Så ikke så spennende ut nei. Nå er jeg såpass kjip at jeg normalt reiser kun økonomi, men kan ikke si jeg gleder meg noe særlig til å sitte "bak i der" på den utslitte 747 til Phoenix om noen måneder. Får satse på jeg kan få en billig oppgradering på flyplassen, spesielt nå som det kanskje er litt mer kapasitet i Club World. Men har inntrykk at Phoenix-flighten som oftest er stappfull?
Ett bra trekk kan være å spandere noen hundrelapper på WT+ (Premium Economy). Det gir deg muligheten for å kjøpe deg opp for kun 10K-12K miles bekreftet en vei via BA Avios poeng. Om det ikke går, sitter du uansett ett hav bedre enn det du gjør bakerst
Hæ? Det er det år og dag siden de har gjort (men jeg mener de gjorde det en gang). I dag flyr de med 747 til PHX, og 772 til SAN
Ikke år og dag, men 747 kunne ikke ta av fra SAN med nok fuel, så de stoppet i Phoenix. De relaunchet i 2010 og har åpenbart hatt god suksess nok til å skifte til en trippel uten stopp
Fant denne: http://www.utsandiego.com/news/2010/Oct/06/british-airways-try-sd-london-flight-third-time/ Nonstop fra 1988 til 1990, via PHX fra 1996 til 2001, nonstop fram til 2003, og relaunchet som nonstop i 2011.
Merkelig. Jeg er en god del i San Diego (ikke før 2003) og kunne sverge at jeg har sett 747 der. Oh, well.
Booket for noen måneder siden under salget til BA. Da var det over dobbel pris opp til WT+. Men vil det være mulig å kjøpe opp til WT+ på flyplassen og så umiddelbart kjøpe meg opp til Club World med Avios derfra?
Oppkjøpet på flyplassen gjøres vel ifbm. innsjekk, og Avios-upgrades gjøres på nettet, og det får du neppe gjort etter at du har sjekket inn. (tipper jeg)
Oppgradering skjer ofte over telefon, her i USA KUN via telefon (som er ett stort BA marked). Men tror du har rett, når man har sjekket inn, tror jeg det blir vanskelig å oppgradere. Jeg har oppgradert helt opp til under timen før avreise (via telefon), men jeg var ikke innsjekket da jeg gjorde det.
De som skal teste det får booke seg tur nå. Fra vinterprogrammet 2015 er F-kabinen tilbake på disse rutene, og de skal da gå med ny F. I tillegg er 747 med F-kabin tilbake på DEN fra sommeren 2015 (går nå med 777 uten F).