En av tingene som er skuffende med LH first er boarding prosessen om du ikke blir kjørt til flyet. Jeg spurte i F loungen om de ville varsle meg når det var på tide å gå til flyet. Fikk beskjed om at det ville de kun gjøre om det ble forsinkelser.
Ellers er det selvfølgelig bra at de har passkontroll i tilknytning til loungen. Det har de ikke i FRA om du ikke er i F terminalen.
Jeg ruslet avgårde i god tid for å få beveget meg litt for ombordstigning.
Dessverre - ingen egen prioritet for First class. Det er faktisk bedre i f.eks Tokyo hvor de har en egen representant ved gaten som samler reisende i F og får de inn før ordinær boarding starter.
Så det var bare å stille seg i køen.
Vel ombord ble jeg vist hvilken vei jeg skulle gå, men ingen viste meg direkte til setet.
Likevel tok det kort tid før jeg fikk tilbud om en klut, et glass med noe godt i og litt nøtter
Typisk F stil i A380
To store fine toaletter hos LH. Identiske på hver side
Menyen var som følger
Choice of Appetizers
- Caviar with the traditional Garnishes
- Pulled Breast of Corn-fed Poularde with Sesame Sauce, Enoki and Bell Pepper Salad, Cashew Nuts, Mizuna Leaf
- Beef Pastrami with Mustard Vegetables
- Asparagus marinated with Chervil and Chives
- Fresh mixed Lettuce with Cherry Tomato and Mozzarella presented with Choice of Aceto Balsamico di Modena and Olive Oil or Thousand Island Dressing
Choice of Main Courses
- Fresh white Asparagus with Sauce Hollandaise and Parsley Potatoes served by your Request with Black Forest Ham and Prosciutto Cotto
- Turbot Bouillabaisse with Risoni Pasta
- Tenderloin of Beef with Peppercorn Sauce, Beluga Lentils and smoked Potato Mash
- Fried Prawns with Chili, Ginger and Garlic Sauce, Mini Carrots, Choi Sum and Wolfsberries, Jasmine Rice
Selection of Cheese and Dessert
- Gorgonzola, Bosina, Honey Goat Cheese, Reblochon, Walnut Cheese with Date and Sesame Chutney
- Fresh Fruit
- Curd Cream with Strawberry Compote, fresh Strawberries and Sour Cream Ice Cream
Du får alltid alle forrettene - uavgengig om du vil eller ikke. Ser pent ut, men noen av de var litt simple...
Samme kan vel sies om hovedretten
Og desserten
Frokosten va standard LH frokost med eggerøre, + kontinental frokost.
Jeg kom ganske sent inn i kabinen, så det var ikke rom for å ta noen bilder der. Får ta det ved en senere anledning
Ved ankomst PEK stod det en personlig assistent og ventet på meg. Vedkommende fulgte meg så langt hun kunne til billettkontrollen for transitt passasjerer. Dermed gikk transitt raskt. Jeg kan se for meg at det hadde tatt vesentlig lengre tid enn om jeg skulle funnet dette selv. Det eneste jeg har å sette fingeren på er vel at denne assistenten burde vært opplyst om at jeg skulle videre. Hun trodde jeg skulle inn i Kina.
Last edited: 17. juni 2019