100k i 2003, 70k i 2004 og 60k i 2005. (eller 50 flygninger) Fun fact: 45k og 25 flygninger i 2007, 2008, 2009 og 2010
Har vel ikke noen korrelasjon med realisert overskudd for konsernet Kan for min del godt doble kravet, da har jeg en GOD unnskyldning for å fly enda mer... En boble fest på Sumo eller MR til LHR...prislappen blir tilsvarende lik
Kan vel fjerne opptjening på legs? Då må ein fly plus eller mykje langt på dyre klasser for å få status, også blir me kvitt alle desse som flyg så mykje og tek opp plass i gullstova... (Eg har normalt sett berre 30-40 legs på SAS, men klarer å bikke 90k med poeng. Har heller ikkje problem med full gullstova, men innland derimot) Edit:ikkje ta dette for seriøst, var litt flåsete kommentar uten noko djupare meining
Det anser jeg som å være en brannfakkel... Det er nok mange som meg, som har en jobb med firmapolitikk som sier eco only her i nærområdet. Til gjengjeld bookes billettene ofte litt sent, så 10 t/r reiser i Norge sikkert koster i snitt 3500, og en tur til Europa ofte kommer på over 5K. Og det mener du ikke skulle gi gull ved 45 flights? (var forsåvidt 50 første år jeg kvalifiserte da jeg bodde i Danmark)
Reisende som kvalifiserer til EBG og EBD på legs innen Norden er nok mer verdifulle kunder for SAS enn de av oss som drar inn status på poeng ved hjelp av kredittkort og noen turer i VIP Plus. En mer realistisk «forbedring» vil kanskje være å kreve et antall flyvninger på SK-metal for å kvalifisere på poeng?
Jeg er av den typen at man skal helst fly for å oppnå status, men selv har jeg kun EBS å boltre etter men snart EBG (Bare ut å fly enda mer) Men om man flyr SAS kan man kjøpe loungetilgang for en vis sum, er det noe å se etter der? Har benyttet av meg det noen få ganger (2 ganger faktisk)