BA innfører Buy-on-Board

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av peterfox, 29. sept 2016.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Sånn kan det plutselig gå. Sånn helt plutselig gikk BA fra å være best til at SAS faktisk er bedre, særlig for eliter.

    Du kan banne på at SAS kalkulatorene jobber overtid. KUTTE KAFFE NÅ ;)

    Ja, de andre vil følge etter.
     
    Fredrik81, Aussie74 and peterfox like this.
  3. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Det var en konge artikkel du skrev @tommy777 om BA. Thanks mate! :)
     
    tommy777 liker dette
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Strålende artikkel. Ser ut som begrepet LCC vil fange de fleste flyselskap etterhvert.
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Takker folkens. Neste fredag tar jeg ett oppgjør med Etihad. Kan bli bra ;)
     
    Chrisbgg and Fredrik81 like this.
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    @tommy777 - har satt standarden for fredags kommentaren.

    Dersom det er noen andre som lusker rundt med mer enn 300 ord på hjertet, så send det til vår e-post; [email protected]

    Innlegg som publiseres roses med "likes" og kanskje en ekstra bayer på "julebordet".
     
  7. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er litt uenig med Tommy (banner I Tommy kjerka) - service for meg starter med destinasjoner og I de aller fleste tilfellene må jeg via en by for å komme helt frem og frekvens. Mulig at Ryanair er lik BA fra 2017 på de strekningene de flyr, og ikke minst de dagene de flyr, men når det er 0 - avganger (sorry we do not think you should fly there sir!) eller de flyr 2 ganger I uka og I hvertfall ikke de dagene en stakkar skal ut å fly.
    I disse dagene skrur f.eks. Norwegian av Italia fra Norge så og si, med noen få avganger I uken til Roma og Milano - men Italia er jo absolutt ikke stengt !! Det ligger der og enda mye bedre enn når Ryanair, EasyJet og Norwegian flyr inn 10tusenvis av Tommy'ere hver time.....

    Så BA er så til de grader overlegne Ryanair når FR ikke flyr (og det er ganske ofte), samme med Lufthansa som gjerne flyr deg til Bologna, Bari, Napoli, Verona for å nevne noen av de byene jeg besøker uten om Norwegians åpningstider (billigere er Lufthansa også)

    Hilsen en som vet at GT = Grappa og Tonic - ikke det Gin sølet....
     
    RoadKing liker dette
  8. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Klart BA er overlegen når Ryanair ikke flyr dit man skal (og BA gjør det)... Det hadde vært merkelig om så ikke var tilfellet. ;)
     
    AndersB liker dette
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Poenget med kommentaren er at nå som begge er like, er det absolutt ingen grunn til å velge den en over den andre. Har du ikke status, er opplevelsen å fly BA tilnærmet identisk med å fly Ryanair.

    Det som bør avgjøre er selvsagt hvem som flyr dit du skal og deretter pris.

    At BA er kongen til Italia, må du dra lengre ut i Toscana med, det samme at BA passasjerene er ett bedre folkeslag enn det folk som flyr med Norwegian, Ryanair og Easyjet er ;)

    En liten oppdatering på realitetene i Italias luftfart:

    Easyjet er sjefen i Milano, de er det største selskapet på MXP og flyr hele 11 flighter daglig kun til London. Jeg tok Easyjet inn til MXP fra Athen og videre til Palma noen dager senere. Easyjet flyr til over 25 destinasjoner i Italia, samt masse innenriks mellom disse. De flyr til 23 forskjellige land fra Malpensa, bl.a. 19 destinasjoner i Spania, 19 i UK. Til København flyr de 2 daglige.

    Ryanair har også flere baser i Italia og flyr også innenriks i Italia. Fra Stansted flyr Ryanair til:

    Alghero
    Ancona
    Bari
    Bologna
    Brindisi
    Comiso
    Genoa
    Lamezia
    Milan Bergamo
    Milan Malpensa
    Palermo
    Parma
    Perugia
    Pescara
    Pisa
    Rome (CIA)
    Rome (FCO T2)
    Trieste
    Turin
    Venice (TSF)
    Verona

    BA flyr til Milan, Linate og Malpensa og kun til ett sted: London.
    Bari
    Bologna
    Brindisi
    Cagliari
    Catania
    Florence
    Genoa
    Lamezia Terme
    Naples
    Olbia
    Palermo
    Pisa
    Rome (FCO)
    Turin
    Venice
    Verona

    Merk at mange destinasjoner, som Verona, flyr kun inn til Galtevik mens alle avganger til Norge går fra LHR.

    Så jeg kan diskutere ruter til Italia og innen Italia så mye du bare ønsker. Og jeg kan diskutere Italia, Grappa, vin og destinasjoner også siden jeg besøker Italia mange ganger i året og er rimelig current på hva som foregår.

    Men det var liksom ikke poenget. Poenget var at det ikke finnes ingen forskjell på reiseopplevelsen BA vs LCC lengre, det er fakta.
     
    Last edited: 04. okt 2016
    TOS liker dette

Del denne siden