Dette er vel typisk ett eksempel på hva som ser ut som en ulovlig handling, men som faktisk ikke er det. Det er nettopp derfor banker som gir kreditt til større firmaer har ei kredittvurdering på selskaper. Det er ikke slik at NAS startet selskapet med hensikt om å gå konk. Det er jo nettopp hensikten/motivet som skiller NAS fra en konkurssvindel. Jeg ser ikke engang at Norwegian tar trådd slik at styret rammes av en mildere paragraf som straffelovens § 142 vilkår for konkurskarantene. Nå som uhellet først er ute, så redder en stumpene så godt en kan. Det ser ikke alltid pent ut, men en gjør det en må gjøre for å overleve og da kan det bli tvingene nødvendig dessverre!
Dere kan jo selv spørre dere hvorfor disse selskapene har stråselskaper, det er jo nettopp for å sikre seg mot en totalkonkurs, og heller ta en delvis konkurs, for slik som jeg ser på "likes" på ditt innlegg @Jorge så ser jeg at ikke alle her har forstått hvorfor SAS og Norwegian har stråselskaper i grunn. Det er jo fordi de har en hale å ofre i nødens stund.
Last edited: 05. mai 2020