Baggasje innsjekk spørsmål

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Dragen, 08. des 2015.

  1. Dragen

    Dragen Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann,

    Hadde et spørsmål vedr antall innsjekket baggasje på SAS/UA:

    Jeg flyr outbound OSL-EWR- DEN neste uke (siste leg er UA) på økonomi billett, jeg har SK *A Gold og jeg vet jeg kan sjekke inn 2 baggasje med SAS uten ekstra kostnad.

    Spørsmålet blir: på inbound fra DEN-EWR-OSL (første leg er UA), om United tillater 2 innsjekket baggasje gratis i Denver, eller om jeg må betale for den ene da jeg flyr øko?

    Billettene er booket via SAS direkte.

    Takk på forhånd!
     
  2. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
  3. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, noen som vet om jeg får sjekket inn baggasje hele veien om jeg har booking på to forskjellige PN? Har reise med SAS til SFO og vurderer å booke videre til LAS med United. Eller må jeg uansett sjekke den inn på nytt i SFO pga immigration?
     
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Som nevnt her allerede så får du i utgangspunktet 1 ekstra Bag med *Gold. Så blir spørsmålet hvor mange bags du får i utgangspunktet med United flighten din :)

    Det er sånn rimelig bingo hver gang - og virker uavhengig av hvor du bestiller billetten (United bestilling vs. SAS bestilling, vs. andre *....).

    Men er du heldig får du med 2 x 23 kg gratis. Vær imidlertid forberedt på å bla opp for bag#2. De gangene jeg har måttet gjøre det har jeg sendt kvitteringen til SAS Eurobonus og fått det refundert.

    Det du kan gjøre er å sjekke på united.com - "My Flights". taste inn ditt PNR nummer og så nedover på skjemaet der ser du "first and second bag allowance". (evt. så bruker du detUnited spesifikke bestillingsnummet du ser øverst på siden og slår opp på det).
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Tviler på at du får sjekket den gjennom med to selskaper. Jeg hadde en slik situasjon en gang. Hadde 2 pn, 1 fra PHX til LHR, og 1 fra LHR til OSL. Begge var med BA, og innsjekk i PHX sjekket kofferten helt fram til OSL. Kan hende hjalp det at jeg var BA Gold og reiste First til LHR.
    Men det var England. Som du peker på, må du ta kofferten gjennom tollen uansett. På andre siden kan du med en gang sjekke både deg og kofferten videre til Vegas, så det spiller jo nix rolle.
     
  6. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, regnet egentlig med det. Trodde det kanskje det kunne gå mtp at connection var med star alliance selskap. Men som du sier, Har ikke så mye å si uansett pga tollklareringen i SFO. Får heller legge inn en god tidsmargin til den neste flighten og håpe det ikke blir noen forsinkelser. Takk for svar
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Beregn minst 1.5 time!
    Du kan være gjennom på 20 min, men det kan og ta en time. Helt uforutsigbart. SFO bruker dog å være veldig bra.
     
  8. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tipset :)
     

Del denne siden