Sorry godtfolk! Selv med bonusfeber og mangel-på-bonus-angst, så har jeg et spørsmål om hvor og hvordan bestiller man billigst og enklest charterturer? Eksempel: Ønsker å reise ut før nyttår med varighet 10-14 dager og utreise fra hele skandinavia, primært OSL, ARN eller CPH... Må jeg virkelig lete etter alle reiseselskaper? Reisemål kan være GranCa og nærliggende øyer eller Egypt? Håper jo strengt tatt ingen av dere har erfaring - men kanskje kjenner dere en gammel tante eller onkel med erfaring
Jeg bestilte via TUI til Sardinia i sommer. Det var med rutefly. Det var helt toppers da jeg fikk bonuspoeng og kunne bo på hotell med Bamseklubb (Bamse for barna) Sjekk ut Kapp Verde. Jeg skal dit i vinter med rutefly, men Ving opererer med direktefly. Det er bare en time lenger enn Granka og bedre vær
Erfaring med charter og! Reist mye med Ving og litt med Tui. Ving har jo fått garantier og opplegget igang igjen de, så Gran Canaria anbefaler jeg gjerne. Er der noen ganger i året (ikke på charter) Regner med barn er med? Antall? Alder? Interesser?
Bare for å få det på det rene: Den som synes at det å bestille charterreiser/dra på charterreiser er flaut må ta seg sammen. Sånn. Jeg har bestilt charter med tui. Funket fint. DY som fløy til Samos. Forresten ikke noe feil med granka om vinteren, men som nevnt tidligere i tråden er Kapp Verde verdt å sjekke ut. Går direktefly om vinteren (riktignok med stopp på en av kanariøyene). Ellers har jo både Tenerife og Granka en del fine fjellturer, og er man glad i å sykle kan jo begge øyene anbefales.
Kan anbefale Kapp Verde. Var der på bryllupsreise (!) med TUI. (Tror jeg det var). Hadde en uke på Boa Vista, og en uke i Senegal. Mellomlanding på en av Kanariøyene, men bare for å fylle drivstoff, da man ikke får gjort det på Boa Vista. Masse spennende å gjøre på Kapp Verde, hvis man vil dra ut fra charter-boblen på hotellet.
Forstår også at "Chartertur" nå også inkluderer mange turer med ordinære rutefly og hotell. Det er jo helt OK, spesielt om det gir bonuspoeng ... Det viktige ønsket bak dette er å forenkle en tur og finne OK hotell fremfor å lete etter alt selv og betale mer for hotellet. Fint når min datters bestemor og bestefar er med Så takk for alle innspill!!
Jeg hadde sjekket restplass.no. Navnet er litt misvisende, da man kan søke frem i tid også, ikke bare nødvendigvis en uke/et par dager før avreise. Der får du opp alle de store reiseoperatørene
Ikle noe fan av charterreiser, men noen ganger er tilbudet så bra at man ikke kan si nei Så kastet oss på en tur nå med avreise Søndag. Destinasjon er Kreta, hotellet er i klassen ok+, prisen for 4 personer fly + hotel ble usle 6400,- totalt. Vi gleder oss
Eksempel her. Jeg tolket som dere er tre voksne og et barn, så prisene er for det https://www.ving.no/bestill-reise?QueryDepID=12667&QueryCtryID=4328&QueryAreaID=4352&QueryResID=0&QueryDepDate=20191214&QueryDur=15&CategoryId=2&QueryRoomAges=|42,42,42,12&QueryUnits=1&nrOfHotels=11