TLDR: Innland ganske flat utvikling, noe mer + i nord. Div. mindre lufthavner med større vekst på innland (+10-30%) som nok mye kommer pga. økningen fra utland, og ingen/lite direkte utenlandsruter. Utland opp jevnt over. Utland dramatisk opp i Tromsø, som i fjor. OSL - Innland 10 849 520 (+2%), Utland 15 584 538 (+8%), Totalt 26 438 238 (+5%). BGO - Innland 3 858 047 (-1%), Utland 2 520 006 (+10%), Totalt 6 552 286 (+2%). TRD - Innland 3 141 212 (-1%), Utland 897 148 (+10%), Totalt 4 108 450 (+2%). SVG - Innland 2 178 886 (-1%), Utland 1 604 176 (+4%), Totalt 3 972 478 (+1%). TOS - Innland 2 003 938 (+4%), Utland 558 077 (+104%), Totalt 2 680 641 (+15%). BOO - Innland 1 763 160 (+9%), Utland 41 861 (+13%), Totalt 1 862 097 (+8%).
Det som er interessant med Tromsø er jo det faktumet at veksten bare kommer til å fortsette inn i 2025 i og med at mange av de nye rutene har hatt oppstart sent på året. Hvis Tromsø-hypen fortsetter, og kapasiteten på flyplassen tillater det, blir det spennende å se hvor lang tid det tar før Tromsø er oppe og nikker på trafikktallene til TRD og SVG på årsbasis.. Riktignok har TOS en annen kundeprofil enn feks SVG, men i desember hadde TOS flere passasjerer enn SVG på både innenriks og internasjonal trafikk. Får håpe at det også gir enda mer smitteeffekt til BOO, EVE, ALF og KKN.