BA ombordprodukt (intra-europe)

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av KristianSk, 01. febr 2015.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har smårantet litt om dette i diverse god morgen tråder, men jeg synes det intra-europeiske produktet til BA har blitt så dårlig at det fortjener en egen tråd...

    Jeg fløy BA intra-europeisk litt mye mellom Januar og Juli, veldig lite mellom August og November og altfor mye den siste halvannen måneden. Så jeg har hatt masse tid til å irritere meg over BAs "oppgraderte" ombordprodukt.

    Tidligere ble det i Euro Traveller servert wraps og flat breads som var rimelig digg (den indiske varianten veldig digg, ost og skinke helt ok digg). Til frokost ble det servert et skikkelig udigg rundtstykke med ost og skinke, men jeg spiser aldri før lunsj uansett så det var et ikke problem. Noe av det som ble servert i ET før var faktisk bedre enn det de serverer i Club Europe.

    Nå derimot serverer de noen skikkelig usmakelige sandwicher av hvitt brød som har inneholdt både rødbetter og sylteagurk (ikke i samme sandwich, heldigvis)! Jeg gikk så inn i en post-jul depresjon pågrunn av dette, helt til jeg i starten av januar så sidemannen min spise salat. Jeg elsker salat. Salaten BA serverte inneholdt pasta og mozarella, jeg elsker pasta og mozarella. Slo meg til ro med dette og har spist pastasalat på mine fire siste flighter, før de idag har endret igjen, på værst tenkelige tidspunkt. Jeg var nemmelig i bursdag igår. Spiste både koltbord, karamellpudding og kake. Sent ble det også. Jeg skulle fly BA765 i ettermiddag og planen var å sove så lenge så mulig og spise en rimelig storveis lunsj i OSL Loungen i 13-tiden. Vi snakker potetsalat, røkelaks og gulrotkake. Kanskje noen sjokoladekjeks om jeg orker. Så bra er nemlig OSL Loungen blitt. Problemet var at OSL Loungen ville det anerledes, der var det nenlig bare couscous, suppe og definitivt ingen kake. Jeg vurderte å gå ned i terminalen, men i frykt for gjengslagsmål lot jeg være, desuten måtte jeg lade laptopen. Jeg vurderte å betale 1000,- for å oppgradere til Club Europe, men jeg slo det raskt fra meg. Afternoon tea er nemlig alt annet enn en opptur. Jeg fant ut at jeg heller skulle prøve å få en ekstra salat etter serveringen var ferdig, de fleste vet ikke at det serveres salat uansett.
    Flyet tar av på tid, og servering begynner raskt. Flyvertinnen deler ut sandwicher med sitt største smil og sidemannen min blir sjarmert i senk, jeg vet bedre og ber om salat. Til min store forskrekkelse får jeg servert dette...

    [​IMG]

    Det var rimelig udigg.

    Så skal du ut å fly BA Eco intra-europeisk, ikke gå ombord på tom mage.

    Forresten, jeg er egentlig ikke så veldig kresen ;)
     
    Last edited: 02. febr 2015
    Fnate liker dette
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Huff da... Dette ser jo ikke bra ut i det hele tatt. Og nada for i loungen... Jeg trodde de hadde oppgradert seg for godt jeg.

    Heretter må vi altså fly OSL-LHR via SVO med Aeroflot for å få noe skikkelig.
     
    KristianSk liker dette
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Eller via DOH for å fly B787 og A380?
     
    Fnate liker dette
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om BA har kjøpt en rødbet og sylteagurk plantasje? Fikk akkurat servert rødbeter med salat og kylling i Club Europe...
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det virker som det er "trender" som avgjør dette. Spiste på meg lakseallergi (røykelaks) hos SAS i 2002-2008.
    Det er kanskje også tilbud / etterspørsel - mye billige rødbeter tilgjengelig i markedet?

    Du stiller et meget godt spørsmål, men på intra-Europe så testes alt mulig - 90% er ikke spiselig. Få tilbake en klassisk tre-retter fra slutten av 1999 !
     
    KristianSk liker dette
  6. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Sånn rent bortsett fra at Aeroflot har gått samme vei og det ikke serveres alkohol i economy overhodet mellom OSL og SVO lengre. Selv ikke Cola har dem... Kilde: Fløy det i oktober 2014.
     
  7. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fløy BA Club til LHR for noen uker siden og jeg var imponert over ny innredning, fantastisk mat og et kjempehyggelige crew, det var rene party flighten.

    image.jpg
     
    Robert H and Fnate like this.
  8. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Men BA Club Europa er jo pinglete i forhold til Asiatiske selskaper som er virkelig generøse med både plass og fantastiske stoler.
    Her er Business Class ombord hos Malaysia på en Boeing 737-800, liten tur på et par gode timer ;)

    image.jpg
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    De setene på Malaysian og mange av de andre i Asia er jo helt rå i forhold til hva vi har i Europa (ex Aeroflot og now Turkish). Loungen til MH er derimot bra mer ymse. Maten og.

    BA er alltid partyflight, egentlig. funkår for mæ
     
  10. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, MH Lounge i KUL ute i sattelitten var et skikkelig bedritent sted og sikkert ikke noe bedre inne i T1- det er ikke noe å diskutere engang.
    Maten, det er jo opp til hvor kresen/sær du er da ;) men ja, MH er ingen høydare på hverken mat... OZ, SIA, EVA, SILK, TG, CX derimot får bestått av meg på det området. Som du kanskje har skjønt, jeg elsker Asiatiske selskap :)
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ganske singaporeairlinesofil jeg også på en god dag.

    - "This is a good day to not be blind" - tenker jeg ofte når jeg flyr dem. Husker ikke helt hvorfor. Må være setene.

    Jeg har samme følelsen med Emirates, om jeg skal være ærlig.
     

Del denne siden