Bagasje gjenglemt på bagasjebånd - hvordan få tak i?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Cinemarxism, torsdag kl 10:57.

Tags:
  1. Cinemarxism

Cinemarxism Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Lang historie kort: Svigermor, som verken snakker norsk eller engelsk, kom på besøk i går kveld. Vel fremme på Oslo Lufthavn spaserte hun like godt rett forbi bagasjebåndet og ut til ankomsthallen, uten å ta med seg sine tre innsjekkede kolli. Dette var i går kveld kl. 22.30, så ingen hjelp å få på flyplassen (fikk en behjelpelig person på vei ut i ankomsthallen om å høre med sikkerhetsvakten - men ikke overraskende var det negativ respons på om svigermor kunne få gå inn igjen til bagasjehallen...)

Svigermor fløy med KLM, men reisen ble bestilt gjennom SAS (en rute SAS senere la ned - dermed fikk vi endret billetter til KLM i stdet).

Har i dag sittet timesvis i telefonkø for å komme gjennom hos SAS. Kundeservice der sa at det ikke var noe de kunne gjøre, vi måtte ta kontakt med hittegods (Avinor).

Ringte så hittegods som sa at innsjekket bagasje som ikke hentes ikke kommer dit. Vi måtte altså kontakte SAS sin "Grund Handling". Har nå sittet en god time i telefonkø (og like lenge i chatkø) for andre gang, uten å komme gjennom. Må snart legge på da jeg er på jobb.

Det jeg lurer på:

- Er det mulig å møte opp på Gardermoen og få kontakt med noen fra SAS Ground Handling direkte? Er det noen som vet om åpningstidene (vanskelig å få til i jobbtiden)?
    - Siden vi fløy med KLM (som ikke har egen Ground Handling på gardermoen såvidt jeg kan se) - er det noe sted jeg kan sjekke/få bekreftet at det fortsatt er SAS som er "handling agent" for dem?

2. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Til ditt første spørsmål: jeg hadde et kolli som ankom flyplass senere enn meg, og som de ikke fikk kjørt ut før jeg skulle returnere. Dette var i Alicante. Jeg måtte ringe GHA der (de hadde en egen ringerklokke) når jeg ankom flyplass, og de møtte meg for å eskortere meg inn i avgangshall til GHA. Siden hun ikke snakker norsk så er det vel trygt å anta at hun kom inn med internasjonal flyvning.

Google svarer fint på ditt andre spørsmål: https://avinor.no/en/airport/oslo-airport/contact/carriers. Håper du har prøvd å ringe SAS GH og ikke SAS billettservice.

3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,261
    Bonuspoeng:
    113
    avinor sin side står det:
    Mistet eller gjenglemt bagasje
    Alle spørsmål om innsjekket bagasje må du ta med flyselskapet.
    KLM KL +47 22 64 37 52
    Om du bor i nærheten ville jeg bare møtt opp på flyplassen og hørt i innsjekk skranke f.eks., ser siste avgang med KLM er 19:15, så de har nok åpent nesten til da.

Avinor.no opplyser for øvrig at SGH fortsatt er handling agent til KLM:
    SAS Ground Handling. Tel: +47 64 81 62 10. E-mail: osl.bag@sas.no

Insomnia4u and Spielhaug like this.
  4. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Har skjedd meg noen ganger. Tatt kontakt med flyselskapet(sas) eller Toll. Vis «stubben» for bagasjen og du blir sluppet inn. Fikk til det samme i DXB også.

Uten personlig oppmøte er jeg mer skeptisk til hvordan en løser det

themichael and Nordlands like this.
  5. Cinemarxism

Cinemarxism Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for tips. Telefon kom jeg ikke gjennom på, men på mail (bagservice.osl AT sas.no) var de overraskende raske (2-3 timer) med å svare, og bekreftet til og med at alle kolli var hos dem.

Hentet det ved personlig oppmøte, måtte stå ved "Møtepunkt"-stolpen hvor det kommer en person og slipper inn folk en gang i timen (alle hele timer frem til kl. 22, men noen unntak, tror unntakene var kl. 11 og kl. 14)

trygveat, Flymunda, AB69 and 4 others like this.
  6. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    303
    Bonuspoeng:
    63
    Det med oppmøtetidspunkt er VELDIG kjekk info til senere bruk. Noen burde legge det ut på nett!

Nå har jeg Hell International som stamflyplass, og der ligger jo bagasjen tilgjengelig for alle som tar turen innom men når jeg er innom mer belastede strøk kan dette komme til nytte!

Nordlands liker dette

Del denne siden