I forbindelse med en nært forestående tur til den kanadiske vestkyst skal vi gjøre noe vi omtrent aldri gjør - leie bil. Det er dårlig med kollektivtransport i området rundt Whistler og vi har lyst til å komme oss litt rundt. I Whistler er det AVIS som gjelder, jeg har i alle fall ikke funnet andre alternativer. Siden jeg er n00b måtte jeg lese meg litt opp og til min glede ser at jeg som EBG kan innkassere EB-poeng og inntil 20% rabatt ved å oppgi min AWD-kode fra EB-kortets bakside. Hadde det enda vært så vell... ...for når jeg legger inn AWD-koden min får jeg konsekvent 20% høyere pris enn når jeg ikke gjør det! Er dette normalt? Jeg kan leve med å ikke få rabatt, men er det sånn at jeg heller ikke får EB-poeng når jeg ikke benytter meg av "rabatten"?
Nå har vi bare booket leiebil i Usa gjennom Avis og da blir den alltid billigere når vi logger inn...
Sjekk at du sammenligner epler og epler, og at du ikke feks får opp en pris i dollar uten forsikringer når du sjekker uten AWD nummeret. Med EB AWD Nummeret får du pris med forsikringene du trenger.
Haha nå burde jeg kanskje ordlagt meg bedre. Hvis vi ser på priser før og etter vi logger inn så er prisen billigere etter, ikke opp mot andre steder
Vår erfaring er at det ikke koster noe ekstra når man bestiller det via avis.no mot den amerikanske versjonen. Men nå har vi ikke sååååå mange reiser bak oss... Jeg mener at i på våre turer (USA) så har det kun vært de vi ville valgt uansett...