Så var det på tide å sette kursen mot HND. Jeg ble hentet i loungen når det var på tide å gå ombord i flyet og fulgt til gaten. Boarding var allerede godt i gang, og jeg ble geleidet forbi alle og inn til første klasse. Jeg ble tatt hyggelig imot og vist til plassen min.
Dessverre var det gammel konfig, men med kun to av ti plasser opptatt var det ikke noe stort problem å få litt privacy.
View attachment 54120
View attachment 54121
Når det er sagt, så fremstår det jo som litt primitivt å bruke nedtrekksskjerm og prosjektor for å vise sikkerhetsgjennomgangen...
View attachment 54123
Forøvrig var velkomsten som den pleier med litt Dom og en liten snack
View attachment 54124
Dagens meny var standard TG F til HND:
View attachment 54125
View attachment 54126
View attachment 54127
View attachment 54128
View attachment 54129
View attachment 54130
View attachment 54131
Det er små toaletter på F. Og jeg må dele litt irritasjon over hvordan man i huleste skal klare å holde nede både rød og grønn knapp samtidig som man skal vaske hendene...
View attachment 54132
Ingen ankomstservice i HND. Mne så hadde jeg heller ingen innsjekket bagasje. De gangene jeg har hatt det har det vært en representant for TG på plass ved gaten for å sjekke om jeg vil ha den utlevert.
Natten ble tilbringt på transithotellet for jeg satte snuten mot Europa dagen etter.
Totalt oppsummert TG så er de gode på bakken. Alt fra du ankommer innsjekking til du går på flyet er tilrettelagt. Ingen posje akkurat, men buggyene transporterer deg rundt og du blir fulgt til flyet. De ansatte på loungen vet ikke hva godt de skal gjøre for deg, og er nesten for pågående av og til.
I lufta er det vel ikke helt på topp. God service ved boarding. Maten er så som så, og med gammel konfig blir det på en måte en nedtur på en F reise.
Rangert ift LH og SQ havner de nok bak begge. Men det går først og fremst på opplevelsen i lufta. Om jeg skulle rangert bakkeopplevelsen ville jeg rangert de forran både LH og SQ. Dette pga at bakkeopplevelsen i MUC ikke var det helt store med unntak av loungen.
Vis alt...