Er ikke dette litt på kanten (for ikke å si spekulativt), gitt den situasjonen som selskapet åpenbart er i med risiko for konkurs i neste uke?? Skjønner de trenger penger, men.. https://e24.no/naeringsliv/i/P9JyaJ...r-selskapet-langturer-til-soer-amerika-og-usa
Veldig spekulativt, jeg ville aldri ha våget å betale for en reise med hverken SAS eller Norwegian nå.
Nå angrer jeg på bestilling av billetter med Norwegian til København i høst. Det virker jo som at flygningene vil bli innstilt, konkurs eller ei. Håper på en rask avklaring.
Så lenge man har betalt reisen med kredittkort er det ikke fare for pengene ved evt konkurs. kanskje mer trøblete om selskapet ikke er konkurs og kansellerer avganger og bare vil gi vouchers
Nå er de et stykke på vei: https://e24.no/boers-og-finans/i/LA76R9/norwegian-har-kommet-til-enighet-med-obligasjonseierne
Ser ut som om DY kom i mål, og er reddet for denne gang. Mørke skyer for hele luftfarten, men vi får ta de gleder vi kan få akkurat nå.
Denne gang, kan vi legge mye trykk på! Denne runddansen skal gjentas, ved neste Covid-20, SARS, Ebola gudene vet hva som ligger i vent
Drammen syndromet har vokst parallelt med Covid 19, og proporsjonalt med pålagt flynekt, det forsvinner så fort jeg sitter i SQ F til HKG for litt inntak av DP på en viss bar
"- Hvor lenge holder de pengene? - De planene som vi har kommunisert, går ut på at vi flyr syv fly frem til mars neste år. Med de planene og de kostnadene vi har i da, vil de pengene holde ut året." (https://www.nettavisen.no/okonomi/n...e-flybilletter-til-folk-flest/3423962663.html) Mener å huske at de har 140-ish fly. Det er i så fall en meeeeeeeeget kraftig reduksjon. Lurer også på om de mener 7 fly kun i Norge, eller om det gjelder hele selskapet.
Er det noe igjen av Norwegian utenfor Norge i det hele tatt? Mener de har beholdt ansatte i noen land som har statlig støtte for å beskytte arbeidsplasser (Frankrike og Italia?) men resten er oppsagt eller bemanningskontraktene er terminert.
TIpper det gjelder Norge. Det er vel også en indikasjon på at reiseplanene ut av Norge bør legges til andre halvdel av 2021. Tidligst!
Det gjelder hele selskapet. Men de er jo også tydelige på at når etterspørselen øker, så vil de også øke kapasiteten.
Hvilke fly er disse 7 som skal opereres? Ser at de fremdeles selger intercont billetter med både D8 og DI...
Alt jeg har sett på i juli, i forskjellige allianser, har stort sett vært "business as usual", med AirBaltic som unntak.
Nei selvfølgelig ikke, men de fleste selskapet har da heller ikke en slik kraftig reduksjon i flyflåten. Skal D8 og DI bestå som egne selskaper?
Lufthansa forventer normalisering i 2024, likevel selger de vanlig program i sommer. Det gjelder hele bransjen, utenom Air Baltic. Det er et generelt problem, ikke isolert til Norwegian.
Ok. Det var en generell betraktning, men glemte å skrive at jeg ikke vet svaret på det siste du spurte om...