Baggasjeregler for Prampack

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av John in The Tower, 03. jan 2015.

  1. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Har SAS noen regler for hva som kan puttes i en prampack?
    Så lenge den ikke veier mer enn 32 kilo skulle vel det være i orden samme hva man stapper inn i tillegg til barnevogna..
    Sist gang ble jeg stoppet på i oversize skranken på OSL og fikk beskjed at det var ikke lov å ha andre ting enn vogna der men jeg finner ikke dette beskrevet noen plass..
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Har også blitt stanset når de mente at den veide for mye.. Bør jo ikke ha noe å si så lenge du sender den på din tillatte bagasjekvote, men?! Jeg vet ikke sikkert..
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke, har alltid etterfylt en del ekstra i prampacken, dog uten uten å komme opp i 32kg. Litt bleier og stæsj er jo bare padding for vogna, mindre sjangs for at SAS må dekke skade tenker jeg :)
     
  4. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Du får ikke erstatning ved skade på vognen hvis du har andre ting enn barnevognen i prampacken. Den hjalp forøvrig svært lite da vi fløy til Split i sommer. Vogna var most da vi kom ned. Ble enda mer most på veien hjem igjen.
     
  5. bjornisbear

    bjornisbear Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg vet ikke hva slags regler det var, men som tidligere stuer satt jeg stor pris på de som ikke pakka denne full. Prampack er ikke særlig behagelig å løfte i trange fly... Må ikke glemme det er mennesker som må stue disse, svært ofte på enormt lite tid.
     
    chrisbu liker dette
  6. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Prampack og Airshells er ikke egnet til transport av annet enn hva produsenten oppgir at den er egnet til å transportere. Har du spedbarn så har du mulighet og ta en barnevogn med uten at det går ut over annen fribagasje, så jeg ser heller ikke poenget med å stappe disse fullt opp med ting som sannsynligvis gjør den uhåndterbar og ødelegger barnevognen.
     
  7. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ting som vognpose, utedresser, ytterjakker jeg tenker på. Prampacken er absolutt håndterbar, den bare veier mye. Dvs ca 32 kilo. Spørsmålet mitt var om SAS kan nekte meg å ha dette i prampacken og hvor dette evt står beskrevet.
     
  8. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    En del ting er et skjønnsspørsmål og står ikke spesifikt, på samme måte som det ikke står skrevet ut at du kan sende 20 kg i en handlepose fra Kiwi f.eks. . Det er punkt 8.3.1.4 i befordringsvilkårene hvor dette står skrevet. Det regnes som ikke forsvarlig pakket bagasje. Prampack med vogn veier normalt mellom 12-20 kg med de aller fleste moderne barnevogner, og om du har 10-20 kg ekstra så er det en stor belastning på barnevognen.
     
  9. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Det står jo strengt tatt at du kan sende barnevogn, alt annet er i prinsippet noe du skal ha i vanlig innsjekket bagasje. Det eneste ekstra jeg selv putter i Prampacken er en håndpumpe til dekkene (tar ut litt luft før den sjekkes inn) og regntrekket til den - disse vil verken ødelegge vogna eller forhåpentligvis ryggen til stuerne.
     
  10. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Gikk greit i dag. 27 kilo og bare barnevogn related items inni.
     

Del denne siden