BA Club World til Seattle

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Flighter, 25. sept 2016.

  1. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    Hei gode forumvenner.
    Reiser for første gang med med BA i Club World nå i oktober, og destinasjonen er Seattle. Flyene er B777 bort 747 hjem. Jeg er ikke status medlem i BA Excecutive Club og forstår nå at jeg ikke får velge sete før 24 timer før avreise noe som jo er svært kiipt når man har betalt 20K for turen.
    Vet at det er mange som fly mye BA her inne. Noen tips til hvordan gjøre reisen så smooth som mulig anyone?
     
    tommy777 liker dette
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Dårlig greier om en ikke kan velge sete når man har kjøpt en biz billett :eek: Merkelig praksis spør du meg. Har aldri flydd med BA så kan dessverre ikke uttale meg ang tips eller tricks.
     
    Flighter liker dette
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Syns også det var rart å ikke kunne velge sete og min erfaring er at de allerfleste som flyr med BA har status som gir dem mulighet til å velge sete. I CW så er de fleste setene ganske ok, men styr unna to seteren i mitten E/F. Sjekk inn og vel sete 24timer før(altså så tidlig som mulig). Jeg foretrekker 15A/K eventuelt 10 B/D og G/J, siden du eller andre da ikke trenger å skreve over beina for å gå på do.
    Du har også mulighet til å velge måltid om du har spesielle behov, vegetar osv. Tror dette må gjøres minimum 24 timer før.
    Det er antagelig hektisk i loungen hos LHR, men den er ganske stor og har greit utvalg. Det kan også være lurt å gå fra loungen i god tid før avgang, siden det kan være et stykke å gå til toget og togene er til tider ganske fulle. Man får jo champis og kan se film på flyet så det er helt greit å sitte der også.
     
    Flighter liker dette
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Om flyet går fra T5B eller T5C i London så kan loungen i T5B være et godt alterntiv, den er ofte mindre hektisk enn T5A. Lounge-resepsjonen i T5A kan si deg gaten før det står på monitorene, (evt. spør når du går i flight connection) om flyet går fra A, B eller C. God tur.
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Businessloungen ved B gatene er undervurdert og veldig lite besøkt. Hadde selv satset på den. Sjansen er 98% at flighten din vil gå fra B eller C
     
    Bjoern In America and Flighter like this.
  6. Hilde

    Hilde Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Elemis Spa i B-loungen er også mye mindre trafikkert enn på A, så det er større sjanse for å få spa-time der. De har diverse massasjer og barbering og div behandlinger gratis. Veldig praktisk.
    Sørg også for å melde deg inn i Executive Club hvis du ikke har gjort det allerede. Denne turen gjør at du får bronsemedlemskap tvert.
    Støtter også forslag om å sjekke inn og velge sete så fort det åpner. På 747 er Upper Deck et soleklart førstevalg, forøvrig.

    Sist, men ikke minst - god tur :)
     
    Flighter liker dette
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Er det 77W eller 772 på turen bort? Hvis det er 772 anbefaler jeg sterkt å velge 15a eller K. Hvis det er 77W kan du fint velge 16A eller K, selv om dassen ikke er så langt unna. Superprivat og slipper å hoppe over noen. Utenom det er det hipp som happ hvor du sitter på turen bort.

    På returen vil jeg sterkt anbefale å hoste opp det de skal ha for å sitte i 2. etasje :)

    Ellers henger jeg meg på det folk sier her. Loungen på T5B er den desidert beste og roligste. I tillegg er det mulig å ta beina fatt mellom de forskjellige terminalene. Og til syvende og sist ser jeg ikke problemet at man må hoste opp gryn for valg av sete. Jeg betalte gladelig for muligheten til å sitte i 2. etasje på jumboen :) Når man først er på tur osv..
     
  8. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    Det står 777 200/300 i bestillingen 747 400 hjem
     
  9. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    @OttoL: "Hoste opp det de skal ha" betyr det at jeg må betale ekstra for å reservere sete i upper deck?
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ikke koster noe 24 timer før, og prøv gjerne å komme på upper deck på returen. 64A/K og 60B/J er best. Mulig 62 A/K og 63 B/J også gir nok plass slik at man slipper å stige over beina på hverandre.
    Etter turen blir du bronze og da vil du kunne velge sete 7 dager før på neste tur.
     
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, men hvis du venter til 24 timer før avreise er det ikke gitt at det er flere seter ledig i 2. etasje
     
    Flighter liker dette
  12. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    First world problems... Takk for alle innspill:)
     
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    I-landsproblemer bringer oss sammen:)
     
    Last edited: 27. sept 2016
    Fnate liker dette
  14. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    En liten oppdatering på min "rookie" tur med BA Club World. Ble litt imponert da BA stilte med disse setene i en A321 fra OSL-LHR.... Lie flat og greier. Ellers så synes jeg BA interkont har et solid produkt, men ikke noe hoppe i taket over. Veldig tett stolplassering, vippe ned bord som "dinglet" så vinen skvulpet over og svært lite plass til å legge fra seg ting trekker ned. Service innstilling til FA var veldig bra, maten midt på treet. Flyr nok bare BA når/ hvis de er rimeligere enn LH/SK/Thai/QR som jeg vanligvis frekventerer (men det er de jo ofte har jeg lagt merke til...). Synes personlig alle de sistnevnte ligger litt over BA i kvalitet og "premium feeling" men de har definitivt et solid produkt.

    IMG_0047.JPG
     

Del denne siden