Bagasjeregler Turkish Airlines

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Bonusolsen, 31. des 2022.

  1. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Om en måned skal jeg og min familie tilbringe to måneder på Bali ifbm med foreldrepermisjon og i den forbindelse er det MYE som skal pakkes ned.

    Vi flyr Turkish Biz hele veien. Bagasjereglene gir oss 40kg pr reisende og 10kg for infant.

    Men skal det forstås som et kolli pr pax oppad begrenset til 40kg eller er det "ubegrenset" antall kolli der samlet vekt ikke kan overstige 40kg?

    (Blir ikke helt klok av nettsidene til Turkish så finner ikke ut av det der)
     
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    Om billettane er tinga med SAS EB brukar det å stå heilt ytterst til høgre på billetten.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Bonusolsen and tobeornot999 like this.
  4. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Vi skal fly med Turkish til IST i business, men jeg finner ikke ut hva vi kan ta med som håndbagasje. På SAS står det "1 under setet (40x30x15 cm) + 40 kg", men hva menes med det? Kan vi ikke ha normal håndbagasje til hyllen over setene? På Turkish sine sider står det følgende: "Business Class passengers may carry two cabin bags if the bag sizes and weights do not exceed 23x40x55 and 8 kg (16 kg in total) and one personal item as bag per passenger, not to exceed 40x30x15 in size can be taken on board."
     
  5. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    527
    Likes mottatt:
    1,500
    Bonuspoeng:
    93
    Det er det som står på Turkish sin side som gjelder. 40kg er maks totalt for innsjekket bagasje, før ev. tillegg pga. SA* Gold status. SAS viser ofte feil på reiser med andre selskap.
     
    Trykkern and Lars J like this.

Del denne siden