Bør jeg bli SAS aksjonær?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Chrisbgg, 25. april 2016.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    Kom over en sak om at aksjonærene i SAS får 10% rabatt,ved bestilling av billetter.

    Har dette noe verdi, eller er det bare en slik, 10% på fullpris? Og er det noen som evt vet hvordan dette fungerer i praksis?

    Funderer litt på om det ligger en liten sas aksjonær i meg;)

    Så lar vi aksjeanalysen ligge, og heller vurdere det fra et bonuspoeng perspektiv.. ;)
    C
     

    Attached Files:

  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Jeg kjøpte aksjer da disse kostet NOK 8 - nå har de krabbet opp til NOK 24.
    10% tilbudet du viser til, vil antageligvis ikke gi deg noen spesiell fordel, det er stort sett alltid andre kampanjer.
     
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Hamstret selv opp SAS til 5,XX rett før "konkursen" i 2012. Mener å huske at man den gang da måtte logge inn via en egen investorportal og hurra meg rundt for å få tilgang til prisene, tror jeg faktisk endte med å aldri benytte meg av rabatten. Men kom vesentlig bedre ut av det investeringsmessig da:D
     
    RoadKing liker dette
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan se aksjonær prisene her: http://www.sas.no/?cep=215440&WT.mc_id=Z00306

    Generelt så kan det være opptil 10% billigere - men ofte kan go ha samme pris. Shareholder betingelsene er veldig strikte: 2 overnattinger eller lør/søn natt må til, og det er ingen refusjon eller endringer tillatt (heller ikke for gebyr). Seating er kun i GO. Ingen rabatt på intercont.

    Jeg brukte det litt mer før - men nå er prisene ofte like gode og kanskje bedre på kampanjer.
     
    Chrisbgg liker dette
  5. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar! da lusker jeg de pengene inn i en viss hotellkjede på stockholmsbørsen, og opprettholder ccg..

    C
     
    Bernhard2 liker dette
  6. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,894
    Likes mottatt:
    12,807
    Bonuspoeng:
    183
    Her er noe jeg har oversett, aksjer mot ccg? Hvor mange, og ca kurs?
    Støtter andre meldinger at SAS-aksjonærbillet ikke er så mye å trakte etter. Solgt mine aksjer, med grei gevinst takket være overmot like før konkursen truet.
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du må kjøpe 200 aksjer. Står mer om det her :)
     
    Berlioz and Chrisbgg like this.
  8. tafta

    tafta Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Har 200 aksjer i SAS nettopp pga dette tilbodet. Men som andre over har skrevet så er det litt ekstra jobb å logge seg inn for å få desse prisane pluss det er restriksjonar på overnatting, refusjon og det er SAS Go kun.

    Men når det er sagt så får du 10% avslag i prisen eksklusivt avgifter på rabatterte prisar og. Har benytta meg av SAS Now or Never og fått rabatt på dei prisane gjennom denne avtalen. Men igjen Now or Never er i mange tilfeller mest avgifter så 10% av lite er lite.

    Trur du bør vurdere bruksbehovet ditt før du kjøper for 200 aksjer er vel 5k i desse dagar. Vil du låse 5k (som du kan tene på eller tape avhengig av aksjeprisen) for å få 10% rabatt?
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,658
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    For meg så høres dette ut som en dårlig vits. Kjøp aksjeer av andre grunner enn rabatt på billetten sier nå jeg.
     

Del denne siden