Bangkok og tilbake på 5 dager

Tråd i 'Reisebrev' startet av Nille2000, 13. juni 2019.

  1. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    En positiv nyhet fra München:
    upload_2019-6-14_6-56-59.jpeg

    Blir jeg hentet i bil tro?
     
    paron, Earl, Insomnia4u and 5 others like this.
  2. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Turen til MUC var vel ikke så mye å skrive om. Bussgate på OSL, men avreise ca på rutetid. Veldig trivelig crew, men jeg synes intra Europa Biz blir mer og mer utvannet. Jeg vet det er lenge siden det var slik, men savner litt at du får en velkomstdrink, noen som tar jakka, varm klut mm. Fokosten var så som så...

    upload_2019-6-14_10-54-2.jpeg

    Landing i MUC litt over rudetid. Men hva gjør vel det når dette venter på deg...:D

    upload_2019-6-14_10-55-58.jpeg

    Raskt inn i Satelite loungen og dagen foran meg der.
    Litt mye folk her nå i påvente av noen USA flighter. Om en times tid blir det vel roligere, så jeg får ta en utvidet runde da.
     
    jgroneng, paron, chrt and 15 others like this.
  3. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Tok en runde med bilder fra loungen i MUC. Må nok si at satelite loungen er bedre enn den som ligger i hovedterminalen. Der finnes det ikke et vindu. Her er det lys fra alle kanter og utsikt både mot gater og rullebaner. Ellers står det som vanlig snacs over alt. Tok en lunch ca kl 12. Da var jeg alene i loungen. Nå kl 14 har det begynt å fylles litt opp igjen. Ellers er det selvflkgelig deilig med terrasse:)
    upload_2019-6-14_14-14-48.jpeg

    upload_2019-6-14_14-15-1.jpeg

    upload_2019-6-14_14-15-19.jpeg

    upload_2019-6-14_14-15-29.jpeg

    upload_2019-6-14_14-15-58.jpeg

    upload_2019-6-14_14-16-13.jpeg

    upload_2019-6-14_14-16-24.jpeg

    upload_2019-6-14_14-17-8.jpeg

    upload_2019-6-14_14-17-23.jpeg

    upload_2019-6-14_14-17-42.jpeg

    upload_2019-6-14_14-18-3.jpeg

    upload_2019-6-14_14-18-15.jpeg

    upload_2019-6-14_14-18-27.jpeg

    upload_2019-6-14_14-18-49.jpeg

    upload_2019-6-14_14-19-3.jpeg

    upload_2019-6-14_14-19-16.jpeg
     

    Attached Files:

    jgroneng, Kalsnes, Edvard and 24 others like this.
  4. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    En Vito?! Ingen Porsche?! Like skandaløst som da vi måtte DELE(?!) bil ut til flyet på vår forrige LH F tur... :rolleyes::rolleyes::oops:o_O
     
  5. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Heller Vito og bil alene enn Porsche og delt bil. Forrige gang måtte vi vente på en medpassasjer som satt på economy. Da forsvinner noe av eksklusiviteten.
     
    Insomnia4u liker dette
  6. Jonkebassen

    Jonkebassen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    3,825
    Bonuspoeng:
    93
    Tror forøvrig MUC ikke har Porsche, men dog diverse eksklusive S-klasser.
     
  7. GUA

    GUA Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    28
    Var i MUC på mandag og det ser ut som at S-klasse er byttet ut til fordel for Mercedes Van og Porsche. Kan stemme med denne artikkelen fra One Mile: https://onemileatatime.com/lufthansa-mercedes/

    Fikk også Mercedes og sjåføren beklaget - de måtte rullere på å kjøre den siden alle ville kjøre Porsche.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,894
    Likes mottatt:
    57,517
    Bonuspoeng:
    293
    Gøy med masse bilder, men har du mulighet til å redigere litt på størrelsen før du legger ut? Det tar en evighet å laste alle bildene på mobil.. :)
     
    Upsaker and RoadKing like this.
  9. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Dårlig leverandør av telefonitjenester? Jeg har aldri problemer med å laste inn forumet på telefonen.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,894
    Likes mottatt:
    57,517
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan kan godt hende, men bildene trenger uansett ikke være i størrelse A2, og 5 MB..
     
    sovehue, paron, chrt and 1 other person like this.
  11. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Med tanke på ryktene, må jeg nok si at transit prosedyren i PEK gikk veldig greit. Det er klart at med en assistent som møtte meg ved gaten og fulgte meg dit jeg skulle, så slapp jeg jo å lete meg frem selv. Noe kø ved sikkerhetskontrollen, men totalt sett tok det ca 20min fra jeg forlot flyet til jeg satt i loungen.
    Skal prøve Air China F loungen først fir deretter å sjekke ut BGS loungen som SQ har avtale med.
     
    Insomnia4u and Jonkebassen like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med Holmen, man trenger ikke legge ut i maks oppløsning.
    Det handler nok ikke bare om leverandør men også tlf. Jeg bytter ikke så ofte, nå er min på vei mot tre år og sikkert veldig utdatert.

    Men, det kan ikke være slik at man må ha 5G og en maks 6 måneder gammel telefon eller bruke pc for å gå glede av forumet.
     
    drsyk, paron, Finnks and 1 other person like this.
  13. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Så må vel heller forumet få en plugin som gjør om størrelsen på bildene ved opplasting...
     
    Nevari, Gullars, RoadKing and 4 others like this.
  14. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Kjempemessig bilder! Bring it on og god tur :D
     
    DanH and Jonkebassen like this.
  15. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Flott med bilder fra turen!

    Ang. bilder.. Vi må ikke glemme at det er lettere for de som publiserer bilder å slenge de rett opp fremfor å redigere de. Ja det tar ikke veldig lang tid, men kanskje nok styr til at noen velger å ikke lage slike tråder. Da tenker jeg det er bedre å få bildene i litt unødvendig stor størrelse enn å ikke få bilder i det hele tatt.
     
    Finnks, Kalsnes, magnusant and 8 others like this.
  16. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis noen kan forklare meg hvordan jeg på en enkel måte kan minske filstørrelsen for så å laste opp i et innlegg med mobil skal jeg selvfølgelig gjøre det:)
     
    holmen liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,894
    Likes mottatt:
    57,517
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke hva slags telefon du har, men jeg bruker Photo Editor på Android. Du kan velge alle bildene du skal bruke, også gjøre alle til feks 25% av opprinnelig filstørrelse. Finnes helt sikkert tilsvarende til iPhone hvis du bruker det.

    Noen ganger sitter man på tregere nett, feks meg på hytta akkurat nå, og da tar det lang tid å laste inn masse bilder. Det er helt klart et I-landsproblem, men fortsatt et problem. :)
     
    RoadKing liker dette
  18. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    En av tingene som er skuffende med LH first er boarding prosessen om du ikke blir kjørt til flyet. Jeg spurte i F loungen om de ville varsle meg når det var på tide å gå til flyet. Fikk beskjed om at det ville de kun gjøre om det ble forsinkelser.
    Ellers er det selvfølgelig bra at de har passkontroll i tilknytning til loungen. Det har de ikke i FRA om du ikke er i F terminalen.
    Jeg ruslet avgårde i god tid for å få beveget meg litt for ombordstigning.

    upload_2019-6-17_8-7-58.jpeg

    Dessverre - ingen egen prioritet for First class. Det er faktisk bedre i f.eks Tokyo hvor de har en egen representant ved gaten som samler reisende i F og får de inn før ordinær boarding starter.

    Så det var bare å stille seg i køen.
    Vel ombord ble jeg vist hvilken vei jeg skulle gå, men ingen viste meg direkte til setet.
    Likevel tok det kort tid før jeg fikk tilbud om en klut, et glass med noe godt i og litt nøtter
    upload_2019-6-17_8-11-37.jpeg

    Typisk F stil i A380

    upload_2019-6-17_8-14-12.jpeg

    To store fine toaletter hos LH. Identiske på hver side

    upload_2019-6-17_8-15-57.jpeg

    upload_2019-6-17_8-16-15.jpeg

    upload_2019-6-17_8-16-37.jpeg

    upload_2019-6-17_8-16-46.jpeg

    Menyen var som følger
    Choice of Appetizers
    • Caviar with the traditional Garnishes
    • Pulled Breast of Corn-fed Poularde with Sesame Sauce, Enoki and Bell Pepper Salad, Cashew Nuts, Mizuna Leaf
    • Beef Pastrami with Mustard Vegetables
    • Asparagus marinated with Chervil and Chives
    • Fresh mixed Lettuce with Cherry Tomato and Mozzarella presented with Choice of Aceto Balsamico di Modena and Olive Oil or Thousand Island Dressing
    Choice of Main Courses
    • Fresh white Asparagus with Sauce Hollandaise and Parsley Potatoes served by your Request with Black Forest Ham and Prosciutto Cotto
    • Turbot Bouillabaisse with Risoni Pasta
    • Tenderloin of Beef with Peppercorn Sauce, Beluga Lentils and smoked Potato Mash
    • Fried Prawns with Chili, Ginger and Garlic Sauce, Mini Carrots, Choi Sum and Wolfsberries, Jasmine Rice
    Selection of Cheese and Dessert
    • Gorgonzola, Bosina, Honey Goat Cheese, Reblochon, Walnut Cheese with Date and Sesame Chutney
    • Fresh Fruit
    • Curd Cream with Strawberry Compote, fresh Strawberries and Sour Cream Ice Cream

    Du får alltid alle forrettene - uavgengig om du vil eller ikke. Ser pent ut, men noen av de var litt simple...

    upload_2019-6-17_8-20-47.jpeg

    Samme kan vel sies om hovedretten

    upload_2019-6-17_8-21-25.jpeg

    Og desserten

    upload_2019-6-17_8-21-49.jpeg

    Frokosten va standard LH frokost med eggerøre, + kontinental frokost.

    Jeg kom ganske sent inn i kabinen, så det var ikke rom for å ta noen bilder der. Får ta det ved en senere anledning

    Ved ankomst PEK stod det en personlig assistent og ventet på meg. Vedkommende fulgte meg så langt hun kunne til billettkontrollen for transitt passasjerer. Dermed gikk transitt raskt. Jeg kan se for meg at det hadde tatt vesentlig lengre tid enn om jeg skulle funnet dette selv. Det eneste jeg har å sette fingeren på er vel at denne assistenten burde vært opplyst om at jeg skulle videre. Hun trodde jeg skulle inn i Kina.
     
    Last edited: 17. juni 2019
    kjeeli, ina, jgroneng and 15 others like this.
  19. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er vel litt kjent fra tidligere...
    Men kort oppsummert LH F:
    Hvis du ser bort fra F loungen får du ikke den store First class opplevelsen i MUC. Jeg var heldig og kom til remote parking. Det er første gangen det har skjedd i MUC for min del. Og uansett hvilken lounge du besøker blir du ikke kjørt til flyet om flyet står ved gate. Og det gjør det stort sett.
    Ingen stor velkomst på flyet, men behagelig og rutinert crew i F. Grei mat og drikke. Ikke noe spesielt. Fri internettilgang er positivt. Det samme er assistentene som venter på deg ved ankomst
     
  20. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    MUC FCL må vel være god nok grunn til å velge en tur med LH F det? Utover kvalitet på mat, drikke og service, er det også kult at de har egen passkontroll. At man så må rusle bortover er vel overkommelig. Det er stas å bli kjørt bort i flott bil, men er det Vito kan jeg like gjerne komme gående.

    Bare som en kuriositet, da du fikk alle forrettene servert samtidig, fikk du evt mulighet til å velge caviar først - og så "vanlig" forrett etterpå? Så litt stress ut å skulle ha alt samtidig. Men du fikk i det minste mye caviar :)
     

Del denne siden