Bagasje antall med UA

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av gardamix, 05. jan 2016.

1. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Hei!

Jeg skal reise med UA i sommer. Har EBG hos SAS. Som tidligere jeg har reist med S* flyselskaper som LH så har jeg mulighet til å få en gratisk ekstra innsjekket bagasje. TIlbyr UA det samme? Står ingenting spesifikt om dette på deres sider...

Takk

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    *A Gullperks skal gjelde på tvers av selskapene, UA skal ikke være noe unntak i så måte.

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Eneste untaket er Lufthansa no-luggage fares..

4. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,344
    Bonuspoeng:
    113
    I prinsippet skal du ha en ekstra bag ja - men i praksis variere dette. Uten at jeg ser noe klart mønster så spiller det en rolle om du sjekker inn på en flyplass med en innenriks flight i eco først eller direkte på transatlantic.

Det er lurt å sjekke united.com og legge inn PNR på "my flights" der. Langt ned på den bekreftelsen du da får står det bagasjeavgifter. Der ser du hva du kan forvente deg. Dette stemmer som regel med behandligen du får ved innsjekk.

Eksempel fra vår reise med SAS / United i mars :
    First and second baggage service charges per traveler as listed below: 1st bag 2nd bag Weight per bag
    Fri., 18 Mar., 2016 Oslo, NO (OSL - Gardermoen) to Orlando, FL, US (MCO) $0 USD $120 USD 50.0 lbs (23 kgs)
    Sun., 27 Mar., 2016 Orlando, FL, US (MCO) to Oslo, NO (OSL - Gardermoen) $0 USD $0 USD 50.0 lbs (23 kgs)

Litt klønete formatering men ....som du ser får jeg "two bags free" på vei hjem - men kun en på vei ut. (De siste spiller ingen rolle siden jeg da sjekker inn hos SAS og får en "hel haug" med bagasje hvis jeg vil da vi er EBD + EBG + EBS som reiser... :)
    Reservasjoner er i V og H klasse på utreise og H og M klasse hjemme.

5. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Takk!

Får opp dette når jeg gikk på united:
    Mon., Jun. 20, 2016 Oslo, NO (OSL - Gardermoen) to San Francisco, CA, US (SFO) $0 $120 50.0 lbs (23 kgs)
    Mon., Jul. 11, 2016 New York/Newark, NJ, US (EWR - Liberty) to Oslo, NO (OSL - Gardermoen) $0 $0 50.0 lbs (23 kgs)

Men jeg flyr SAS fra OSL til LHR også UA fra LHR til SFO.

Men hjemveien så ser det utsom det allerede er gratis bagasje.

Det jeg lurer på er som EBG får jeg ha med en ekstra ut? Ettersom jeg kan bare vise EBG i innsjekkinga på OSL?

6. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,728
    Bonuspoeng:
    113
    Du får ha med to ekstra fra OSL som EBG :)

7. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,344
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer. Du får meg deg ekstra bagasje når du sjekker inn med SAS i Oslo. så ikke noe problem.

Jeg pleier å printe ut den bagasje infoen fra united og ta dem dem når du skal sjekke inn på tilbaketuren. Det er ofte litt surr med dette hos United - og med den bekreftelsen i hånden så fikser de det :) God tur.

gardamix liker dette
  8. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for all svar! Blir en lang tur i statene i sommer! :)

Del denne siden