Bagasjeregler når man reiser i F med SQ, TG og NH

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av bombusfervidus, 29. aug 2018.

  1. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg lurer litt på om det har skjedd en feil med tillatt innsjekkingsbagasje i denne bestillingen? Hvis det er feil, kan SAS gjøre rette opp feilen uten å utstede ny billett?

    baggage.jpg
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du ha med så mye da? 2 x 30 per pers må jo rekke herfra og til månen.
     
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Skal nok ikke det. Men er bare nysgjerrig. På forrige billetten hadde jeg totalt 40 kilo på vei ut og nå får jeg kun totalt 30 kilo enda jeg oppgraderte fra C til F i den lengste strekningen.
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Uten å ha peiling på bagasjereglene ser jeg at min bonustur til Auckland har alt fra 2 kofferter hver til 4kofferter hver og 40kg per person.
     
  5. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Er dette kanskje noe de en bestiller hos legger inn? Jeg har en booking med NH og SQ, på den har alle legs 3x32 kolli. SQ har vel vekt kvote også kan man ha med så mye man vil innenfor gitt grense?
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har bestilt CT med LH I, OZ O og I og SAS I, og har 3 kolli på alle legs, med unntak av SAS, der jeg har 5..
     
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ringte 05400 i dag for å høre om det med 30 kg på utreisen og 2 PC på hjemturen stemmer, sa agenten jeg snakket med at dette så litt rart ut. Hun måtte konsultere med noen før hun kunne gi meg et svar og satt meg på vent. Det tok meget kort tid før agenten kom tilbake og sa at dette var galt og de skulle fikse dette raskt. Jeg skulle ha fått 50 kg på istedenfor 30 og 3 PC istedenfor 2. Ti minutter etter samtalen fikk jeg en ny billett med riktig bagasjekvote.
     
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser ut som SAS legger inn bagasjekvote manuelt, ja. De kan i alle fall korrigere den veldig raskt.
     
  9. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    Bagasjekvoten skal følge automatisk med når man booker i GDS. Når det er flere flyselskap involvert så gjelder MSC rule, ved gjennomgående billett skal dette vanligvis gå smertefritt. Men bonusreiser bookes ofte segment for segment før det tilslutt billetteres, og i ditt tilfelle er det flere selskap og mix av serviceklasser, da kan det nok fort gå litt i spinn. 50 kg med SQ First høres riktig ut, det fikk jeg også på OSL-CPH-SIN-BKK med SK/SQ i bkgcl I/O/I.
     
  10. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Hmmm. Ser at jeg har et liknende problem hvor vi har 3 bags hver på utreisen, men kun 50kg på fruen og ingenting på meg på returen!!
    Må visst ta en tlf til SAS tenker jeg o_O
    Bag.PNG
     

Del denne siden