Avixlo prøver seg på sitt første Reisebrev (Reisebrev nr. 1) - Min første MR tur går til Manchester

Tråd i 'Reisebrev' startet av Avixlo, 13. nov 2018.

1. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Da var det meg som skulle ut å fly igjen. Sist gang jeg flydde var jeg på vei hjem ifra Paris den 22.10 og da er det jo på tide med ny tur.
    Turen blir som følger:
    Tromsø - Oslo (TOS - OSL) 13.11
    Norwegian DY371 06:30 - 08:25
    Sete 29A
    Klasse: Y

Oslo - Manchester (OSL - MAN) 13.11
    SAS Ireland SK4609 10:50 - 12:00
    Sete 27A
    Klasse: SAS Go Light

Manchester - Oslo (MAN - OSL) 15.11
    SAS Ireland SK4608 12:40 - 15:40
    Sete: ukjent
    Klasse: SAS Go Light

Oslo - Tromsø (OSL- TOS) 18.11
    Norwegian DY376 18:00 - 19:55
    Sete: ukjent
    Klasse: Y

Jeg reiser billigst mulig og reisen ble bestilt før SAS endret på poengopptjeningen så her blir det poeng! Jeg skal egentlig på speider tur (rover) i Hønefoss til helgen og siden jeg hadde såpass mange dager "fri" fra universitet, så kastet jeg meg på et tilbud som SAS hadde og velger med det å rapportere litt fra denne lille turen til UK og Manchester.
    Jeg reiser ikke for fotballens skyld men for å oppleve og som historie nerd er nok Manchester en god by å få besøkt.

Ut på tur, aldri sur. Sist jeg var i England var 2013 og da var det London.

2. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Da er jeg ombord på Norwegian flyet som skal ta med meg ned til Oslo.
    Det er ikke et fullt fly idag og det kan se ut som jeg er såpass heldig at jeg har hele raden for meg selv 1542086187463836415014838020225.jpg

DanH, Baldrick, paron and 11 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    God tur!
    Ser ut til at seat block fungerer bedre på DY enn på SK som EBD.. :rolleyes:

DanH, McBuljo, Maverick23 and 8 others like this.
  4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    God tur!

5. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Takk takk. Føler jeg faktisk har god plass her på Norwegian flyet, kan ikke huske at det var så god plass sist jeg var på et Norwegian fly.

Internettet leverer også

RoadKing, ArthurDent and Kristian like this.
  6. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    37,115
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss, det var lenge sidan eg hadde sett DY-interiøret, ikkje sidan april 2015. Nyt turen og historienerdinga i MAN :)

OttoL, Avixlo and ArthurDent like this.
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Det er forøvrig godt å høre at det ikke er fotballen som bringer deg til Manchester! :p

8. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Må bare kort innom på denne: Hadde en tur til BUD i forrige uke, 1C begge veier med ledig midtsete på ellers tilnærmet fullt fly. ;)

Og god tur til Avixlo.

9. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Tror jeg vil få hele raden for meg selv når jeg reiser med SAS etterpå også
    Heldig idag!

Takk til alle som ønsker meg god tur. Nå sitter jeg på OSL faktisk uten å ha bestilt Lounge :eek:
    Merker forsåvidt at det ikke er ofte jeg reiser ut av Schengen, da jeg klarte å feile på self pass scan, men til slutt klarte jeg det og de lot meg gå igjennom ;)

Sonictravel, Earl and Kristian like this.
  10. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Var vel egentlig først og fremst billige billetter med SAS som gjorde at jeg bestilte :)
    Flere segmenter og jeg er sikret EBS for neste år også + EB poeng også selvfølgelig få besøkt en ny by med mye mer å tilby enn fotball som f.eks historien rundt den industrielle revolusjon

sutenai and holmen like this.
  11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! Manchester er framifrå. Spesielt den raude delen :)

Kva slags historiske attraksjonar skal du besøke? Som både ball- og historienerd set eg stor pris på tips.

Kvalvaag and Avixlo like this.
  12. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Da sitter jeg ombord på SK4609 og her er jeg like heldig som jeg var på DY371 tidligere idag. Jeg har seteraden for meg selv

Attached Files:

DanH, paron, Earl and 7 others like this.
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,677
    Bonuspoeng:
    293
    Trivelig med "lokalt" reisebrev og :)

Avixlo liker dette
  14. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    7,972
    Bonuspoeng:
    183
    Riktig god tur, ser du har hatt god uttelling på ledige seterader og det er jo en god start på turen :)
    Manchester er en flott by som andre også har nevnt, de har virkelig "pusset opp"de senere årene så den fremstår nå som moderne, men har også beholdt mye historie!
    Hvis du er litt fotballinteressert så er det britiske fotballmuseet i Manchester sentrum vel verdt ett besøk!

Last edited: 13. nov 2018
    Avixlo, Kristian and Sonictravel like this.
  15. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    37,115
    Bonuspoeng:
    293
    Hva skjedde? Fant ikke sjåføren fram til flyplassen? Ble du nekta adgang til dronning Elisabeth IIs rike? Møtte du den store kjærligheten og meldte sporenstreks flytting? Her er mange ubesvarte spørsmål!

16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Nice med seatblock også med EBS. Spøk til alvor, nice tur. Topp med reisebrev også i «nærområdet» ...

17. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kom meg fint frem til Manchester igår! Landet på flyplassen 15 minutter før tiden og det ble vanskelig for meg å få stempel i passet da dette ble gjort i maskin og ikke hos et menneske.
    Gikk fint å komme seg inn til Manchester by med flere transportmuligheter. Oppdaget at myntene jeg hadde fra mitt forrige besøk i England (2013) var utdatert så da var det å besøke en bank for å få vekslet de inn til nye.

Det kostet 3,69GBP med toget for å komme seg inn til byen og det tok noe rundt 20 minutter. Jeg brukte gårsdagen på å finne frem til Hostelet jeg overnatter på, også å bli litt kjent i nærområde. Legge opp en liten plan for dagen.

Idag har jeg booket bord hos Hard Rock Café til kl. 19, og da blir det t-skjorte også. Jeg tenker museum og Manchester regime, Manchester industrielle revolusjon museum og diverse andre. Selvfølgelig se litt mer av byen idag. Så skal jeg være mer aktiv idag og komme med flere bilder

Earl, Stuttfeiten, SAJblue and 9 others like this.
  18. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Her er noen bilder fra museet jeg var på igår. Anbefales til alle som tar turen til Manchester. Et lite stykke historie! Det er gratis inngang

Attached Files:

Flyvende_mare, Earl, kjeeli and 8 others like this.
  19. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er forresten kommet tilbake til Norge. Jeg hadde hele raden for meg selv på vei hjem også. 27A var setenr. Mitt.
    Var nydelig vær i Manchester da jeg dro også var det Tåke og masse Skyer da jeg landet på OSL

Det er forresten ikke bare Norge som har flyforsinkelser og signal problemer for da jeg satt og ventet på 09:55 toget (Som kom 10:21) så de over høytalerne at noen linjer var kansellert og forsinket grunnet signal problemer. Lenge leve jernbanetrøbbel o_O

Flyturen tok "knekken" på venstre øret mitt. Så enn så lenge har jeg ikke fått "dotten" til å forsvinne

Attached Files:

Flyvende_mare, Upsaker, KRS and 6 others like this.
  20. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Det er kun ein kur som funkar... Det er å komme seg på eit fly igjen. Up, up and away!

(Eller snus i deg ei teskei kvit peppar og hold for nasa mens du nys, det brukar å funke greitt for å utlikne trykket.)

Tusen takk for trivelig rapport!
    Det er synd og skam at ein ikkje har reist meir rundt i Storbritannia. Så nær, og likevel blir det alt for sjeldan at ein reiser over Nordsjøen.

Kristian and Avixlo like this.

Del denne siden