BA F eller AA F over dammen med Dividend Miles?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Henning, 13. mai 2014.

?

BA F eller AA F over dammen?

  1. British Airways

    87.5%
  2. American Airlines

    12.5%
  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg holder på å hjelpe @Pande med å finne ledig First Class til Cancun i november.

    BA F via Miami koster hele USD 1 614 i skatter og avgifter for to pax. Vet noen om AA F er billigere på avgifter? (Evt. via andre steder enn LHR?)

    Valget står foreløpig mellom:
    BA F (B747) LHR-MIA-CUN
    AA F (B777 - Flagship Suite) LHR-MIA-CUN

    Hvilket av alternativene gir best valuta for pengene?

    (@tommy777 har vel prøvd begge?)

    Her er Bonusfeber-tester av BA F og AA F.

    Kom gjerne med andre forslag enn disse to.
     
    tommy777 liker dette
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    AA har ingen fuel surcharges, så betraktelig billigere, tenk reelle flyplassavgifter ala maks 120 dollar totalt per person.

    Jeg har faktisk ikke flydd den nye AA F på 777-300ER, eller 77W men fløy det nye Businessproduktet, som var meget bra. Setet gir deg meget bra plass i en 1 2 1 config og er nok bredere enn BA F sitt sete. Komfortmessig er produktene likeverdige, AA sitt er garantert helt nytt siden 77W kom i trafikk for ikke lenge siden. AA har pysjamas, overmadrass mv akkurat som BA, så ikke noe forskjell der og jeg hadde ikke hatt noe problem med noen av produktene på komfortfronten. AVOD hos AA er meget bra på det nye produktet. De er nok likeverdige der, men AA er bedre siden de tilbyr Bose QC15 headset til alle F passasjerene

    AA vil ha dårligere vin, sprit og mindre spennende mat, det er liksom litt standard US carrier "meat and potatoe" type mat med ice cream sundae som dessert. På alkoholfronten har de dårlige viner og har ikke Single Malt og kun VSOP Cognac. Champis er også langt etter BA. På servering vinner BA hands down.

    På loungefronten er BA også den suverene vinneren. Du får bruke Concorde Room i Terminal 5 når du flyr BA som er en flott opplevelse, du kan bruke BA sin F lounge i Terminal 3 når du flyr AA, men Concorde er feitere. AA sin Flagshiplounge er en spøk i forhold.

    Har flydd BA First mange ganger og det er en herlig opplevelse. Det er på langt nært ett F produkt i verdensklasse, de mangler bl.a. kaviar og de feteste vinene, mend et de serverer er 18 år gammal Single Malt og mye bedre enn det AA gjør.

    Verdt pengene? For meg og mitt behov, ja, jeg hadde valgt BA F over AA F, hver eneste gang. Men er du først og fremst ute etter komfort, er AA mer enn godt nok og like bra som AA.
     
    Are, AndersB and Henning like this.
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Har heller ikke testet den nye AA F. Men den forrige syntes jeg var veldig bra. Som, sikkert, Tommy er inne på så er det litt "Ann-Maye" uten så ekstremt avanserte valg. Men jeg likte det svært godt. At jeg stort sett ender opp med å velge BA allikevel har ikke så mye med AA å gjøre (litt epler og pærer), men LHR T5 og loungene til BA.
     
    Henning liker dette
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Beklager om OT, men tolker jeg Tommy korrekt i at jeg dersom jeg bruker Avios til å booke AA fra LHR til USA slipper jeg fuelsurcharge? Du får jo noen flasker Krug når du kommer frem for de 3500 kr du sparer pr pers i avgifter.
     
    Last edited: 14. mai 2014
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Avios tar ingen fuel surcharges innenriks USA, til Asia og sør Amerika når du brenner Avios hos AA, men på TATL gjør de det, så dessverre ingenting å spare.

    Men med Dividend miles, derimot, er AA fuel surcharge fri
     
    Last edited: 14. mai 2014
    SASDC8 liker dette
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    BA F serverte kaviar DME-LHR da jeg fløy dem august 2013.

    Akkurat landet fra Cancun, og bodde på Tripadvisors nummer 1 av nærmere et par hundre i en uke. Le Blanc Spa resort. All incl og adults only. Et meget bra sted.

    Vurder også LH F via MEX. Uten at jeg har flydd den ruten mener jeg LH F generelt er bedre enn BA F som er bedre enn AA F.
     
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig de bare har kaviar på ruter til Russland, hvor en boks koster det samme som en tube Kavli i Norge ;) Jeg har fløyet BA F tre ganger og aldri fått kaviar.

    LH F kan ikke bookes med Dividend Miles.
     
    tommy777 liker dette
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er spesifikt for Moskvaruten og kvaliteten ble godt beskrevet av Henning over. BA serverte kaviar som en del av Concordeproduktet, det er sist gang du så skikkelig kaviar hos BA
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Men kaviar smaker jo høgg, da folkens…
     
    Jørgen liker dette
  10. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hehehe :) Hadde ikke forventet annet fra selveste elefanten ;)
    For oss andre er god kvaiar med god champagne på siden, en av hovedperksene med å fly F. Til og med TG tilbyr en relativt god kaviar med DP på siden, selv om det nå er 2004 varianten det går i :)
     
    jefi99 and Fnate like this.
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Derfor BA passer så fint for deg. Fnater eter ingenting som har svømt i havet, må vite
     
    jefi99, Fnate and SASDC8 like this.
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Man kan i grunnen si at du hadde rett, for det er bare småbokser på 13 gram. Nok til å erte blindtarmen bare.
     
    tommy777 liker dette
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    [forumguide] H\vi har splittet denne tråden da den gikk fullstendig av hengslene og har laget en egen tråd med (dårlige) erfaringer med BA First.
    Du finner den her: Dårlige BA erfaringer i First

    Så kan vi fortsette å diskutere AA vs BA over dammen her. [/forumguide]
     
    Henning liker dette

Del denne siden