Hei og hå Booket meg akkurat første billett med BA OnBusiness Oslo-Bangkok. Jeg skal egentlig til Koh Samui, og lander i Bangkok med BA0009 kl 09:15. Har to spørsmål: 1) Er det mye kuk med connection fra utland til domestic i Bangkok? Har aldri gjort det før. 2) Nå er det jo bare en times flight med Bangkok Airways videre, men ser det bare skiller 300,- NOK mellom economy og business. Er det business service på disse? Noen som vet? (flyet er A319) Egentlig var planen å fly via Singapore, men billigste economy flight fra Singapore til Koh Samui kostet over 4000,-.
Hadde en slik runde fra Finnair til Thai i fjor, og det gikk smertefritt. Omtrent helt likt som overgangen utland-innland på OSL. Tar omtrent like lang tid også.
Bangkok Air har "businesservice" på økonomiklasse. Fullt matbrett og lounge på flyplassen. Skal du sjekke inn bags får du 10 kg ekstra i economy om du er medlem hos dem.
Siden jeg kom med Finnair, og dro videre på separat billett, så ble det hente ut bagasjen og sjekke inn på nytt. Om du har sendt bagasjen videre allerede, så er det skiltet mot domestic før en kommer til immigrasjonen, men akkurat hvordan det fungerer med nesten noen andre fortelle, for det har jeg aldri prøvd.
Fikk våtserviett før svgang også. Bangkok Airways bør oppleves i economy, liksom litt retro. Omtrent som SAS i economy i gode gamle dager pluss litt til
Bangkok airways er jo det enseste superselskapet i Thailand Du har lite å frykte utenom immigation i BKK, som kan være et helvete om du lander på feil tidspukt.. Jeg ville forresten booket business
Business på Bangkok Airways på A319 er ganske ok. Større seter og hvit duk ved oppvartning, noen år siden jeg fløy denne nå, men business var verdt pengene da i allefall. w
Var ikke ledig noe business. Ble å booke tur/retur Bangkok-Samui med Bangkok Airways economy for ca 10.000TBH, og Thai tur/retur Bangkok-Chiang Rai i business for 9.000TBH. Hvem sjekker vel inn bagasje... Hallo, liksom.
Koh Samui er klart den dyreste destinasjon i Thailand. Chiang Rai er vakkert. Elefant camp på gang eller?