Avsluttet/Slettet EB-konto

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Marmag, 12. okt 2017.

  1. Marmag

    Marmag Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg prøvde å lage en minst mulig clickbait-aktig tittel, men dette har jeg lurt på etter å hørt skrekkhistorier fra statene.

    I Eurobonus` medlemsvilkår pt. 1.7 står det "SAS forbeholder seg rett til, etter utøvelse av rimelig skjønn, å avslutte og slette medlemskapet dersom det har forekommet misbruk."

    Vet noen om eksempler på hva dette kan være, og om det noen gang har blitt håndhevet?
     
  2. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    [WISHFUL THINKING: ]
    De skal begynne å gå gjennom historikken for gi-bort gull nå - og kansellere alle som har gitt bort til andre enn familie :)
     
    Misterix, haakonks, olekvi and 3 others like this.
  3. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde jo vært veldig merkelig, med tanke på at det har vært lov å gi bort til venner og bekjente også.
     
    lMartin liker dette
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Men det hadde vært helt herlig da - Se for deg en innstramming da vet du...... må kunne dokumentere vennskap over minimum 10 år :)

    Kanskje aller best å innskrenke til at de kun kan gis de du har i familiepooling hos SAS ! Det hadde vært konge !
     
    Are liker dette
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor hadde det vært så fantastisk?

    Nå har jeg aldri helt skjønt greia med å kjøpe/selge gull-kort. Hadde jeg vært EBD hadde jeg gitt bort kort til familie/venner som jeg visste faktisk hadde bruk for det. Alternativt byttet mot status i et annet lojalitetsprogram med lignende ordninger.

    Når det er sagt, innstramming på gavegull er på ingen måte noen hjertesak for meg. Siden de som får gavegull sannsynligvis har et reisemønster som ligger langt i fra kravet for EBG tror jeg dette ville hatt null betydning for kapasitet i lounger etc. For å se noen faktisk effekt av det tror jeg heller kravene for EBG/D må økes.
     
  6. Marmag

    Marmag Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Det er altså ingen som har røverhistorier om noen som koste seg litt for mye på lounge og viste "utilbørlig og respektløs oppførsel mot SAS eller dennes partnere, ansatte eller passasjerer [eller] straffbare handlinger eller handlinger som allment blir ansett som umoralske eller uetiske."?
     
  7. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Bare fordi at de hadde drept det "salgsmarkedet" litt - som jeg mener er en uting.
     
  8. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Det er da ingen som har blitt fratatt medlemskapet sitt og kommer her å skryte av det? Her gjør man det motsatte.
     
    Last edited: 12. okt 2017
  9. Marmag

    Marmag Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Det er kanskje sant. Jeg kommer tross alt fra "bøgda" i Nord-Norge, om Leif-Eirik hadde mista bonuskortet sitt hadde alle hørt om det. Konklusjonen min her er at dette forumet trenger fler gamle damer som sitter med kikkert i stuevinduet sitt!
     
    Travellingalf liker dette
  10. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trenger de ikke...
     
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Det lurer eg også på. Det må vere grenser for kor mykje single og/eller barnlause skal finne seg i å bli diskriminert? Kva med andre krav som f.eks:
    • Ein må vere medlem av den norske statskyrkja, eller vere utøvande buddhist for å kunne gje vekk eit gullkort.
    • Det er kun medlemmar som bur mellom 61°N og 68°N som kan gje vekk gullkort.
    • Medlemmar som skarrar på R-en får absolutt, under nokon omstende, ikkje gje vekk gullkort.
    • Eurobonusmedlemmar som kjem med tøvete forslag på internettforum blir automatisk rekna som brukar av skarre-R.
    Om det er antalet gavegull i loungen som er problemet kan det fiksast lett ved å fjerne privilegiet for alle med bustadadresse i Sør-Trøndelag, Oslo og Akershus.
    [/rant]
     
  12. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Nå var du veldig sint!!
     
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, berre engasjert og påvirka av søvnmangel. :)

    Familiekonto er ellers eit glimrande tilbud, og som alle andre her inne håpar eg at SAS får orden på dette igjen raskt. Men at ein skal vere avhenging av å vere med i ein familiekonto for å benytte seg av fordelar i Eurobonusprogrammet er eg ikkje enig i.
     
    Fredrik81 liker dette
  14. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Har du ikke fulgt med? Familiekonto kommer til Høsten 2016
     
    Angie, Fredrik81, Jan Fredrik and 3 others like this.
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Ehem @Stuttfeiten ... :eek:
     
    TomF66 liker dette
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes det er en svært god idé at man må være med i familiekonto for å gi bort kort.
    Er vel andre program som har noe som heter partner card, og jeg synes det gjør mening.
    Heller innstramming her enn at man skal miste loungetilgang i halve Europa...
     
    Misterix and RoadKing like this.
  17. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Mener du at SAS ikke hadde kuttet tredjepartslounger om det var umulig å gi bort et gullkort til venner?
     
    Shyneno liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror også vi kanskje fortsatt hadde hatt 3dje parts lounger hadde det ikke blitt delt ut gullkort i hytt og vær.
     
    TomF66 and Are like this.
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Det sa jeg ikke, men det er ingen tvil om at gavegull koster SAS penger.
    Det er ikke så langt unna 30k EBD, og det kan fort regnes at selv om ikke alle gir bort gull er det en del som gjør bort flere.ref disse trådene, hva er EBD verd.
    Loungebesøk er jo ikke gratis, så sas må betale for hvert besøk vi gjør.
     
    TomF66 liker dette
  20. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Alle har vel noen foreldre eller tante å gi det til tenker jeg ;)

    Ellers kan jeg godt tenke meg å få inn forslaget ditt om forbud mot skarre-R, kanskje også,forbud mot å åpne kjeften ombord også kan gjelde der ;)
     
    Stuttfeiten liker dette

Del denne siden