"Avbryte" bonusreise.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TElg78, 26. febr 2019.

1. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal til Oslo i slutten av mars. Bestilte Bonusreise i pluss nå der var 50 % aksjonen.

Nå har jeg funnet ut, at jeg må være i Oslo en dag til (så kjedelig denne byen er^^). Å bestille ny hjemmereise ville koste meg 10.000 poeng ekstra (plus 3 kroner i endret gebyr). Som det ser ut, vil kostnadene bli overtatt av noen annen, slik at jeg ser ikke å bruke mine få poeng for denne endringen. Men kan jeg bare hoppe over turen tilbake?

Alternativet er selvfølgelig at jeg er hjemme kl. 22 og tar flyet neste morgen kl. 6.30 - ønskelig er mer en ekstra natt på hotell i Oslo med frokost.^^

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Høres for meg ut som det er bedre å avbestille din billett og bestille en ny t/r for 10.000 poeng.

3. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke når “en annen" vil betale for flybillettene.

Hva med å avbestille hele og få "en annen" til å dekke ny tur/retur?

4. TElg78

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Den annen er min arbeidsgiver. De betaler ombooking og hotel, men da bare en veg... og vanskeli å få penger når jeg omboker og betaler 10000 poeng enkstra

Høres mer ut som om jg enten ta turen nedover og så treffer jeg tilfeldig på en venn som jeg kan sitte på med på vegen hjem... Jeg har bare betalt 5000 for turen...

5. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Behold bonusturen, og si ifra til SAS at du ikke vil bruke returen. Worst case må du endre til en enveisreise å betale 1000 poeng ekstra, men det burde gå fint.

Også bestiller du en ny returbillett som arbeidsgiver betaler.

Det burde ikke være noe problem.

TElg78 liker dette
  6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Bruker du 10.000 poeng på en ny reise så kan du tjene 400 bonuspoeng med god samvittighet de neste 25 årene :)
    Så kan du få de til å betale skatter og avgifter som uansett er billigere enn en enveisbillett.

TElg78 liker dette
  7. TElg78

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Snakket med en hyggelig svensk fyr på telefonen. Han anbefalte å bare ha et no show siden det er den rimeligste måten å gjøre det på. Det er ikke noen Blacklist eller sånn. Det hadde ikke vært mulig med å bare ta returen, da måtte jeg boke om.

8. TElg78

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    lol... :D Nei, men sjefen betaler nå et fint hotel der nede og turen tilbake så er jeg fornøyd. Kan t.o.m. få tilbake skatt på den ikke brukte turen...

Last edited: 26. febr 2019
  9. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke det bare å avbestille hele og booke med Norwegian for 999kr og bruke poengene på en lenger tur? Bare spør. LYR feks er bra verdi og samme sum :)

Del denne siden