:
    113
    Ift. spm 2: Ingen automatikk i at avbestillinger av bonusbilletter medfører at de gjøres umiddelbart tilgjengelig som nye bonusbill. så jeg ville ikke tatt risiko ved å avbestille to for å prøve å få alle tre i samme booking.....

3. jcnorway

jcnorway Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for input! Om det dukker opp en ekstra plass så er kanskje det sikreste å booke den som en en-veis. Også kontakte SAS for å høre om de evnt. kan kansellere utreise på hovedbestillingen. Litt dyrere i forhold til å bestille en tur/retur med alt i en bestilling, men sikkert sikrere med tanke på å beholde setene man allerede har fått tak i.

4. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis det blir tilgjengelig et bonussete til på tidligavgangen der du har reservert de to setene som lå ute, så er det 99% sikkert at det vil bli 3 ledige seter hvis du avbestiller de to. Skjer det er det bare å endre hovedbookingen din til tidligere utreise.

SAS kan ikke slå sammen to separate enveisbookinger til t/r.

Del denne siden