Bagasje transfer

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Marlau, 06. sept 2022.

1. Marlau

Marlau Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg er i gang med å booke min første bonusreise i business med Thai. Er på jakt etter OSL - HKT.
    Har funnet en del alternativer, men kun til BKK og finner ingen bonusbilletter mellom BKK og HKT. Hva gjør dere vanligvis i disse tilfellene?
    Antar at jeg må booke BKK - HKT utenom å betale for denne. Betyr det da at jeg må hente ut bagasjen i BKK og sjekke inn på nytt i BKK for BKK - HKT?

Å fly CPH/ARN - HKT hadde gjort ting mye lettere, men så vidt jeg ser så er ikke disse lagt ut ennå, heller ikke OSL-BKK. Noen som har noe god gjetting på når dette vanligvis blir tilgjengelig? :D

EDIT: Planen er februar-mars 2023 :)

Last edited: 06. sept 2022
  2. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Du sier ikke når du skal reise.

Det er ingen flights fra Europa til HKT med *A før i mars (fra CPH) https://www.flightconnections.com/flights-to-phuket-hkt

Vi fløy fra hhv ARN og CPH til HKT i februar i fjor, med retur via BKK (separat billett HKT-BKK), men de ser ikke ut til å være satt opp i år. Tror muligens det gikk flere europeiske fly til HKT ettersom det var en sandbox-destinasjon, og det ikke var mulig å mellomlande i BKK pga covid. Det ble etterhvert satt opp noen "sealed flights" via BKK, men disse gikk ikke å booke for poeng.

Kan i hvert fall bekrefte at du må hente ut bagasje og sjekke inn på nytt ettersom BKK-HKT er en innenlandsrute (flys av Thai Smile) du ikke får booket sammen med en bonusreise med Thai Airways.

Marlau liker dette
  3. Marlau

Marlau Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Sorry, glemte å legge til når... Planen er februar-mars 2023 :)

Okay, takk svar! Da er vell kanskje best bet å booke OSL - CPH/ARN - BKK - HKT(utenom) nå og håpe at OSL-BKK kommer snart. Har lest ett eller annet sted at de skulle starte ruten i desember, men klarer ikke finne igjen dette nå.

Jeg klarer å finne ruten jeg ønsker med enkelt legs i Awardfares og SAS *A sin booking, men ikke som full tur. Hvordan burde man gå frem i slike tilfeller hvor man egentlig bare ønsker å reservere noen legs som backup om OSL-BKK ikke kommer opp i vinter? Booke den største leggen i SAS *A sin booking, eller kjøre full booking med CT telefon? Det blir kanskje unødvendig med gebyrer om jeg da skal endre ruten igjen uansett?

4. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,657
    Bonuspoeng:
    183
    Reis med handbagasje

Marlau and tobeornot999 like this.
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Fant fine biz-billetter her om dagen på ARN-BKK ruten med TG i februar neste år.

Det ligger endel ute, men ikke alt er synlig om man søker OSL-ARN-BKK på sas.no. Derimot kan man få ARN-BKK bestilt samme sted. Og så blir det å kjøpe en separat Go light OSL-ARN i tillegg, eller evt prøve seg på å ringe inn og "hekte på" en OSL-ARN til den bookede reisen.

Noen sier det siste går fint, andre sier det ikke går. Jeg vet ikke. Har ikke forsøkt.

Marlau liker dette
  6. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjorde dette senest for et par dager siden. Bestilte CPH-BKK i biz til vinterferien forrige fredag, og la til OSL-CPH i Go på mandag. I dag bestilte jeg BKK-USM på separat betalt billett.

tobeornot999 and Maggie like this.
  7. Marlau

Marlau Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Kult, blir ca samme som det vi skal da. Har også fått sikret en CPH-BKK i februar, og ser flere Biz muligheter med LH fra OSL-CPH som burde gå opp. Du ringte CT telefonen for å legge den til eller? Så vidt jeg har funnet så finnes det ingen muligheter til å endre bestillingen annet enn kanselering via "Mine Bestillinger" på sas.no?

Hva gjør du når du skal booke hjemreisen? Ringer CT telefonen og håper at billettene ikke blir borte innen du får hjelp, eller finnes det noen triks for å booke den selv via SAS *A verktøyet? Eneste jeg har kommet frem til vil være å booke den som en en-veis, men da må jeg betale en runde til med 450kr x pax...

tobeornot999 liker dette
  8. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjør ingen forskjell om du ringer CT-nummeret eller vanlig kundeservice lenger. Jeg ringer bare vanlig kundeservice (21 89 64 00). Booket t/r samtidig.

Ringte kl 20.30 fredag kveld og snakket med engelsk agent. Hun kunne gjøre billetteringen selv, og hele prosessen tok under 10 min før billettene lå i innboksen. På mandag ringte jeg samme nummer på dagtid (dansk agent) for å legge til OSL-CPH og CPH-OSL. De fikk lagt til flightene, men måtte sende det videre til billettering. Det gikk en times tid før jeg hadde nye billetter.

Jeg har tidligere flere ganger vært med på at når jeg booker på kveldstid (har sågar ringt USA-nummeret midt på natten) så forsvinner ofte bookingen før den rekker å bli billettert (typisk etter 4-5 timer). Det ser ut til å ha løst seg nå, og de kan utstede billetter hele døgnet. I hvert fall hvis du treffer riktig agent :)

Insomnia4u and Marlau like this.
  9. Marlau

Marlau Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Har du gull/diamant siden du fikk hjelp 20:30? Prøvde å ringe nå, men får da beskjed om at de er stengt. Ser på SAS sine sider at de stenger 19:00. Dette selvom jeg trykker 5 for engelsk.
    Eller ringte du da USA nummeret her?
    https://www.flysas.com/us-en/customer-service/contact/

Hvor mye tid har du lagt inn som margin i BKK forresten? For å rekke passkontroll, hente bagasje, sjekke inn på nytt osv?

10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er diamant, og ringte vanlig kundeservice. Har lagt inn 3+ timer mellom flightene, men har bestilt full flex biz videre til Samui. Der går det fly omtrent like ofte som det går tog mellom Oslo S og Sandvika, så jeg bytter hvis det er behov (eller til tidligere fly) når vi lander.

Bankgkok Air har også en helt grei innenrikslounge på BKK. Biz koster omtrent det samme som SAS Plus her hjemme.

Del denne siden