BA lanserer Lifetime Tier Points

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 12. sept 2013.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    British Airways lanserer Lifetime Tier Points!

    Oppdaget det tilfeldigvis her om dagen, da det stod oppført "Lifetime Tierpoints 6740" på kontoen min. Igår kom det mail.

    De skal rett og slett lansere flere mulige perks for langtidslojale kunder. Førstepremien er Lifetime Gold på 35.000 TP. Det synes jeg er en ganske fet premie. Desverre, har jeg noen år igjen med mine stusselige 2-2500 TP i året.

    Det loves imidlertid også flere perks underveis til målet. Noen som tør gjette?
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Voksne tall man snakker om her. 35k er ett heftig nummer.

    Var vel noen på milepoint som hadde regnet ut at dersom du brukte 60K USD og fløy i betalt F fra Puerto Rico til Hawaii nærmest konstant i 3 måneder, ville du klare å opptjenes 35k poeng.

    Jeg har 31K Tier points igjen og har hvilepuls. Mitt årlig mål er 600, periode fra Mai-Mai, har 590 nå, men jeg tviler på jeg går for gull da AA balansen trenger litt oppmerksomhet og er litt viktigere for en so bor i USA ;)
     
  3. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Koster jo litt den lifetime statusen, men man kan jo bruke en stund på den, med mindre spillereglene forandres... Får man f.eks lifetime sølv ved 15k TP?
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Kun gull er lansert så langt
     
  5. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Woho!! 1845 poeng på 6 år! :cool:
     
    tommy777 liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Mitt gjennomsnitt er omtrent det samme
     
  7. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Holy smokes. Klarte ikke aa bli helt klok paa den statusen. Du har ikke tilgang til Concorde room? Hva er det egentlig som er fordelene over gull som "kun" krever 35K livstidstierpoints?
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    1. Du har høyere ranking på upgrades. CW-First er f.eks ganske sjelden når man bare er gull
    2. Du har fixed CIV score på 97 (av 100), hvilket ranker deg over alt og alle unntatt Premiers og VIP/CIP ved irr-ops etc
    3. Du har en egen kundetelefon - hotline - for GGL med bedre service enn de andre.
    4. Du får en såkalt "Joker", som betyr at du for et selskap på opptil 5 pers (tror jeg), kan plukke awardreise fra hvilken som helst fare bucket såfremt det er plass på flyet.
    5. Du kan ha med 2 gjester inn i First kantina
    6. Så driver de og gnåler om div andre perks også.

    For min del vurderer jeg om jeg skal time litt så jeg vipper opp til GGL om et års tid - 3000TP 2 år på rad. Men jeg er usikker på om det er verd det.

    100.000TP er derimot way out :) jeg håper på en Lifetime Silver på 15.000 eller 20.000 jeg.
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ble liksom litt bla bla det der. Ikke akkurat noe jeg hadde flydd raevva av meg for aa oppnaa.

    Enig, Lifetime Silver hadde vaert panser. Gratis tilgang til loungene til AA i USA uten medlemskap er en perk som er hyggelig.
     

Del denne siden