Poenget med kommentaren er at nå som begge er like, er det absolutt ingen grunn til å velge den en over den andre. Har du ikke status, er opplevelsen å fly BA tilnærmet identisk med å fly Ryanair.
Det som bør avgjøre er selvsagt hvem som flyr dit du skal og deretter pris.
At BA er kongen til Italia, må du dra lengre ut i Toscana med, det samme at BA passasjerene er ett bedre folkeslag enn det folk som flyr med Norwegian, Ryanair og Easyjet er
En liten oppdatering på realitetene i Italias luftfart:
Easyjet er sjefen i Milano, de er det største selskapet på MXP og flyr hele 11 flighter daglig kun til London. Jeg tok Easyjet inn til MXP fra Athen og videre til Palma noen dager senere. Easyjet flyr til over 25 destinasjoner i Italia, samt masse innenriks mellom disse. De flyr til 23 forskjellige land fra Malpensa, bl.a. 19 destinasjoner i Spania, 19 i UK. Til København flyr de 2 daglige.
Ryanair har også flere baser i Italia og flyr også innenriks i Italia. Fra Stansted flyr Ryanair til:
Alghero
Ancona
Bari
Bologna
Brindisi
Comiso
Genoa
Lamezia
Milan Bergamo
Milan Malpensa
Palermo
Parma
Perugia
Pescara
Pisa
Rome (CIA)
Rome (FCO T2)
Trieste
Turin
Venice (TSF)
Verona
BA flyr til Milan, Linate og Malpensa og kun til ett sted: London.
Bari
Bologna
Brindisi
Cagliari
Catania
Florence
Genoa
Lamezia Terme
Naples
Olbia
Palermo
Pisa
Rome (FCO)
Turin
Venice
Verona
Merk at mange destinasjoner, som Verona, flyr kun inn til Galtevik mens alle avganger til Norge går fra LHR.
Så jeg kan diskutere ruter til Italia og innen Italia så mye du bare ønsker. Og jeg kan diskutere Italia, Grappa, vin og destinasjoner også siden jeg besøker Italia mange ganger i året og er rimelig current på hva som foregår.
Men det var liksom ikke poenget. Poenget var at det ikke finnes ingen forskjell på reiseopplevelsen BA vs LCC lengre, det er fakta.
Last edited: 04. okt 2016