Hei Jeg spør for et tysk vennepar. De har bestilt ARN-LAX og LAX-ARN i Go. På returen (LAX-ARN) er det nå ledige bonusseter, så det er mulig å bestille SAS Business for 60k én vei. Men de har jo allerede en billett i Go, så den vil de gjerne oppgradere. Det er dog ikke mulig på nettsiden, man kan bare by på oppgraderingen (penger eller poeng). SAS-kundeservice i Tyskland sier visst det samme. Jeg har ikke klart å komme gjennom til norsk/svensk kundeservice. Kan en av dere svare på det? Før (da SAS brukte OptionTown) var det jo alltid sånn at man kunne oppgradere med engang, så lenge det fantes awardseter... Takk!
Så vidt jeg har skjønt er det ingen automatikk at du får muligheten til garantert oppgradering så lenge det er ledige award-seter. Det er også en helt annen pris på garantert oppgradering enn det man kan få ved å by på oppgraderingen.
Jeg er klar over at det er en fast pris når man oppgraderer for poeng. Men før var det altså slik at man kunne oppgradere for poeng, så lenge det var ledige award-seter. Har de endret dette med innføring av sitt eget system som erstatning for OptionTown?
De opprinnelige billettene er kjøpt for penger. De tok akkurat den samme turen i fjor, og da kjøpte de også billetter for penger. Da awards ble tilgjengelige på Expertflyer, ringte jeg dem og de fikk oppgradert for poeng. Vi prøver med samme metode i år, men så langt altså uten hell...
Ok, jeg kom gjennom til kundeservice nå. De sier at de endret systemet for ca. 2 måneder siden. Bonusbilletter kan ikke oppgraderes i det hele tatt. Kjøpte billetter kan heller ikke oppgraderes med engang, med mindre det er mindre enn 10 dager til avgang. Man kan ellers bare legge inn bud. Merker jeg er veldig glad for at jeg ikke byttet fra A3 til Eurobonus. Eurobonus blir bare et dårligere og dårligere program.