Har SAS noen regler for hva som kan puttes i en prampack? Så lenge den ikke veier mer enn 32 kilo skulle vel det være i orden samme hva man stapper inn i tillegg til barnevogna.. Sist gang ble jeg stoppet på i oversize skranken på OSL og fikk beskjed at det var ikke lov å ha andre ting enn vogna der men jeg finner ikke dette beskrevet noen plass..
Har også blitt stanset når de mente at den veide for mye.. Bør jo ikke ha noe å si så lenge du sender den på din tillatte bagasjekvote, men?! Jeg vet ikke sikkert..
Vet ikke, har alltid etterfylt en del ekstra i prampacken, dog uten uten å komme opp i 32kg. Litt bleier og stæsj er jo bare padding for vogna, mindre sjangs for at SAS må dekke skade tenker jeg
Du får ikke erstatning ved skade på vognen hvis du har andre ting enn barnevognen i prampacken. Den hjalp forøvrig svært lite da vi fløy til Split i sommer. Vogna var most da vi kom ned. Ble enda mer most på veien hjem igjen.
Jeg vet ikke hva slags regler det var, men som tidligere stuer satt jeg stor pris på de som ikke pakka denne full. Prampack er ikke særlig behagelig å løfte i trange fly... Må ikke glemme det er mennesker som må stue disse, svært ofte på enormt lite tid.
Prampack og Airshells er ikke egnet til transport av annet enn hva produsenten oppgir at den er egnet til å transportere. Har du spedbarn så har du mulighet og ta en barnevogn med uten at det går ut over annen fribagasje, så jeg ser heller ikke poenget med å stappe disse fullt opp med ting som sannsynligvis gjør den uhåndterbar og ødelegger barnevognen.
Det er ting som vognpose, utedresser, ytterjakker jeg tenker på. Prampacken er absolutt håndterbar, den bare veier mye. Dvs ca 32 kilo. Spørsmålet mitt var om SAS kan nekte meg å ha dette i prampacken og hvor dette evt står beskrevet.
En del ting er et skjønnsspørsmål og står ikke spesifikt, på samme måte som det ikke står skrevet ut at du kan sende 20 kg i en handlepose fra Kiwi f.eks. . Det er punkt 8.3.1.4 i befordringsvilkårene hvor dette står skrevet. Det regnes som ikke forsvarlig pakket bagasje. Prampack med vogn veier normalt mellom 12-20 kg med de aller fleste moderne barnevogner, og om du har 10-20 kg ekstra så er det en stor belastning på barnevognen.
Det står jo strengt tatt at du kan sende barnevogn, alt annet er i prinsippet noe du skal ha i vanlig innsjekket bagasje. Det eneste ekstra jeg selv putter i Prampacken er en håndpumpe til dekkene (tar ut litt luft før den sjekkes inn) og regntrekket til den - disse vil verken ødelegge vogna eller forhåpentligvis ryggen til stuerne.