Har behov for å kunne avbestille en billett med kortere frist enn 24 timer som det er på bonusbilletter. Blir ikke helt trygg på nettsidene når det gjelder Sas plus pro. Kan de avbestilles frem til avgang?
Sikker? Jeg fikk negativt svar på det senest i går (!). Kun cash-billetter kunne avbestilles frem til avgang, men ikke bonusbilletter (som måtte avbestilles 24t før).
Ja, my bad! Leste den første posten litt raskt og trodde det dreide seg om SAS Plus Pro bonus-billetter.
Ja, og iht reglene får du også full refusjon ved no-show. Men det er jo selvsagt fint å kansellere så fort du kan slik at andre kan få plassen..
Kaprer denne tråden med et tilsvarende spørsmål: Kan jeg endre ett (eller begge) leg'ene på en SAS Business Pro billett og få differansen tilbakebetalt? F.eks. dersom jeg velger å endre til SAS Business Smart, som jo ofte er en del billigere (men ikke alltid lagt ut langt frem i tid)?
Trolig kan du det hvis du treffer på en kyndig på callsenteret, men det er mye enklere å bare bestille en ny billett som du ønsker og så kansellere plus pro for full refusjon. Dette kan du fikse det selv i appen eller på nett uten å gå veien om en svensk Tyvärr-operatør,
Så SAS Plus Pro kan avbestilles med full refusjon etter at man har gjort check-in og det kun er 30min igjen til boarding?
Skal være mulig å kansellere ved å gå til gate-agenten og be om kansellering helt frem til minuttet før flyet skal gå.
Det er et potensielt scenario der det er en fare for at jeg må dra tilbake til Oslo etter at jeg har passert sikkerhetskontrollen. Kan man da kansellere i appen eller på sas.no?
Ja, du bare trykker «cancel checkin» hvis det er mindre enn 30 min til avgang så blir billetten også kansellert automatisk, men mener du også kan kansellere den selv etter at innsjekk er kansellert.
Vet ikke om du fikk løst saken. Uansett hadde jeg nylig en bonusreise jeg måtte stå over i siste øyeblikk. Fikk den refundert selv noen timer etter avgang. Mot gebyr på 250kr. Kontakt kundeservice på telefon og be dem forsøke. Var meget behjelpelig.
Glemte å kansellere en SAS Plus Pro billett med avgang i morges, men husket å ha lest dette og det funket. Ringte inn og de skulle sende til refusjonsavdeling (jeg spurte først om det ble refundert automatisk), kunne alternativt få endre til ny dato.
En stund siden, da het det enda SAS plus full flex, men ja det går an. I den tiden ble det ikke trukket betaling for billetten før man satt om bord. Før det var det bare å kansellere, en gang etter checkin med baggage gikk jeg til gaten og ba om at den tas ut igjen (dette flyet var forsinket med usikker avgang).