BA First Class deals til USA for 17.900 Kroner :D

Tråd i 'Reisedeals' startet av Kaffen, 15. jan 2018.

1. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 15. jan 2018
    Insomnia4u, Petter B-C, DanH and 3 others like this.
  2. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Dette må vel kunne sies å være svært hyggelige priser!! :cool:

3. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Fin pris for å ta seg en tur med en av verdens beste businessklasser! :D:cool:

4. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Som om jeg skulle sagt det selv... :p:D

lMartin liker dette
  5. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde nok tenkt meg 2 ganger før jeg hadde bestilt reise med BA i C. Sjekk denne folkens:

British Airways A380 UNACCEPTABLE Business Class Flight - London to San Francisco

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Nå handler denne tråden om British Airways førsteklasse, ikke business.

Kaffen and Shyneno like this.
  7. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Det har du helt rett i upsaker :). Jeg bare kommenterte på kommentaren over til herlov og haakonks.

8. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Den filmen er altfor lang til at jeg gidder å se den. :)

Jeg børstet sammen over 4000 tier poeng med BA/AA/AY i 2017, og har svært lite
    å klage på fra business classen til disse selskapene.

Det er nå noen gode muligheter til å få billige flygninger med flere OW selskaper.
    :)

TravelManBiz and Shyneno like this.
  9. petterel

petterel EBD og QPP

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    De mente at BA sin F er som en god business klasse. For ivrige fans av TPG og OMAAT så blir dette hyppig nevnt :D

10. haakonks

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer, jeg pleier også å si at BA sitt C-produkt (Club World) er det beste Premium Economy produktet du får... Men det blir litt off topic... :p

Are liker dette
  11. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Herregud så mye flåsete utsagn det er mulig å komme med i løpet av en tråd. F, CW og WTP er meget bra når man sammenligner med selskap til USA. Ja kanskje F hos LH er bedre, men big deal. Østover konkurrerer BA med selskap fra land hvis ordet bunnlinje har en helt annen betydning. Vi må også huske på at ut fra LHR er det enn så lenge bare AA sin 77W som har et bedre produkt i biz og F vestover, og AA sin F er så utrolig latterlig priset (også oppgraderingsmessig med poeng) at for de aller fleste ikke er verdt det.

Dette er og blir en meget god deal, og spesielt hvis man får fatt i denne prisen i 789 eller A380. Aldri sett F så lavt priset før.

Ursa, Bjoern In America, Earl and 6 others like this.
  12. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Alle må få ha sin mening selvsagt, men jeg er ikke enig i at vi kan sammenligne BA business med f. eks SAS Plus eller andre Premium Economy. Men jeg regner med at du har hatt en del dårlige opplevelser med BA Club World? For min del er et sete du kan legge helt flatt fortsatt bedre enn et sete i SAS Plus f. eks.

Jeg ser alle poengene med at produktet kan være utdatert, mange seter i kabinen, ikke internett og service og mat kan bli bedre. Men for min del synes jeg produktet er bra nok for min del og jeg har flydd en god del BA Club World. Spesielt hvis jeg får 64K i 2 etasje på 747 og man lukker igjen skilleveggen til naboen har man nesten et lite rom for seg selv. Og med snart Gull på BA får jeg reservere seter samt tilgang til første klasse lounger rundt i verden. Dette er vel ikke noe man får med EBG? I tillegg har BA nå kommet med et nytt service konsept med oppgradert mat og madrasser på Business.

Når jeg flyr for penger så er det nesten alltid med OneWorld (BA) Synes det er greit å samle poeng der og Avios kan brukes ikke bare i Europa men også Asia med Cathay eller USA med AA. Og i tillegg har vel BA 6-7 daglige flygninger mellom JFK og LHR og det er vel da samlet rundt 400 Club World seter? Så for min del er det lett i finne tilgjengelighet. Da bestiller jeg Premium Economy for rundt 5500 NOK og oppgraderer med poeng og rundt 200,- NOK ekstra. De poengene jeg tjener på turen (spesielt ved double Avios) gir meg nesten 2/3 av de poengene jeg bruker for å oppgradere. På samme måte synes jeg tilbudene til Qatar er meget gode og det gir meg mulighet til å fly en av verdens beste business til en god pris.

Selvsagt har jeg også min årlige CT tur på Star Alliance, men poengene derifra kommer fra kredittkort, leiebil, Fjordkraft og andre kampanjer. LH F er jo et fantastisk produkt. Jeg har også bestilt en bonustur i April med kona til ORD i SAS C for å teste ut produktet. Men fordi om jeg foretrekker BA på betalte billetter snakker jeg jo ikke ned f. eks SAS business som også er et bra produkt.

13. haakonks

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Egentlig ikke noen spesielt dårlige opplevelser (mat og crew har alltid vært akseptabelt. Det er primært det harde produktet jeg snakker om). Greit nok at noen utvalgte seter er ok, problemet er at veldig mange av de ikke er ok. Å bli sittende med noen du ikke kjenner på midtsetene (E,F) er ikke bra, og man sitter alt for nærme ansikt til ansikt på setene som er feil vei. Greit nok at du kan ha partisjonen oppe under store deler av flyvningen, men den må være nede under takeoff og landing for flere av flytypene og når det serveres blir den tatt opp og ned hele tiden. Setet har også veldig dårlig med oppbevaringsplass.

Toppen av frekkhet er allikevel at BA tar over 700 kroner i gebyr for å velge sete for kunder som har lav eller ingen status. Selv om du har en fullpris Business-billett!

I tillegg er LHR et kipt sted å ta transfer når du kommer fra USA, da du alltid må innom en sikkerhetskontroll. På FRA, MUC og CPH slipper man dette.

Nettopp! :) Er derfor jeg sier det beste Premium Economy produktet, kunne godt sagt det dårligste Business-produktet.

Så fordi du ikke er enig så er det flåsete? :D Ja ja...
    Min mening er sammenlignet med de andre C (LH, SK, UA, LX og OS) og F (LH, LX) produktene jeg testet til USA så er BA det dårligeste.

Ja, har man et underlegent produkt så dumper man ofte prisene... :)
    Samme sete (selvsagt med litt andre tweaks) som BA bruker i First brukes av flere andre flyselskap i Business.

funkenstein and NoLimit like this.
  14. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar. Som du sier er midsetene helt håpløse, disse er kun for et par som reiser sammen. Men jeg sitter jo aldri på disse setene da det som BA sølv eller gull er gratis å reservere seter. Det er jo akkurat pga de 700 kr som gjør at vi som har status får en fordel. Grunnen er at når jeg bestiller en business billett så får jeg alltid tilgang til et bra sete i business. Dette er jo en kjempefordel mot mange andre der alle kan reservere sete uavhengig av status. BA gjør jo dette for å gi sine status kunder en fordel.

Hadde ikke dere med EBG/EBD syntes at det hadde vært en fordel å ofte få gode seter i C ved bestilling av reise kort tid før avgang? Eller er det helt ok at noen som ikke har noen status på Star Alliance kan velge setene dere helst ville hatt? Disse som ikke har SAS status kan da velge å betale for sete i C eller ordne seg et EBG som varer i 2 år så er den saken ok.:)

Har du en fullpris business (dyreste klasse) på BA skal du få velge sete gratis, så tipset er å ta dette neste gang:D

I tillegg har BA et program som heter FLY som alltid prøver å holde setet ved siden av ledig, spesielt hvis man har gullstatus. Så ofte når jeg sitter i 2 etasje på 747 i 64K så er setet ved siden av meg mot gangen ledig. Dette gjelder også når jeg flyr i Y.

Det er masse plass på vindussetene i 2 etasje på 747 og A380.

I tillegg har BA et helt annet nettverk enn SAS har og første klasse loungene er en stor fordel med BA gull (Emerald) F. eks The Pier i HKG er vel ikke noe dårligere enn de business loungene som Star Alliance har der. Sånn sett så er det liten forskjell på EBG gull eller diamant, begge gir kun tilgang på busines lounger, men BA har første klasse.

Det er lett å finne seter i C med Avios og som gullmedlem kan jeg «tvinge» frem reward seter ved å ringe inn og betale dobbel Avios hvis det er ledige revenue seter på flyet, det har vel ikke SAS?

Du sier du sammenligner med LH C bl. a Med tanke på at jeg kan velge seter (64K) og få et lite rom for meg selv og tilgang til første klasse lounge velger jeg alltid det foran LH C med 2-2-2 konfigurasjon... og kun tilgang til busines lounge.

Husk at ved Triple Avios kampanje på BA betaler jeg nesten kun de 5500 kr for å fly business til USA (250 kr i ekstra avgifter for oppgradering) da jeg får triple Avios samt dobbelt med poeng som gullmedlem. Da tjener jeg selvsagt ikke noen poeng, men 5750,- i C med BA til USA er ok.:D:)

Last edited: 16. jan 2018
    FFlyer and Bjoern In America like this.
  15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    The Pier (biz) er vesentlig bedre enn *A-loungene på HKG spør du meg.

16. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, nettopp:) Og The Pier (første klasse) er jo enda bedre enn business delen. Så ingen Star gullstuer kan måle seg med Pier etter min mening. Og sølv med BA gir tilgang til Biz delen av Pier og gull gir tilgang til F delen av Pier også når man flyr i Y:D

17. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Så sikkert som at østlandet en gang i året har snøkaos dukker det opp en diskusjon om BA sitt produkt. Jeg synes at å kalle CW for det beste prem-eco produkt er flåsete og faller for sin egen urimelighet, men hver sin smak.

Men som nevnt over, alle må få ha sin egen mening og da er det jo godt at det finnes selskap som passer dine preferanser :)

18. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke selskaper som har Premium Economy synes du tilbyr et bedre produkt i PE enn BA sitt oppgraderte tilbud i Club world?
    https://www.britishairways.com/en-ca/information/about-ba/whats-new/the-white-company

I tillegg har de oppgradert menyen om bord (startet med LHR-JFK) der de går rundt med en vogn og viser frem maten og deretter får men den valgte retten servert. Tror ikke du får det i Premium Economy på noen selskaper, ikke heller Singapore Airlines.

Men nå skal jeg ikke forsvare BA for enhver pris, som sagt er det mange feil med produktet deres også, men det blir helt feil å sammenligne med et PE produkt.

Bjoern In America liker dette
  19. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,630
    Bonuspoeng:
    93
    Det er noen år siden jeg selv hadde gull hos SAS. Min erfaring med gull hos BA de siste tre årene er at du får et fantastisk lounge produkt spesielt ved mye reiser i Asia. Jeg er ingen ekspert på bonussystemet til SAS men har svært gode erfaringer med at det er svært enkelt og bra med bonusplasser hos One world. Syntes det tilbys en fantastisk pris i F nå til USA. Det at en får tilgang til first loungene til One world selv når en flyr økonomi er nok det som har mest betydning for at jeg vil være mest lojal mot One world fremover.

Vi er mange reiseglade på dette forumet og jeg syntes det er fantastisk hvor flinke folk er til å formidle gode tilbud til andre lesere Dette håper jeg fortsetter. Besøkte first loungen pier i Hong Kong for tredje gangen i julen. Det er i seg selv en god nok grunn til å reise til Asia.

20. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden