Bagasjeregler

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Ingrid91, 30. juli 2017.

1. Ingrid91

Ingrid91 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Skal fly OSL-CPH-SFO LAS-EWR-OSL om noen uker og er litt usikker på bagasjereglene. Flyr i Plus og er en gull og en sølv. Alle flyvningene er med SAS, bortsett fra LAS-EWR som er med United. På bestillingen står det 7x23 kg på alle flyvningene, men på LAS - EWR står det bare et 2-tall.

Har vi bare mulighet til å ta med oss en koffert hver på den første flyvingen ut av Las Vegas?

braathens safe liker dette
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis den er connection til interkontinental flight til europa gjelder internasjonal regel. Er imidlertid usikker på om UA gir deg det samme som på SAS.

3. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,553
    Bonuspoeng:
    93
    Som Eurobonus Gull får du lov å ta med 1 ekstra koffert (Var ihvertfall det jeg leste meg opp på, og fikk beskjed om på flyplassen i Miami, når jeg skulle fly med UA)

Fredrik81 liker dette
  4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,617
    Bonuspoeng:
    183
    Edin, Stuttfeiten and mrhaakon like this.
  5. PVflyer

PVflyer Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Amerikanerne har imidlertid egne regler. Der er det prinsippet med "first carrier" som gjelder, ikke "most significant carrier".

Slik Lufthansa forklarer dette i lenken under, burde allikevel SAS sine regler gjelde, siden SAS flyr den første strekningen.

http://www.lufthansa.com/us/en/Special-baggage-rules-for-the-USA-and-Canada

Edit: Men husk at noen av bagasjefordelene man har som Eurobonus sølv+ kun gjelder på SAS sine egne flyvninger.

Last edited: 31. juli 2017
  6. Ingrid91

Ingrid91 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    I følge chaten (som jeg nå har ventet på i to timer) gjelder 7x23 på flyningene operert av SAS og 4x23 for United-flighten

7. PVflyer

PVflyer Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Merkelig svar fra chatten. Ville ha tippet 4X23 inkl. i billettene og 1X20 som *A gull...

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Du bør ringe de og taste EBG-nummeret.

Del denne siden