Bangkok - transfer til domestic

Tråd i 'Reisemål' startet av Fnate, 19. april 2014.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hei og hå

    Booket meg akkurat første billett med BA OnBusiness Oslo-Bangkok. Jeg skal egentlig til Koh Samui, og lander i Bangkok med BA0009 kl 09:15. Har to spørsmål:

    1) Er det mye kuk med connection fra utland til domestic i Bangkok? Har aldri gjort det før.

    2) Nå er det jo bare en times flight med Bangkok Airways videre, men ser det bare skiller 300,- NOK mellom economy og business. Er det business service på disse? Noen som vet? (flyet er A319)

    Egentlig var planen å fly via Singapore, men billigste economy flight fra Singapore til Koh Samui kostet over 4000,-.
     
  2. Hickok

    Hickok Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde en slik runde fra Finnair til Thai i fjor, og det gikk smertefritt. Omtrent helt likt som overgangen utland-innland på OSL. Tar omtrent like lang tid også.
     
    Fnate liker dette
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Takk. Må man altså igjennom vanlige passkontrollen eller var det egen for transfer?
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Bangkok Air har "businesservice" på økonomiklasse. Fullt matbrett og lounge på flyplassen. Skal du sjekke inn bags får du 10 kg ekstra i economy om du er medlem hos dem.

    IMG_20130710_123330.jpg IMG_20130710_104245.jpg
     
    Fnate liker dette
  5. Hickok

    Hickok Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Siden jeg kom med Finnair, og dro videre på separat billett, så ble det hente ut bagasjen og sjekke inn på nytt. Om du har sendt bagasjen videre allerede, så er det skiltet mot domestic før en kommer til immigrasjonen, men akkurat hvordan det fungerer med nesten noen andre fortelle, for det har jeg aldri prøvd.
     
    Fnate liker dette
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Wowzer... lounge i economy???? Nais.
     
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk våtserviett før svgang også. Bangkok Airways bør oppleves i economy, liksom litt retro. Omtrent som SAS i economy i gode gamle dager pluss litt til
     
    Fnate liker dette
  8. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Bangkok airways er jo det enseste superselskapet i Thailand :)

    Du har lite å frykte utenom immigation i BKK, som kan være et helvete om du lander på feil tidspukt..

    Jeg ville forresten booket business ;)
     
    Last edited: 20. april 2014
    Fnate liker dette
  9. wilhelm

    wilhelm Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Business på Bangkok Airways på A319 er ganske ok. Større seter og hvit duk ved oppvartning, noen år siden jeg fløy denne nå, men business var verdt pengene da i allefall.

    w
     
    Fnate liker dette
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Var ikke ledig noe business. Ble å booke tur/retur Bangkok-Samui med Bangkok Airways economy for ca 10.000TBH, og Thai tur/retur Bangkok-Chiang Rai i business for 9.000TBH.

    Hvem sjekker vel inn bagasje... Hallo, liksom. ;)
     
    SASDC8 liker dette
  11. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Koh Samui er klart den dyreste destinasjon i Thailand. Chiang Rai er vakkert. Elefant camp på gang eller? ;)
     
    Fnate liker dette
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. De hadde tilbud der man får 2 netter gratis på Samui om man booker 3 på campen.
     
    SASDC8 liker dette

Del denne siden