BA service+catering fantastisk selv på short haul

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av tobeornot999, 09. mai 2024.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,782
    Likes mottatt:
    7,752
    Bonuspoeng:
    183
    British Airways hadde en down-periode under ledelse av lavpris-kongen Alex Cruz (fra Vuelling). Men nå er de tilbake på topp :)

    Delvis kryss post fra dags-tråden dette, men noen må holde BA tråden i livet også :)

    Stor shout-out til British Airways her. Fløy i business på ettermiddags flighten BA767 OSL-LHR igår.

    Fikk både super service og ikke minst et skikkelig bra måltid samt fri flyt av champis tappet fra ekte, store flasker. Selv om Castelnau ikke like bra som Nicolas Feulaitte, som de hadde både i loungene og ombord før.

    Sperret midtsete med ekstra bord som dekker alle midtsetene, og de holdes derfor alltid ledige.

    Som måltid: valg mellom 3 (!) hovedretter: 2 varme og en kyllingsalat. Jeg gikk for varm cod loin, skikkelig bra saker!

    De hadde også en pasta rigatoni med tomatsaus som den andre varmretten. Selv om de ikke sa dette, antar jeg den var vegansk, for dem som liker slikt :p

    3 retter, og med ekte bestikk og tallerken.

    God, gammeldags gardin foran turistklassen, og toalett foran var holdt av for oss 12 pax i business. 2 cabin crew, som alltid var tilgjengelige, og bare håndterte de samme 12.

    Kaffe og en dobbel Bailey's som ekstra dessert.

    Betalte det samme for billetten som for en billett og flight med pappeske, kald og kjip mat i trange seter på SAS plus.... Man trenger ikke være rakettforsker for å se at det er lurt å velge bort SAS.

    20240508_181149.jpg


    20240508_183844.jpg
     
    polvotten, RoadKing, GBL and 15 others like this.
  2. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,955
    Likes mottatt:
    3,912
    Bonuspoeng:
    113
    Savner BA på BGO. Er det noe håp om å få dem tilbake mon tro!? Hadde valgt BA Biz any day over SAS Plus. Når det er sagt synes jeg maten, selv om den er kald, er ganske god i Plus. Så lenge det ikke er laks.. laks er så fælt det:p
     
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,782
    Likes mottatt:
    7,752
    Bonuspoeng:
    183
    Men det er jo laks 8 av 10 ganger :)

    SAS = Salmon, Always Salmon
     
  4. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,241
    Likes mottatt:
    4,414
    Bonuspoeng:
    113
    Laks er jo nydelig, sammenlignet med den øvrige fyllmassen av papegøyefrø, løvetannblader og fermentert grakse (*)

    (*) Grakse er restene fra tranproduksjon. Jeg har sett og luktet på dette i min ungdom. Ligner skremmende mye på den guggen som er sprøytet over fuglefrøene i SAS pappboks.
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,782
    Likes mottatt:
    7,752
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, ja. Absolutt ikke uenig.

    Men nå flyter dette over i en diskusjon om SAS-gugge og ikke godsakene BA byr på ;)
     
    kiev liker dette
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,955
    Likes mottatt:
    3,912
    Bonuspoeng:
    113
    Sliter med å forstå at det er mulig å bestille tilsvarende måltid i minus, hvor man faktisk kan velge vekk den grusomme laksen, mens i Plus får man ikke velge!? Hvorfor er det så vanskelig å få tilo_O

    Uansett, jeg vil ha tilbake BA på BGO! Sammen med en hissig statusmatch hadde det blitt god stemning:cool:
     
    Eddie47 and tobeornot999 like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,782
    Likes mottatt:
    7,752
    Bonuspoeng:
    183
    Grusom laks er synonymt med SAS.

    Dessverre skjer det vel aldri at BA tilbyr status match.

    Men andre OW flyselskap gjør, så det viktige her er å få OW Sapphire, så får du alle fordelene hos BA også :)
     
    watchaddicted liker dette
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,761
    Likes mottatt:
    6,785
    Bonuspoeng:
    183
    Når gikk dette fra BA Catering-tråden til kresentråden? :p
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,248
    Likes mottatt:
    870,140
    Bonuspoeng:
    293
    Sist jeg fløy BA fra BGO til LHR var det fri flyt i økonomi!
    Trallen sto fremme ved gardinen og det var en gjevn strøm av fotball-reisende som kom og ba om påfyll …
     
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,782
    Likes mottatt:
    7,752
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, ok! Føler meg skyldig, der :D
     
  11. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,955
    Likes mottatt:
    3,912
    Bonuspoeng:
    113
    Er det lov å håpe på tilsvarende statusmatch som BA kjørte mot SAS-kunder i USA? :rolleyes:

    Hehe, jeg er faktisk altetende, utenom laks:p Jeg kan skrive lang stil om hvorfor laks ikke er egnet menneskeføde:rolleyes:
     
    tobeornot999 liker dette

Del denne siden