Barn i C - innafor ?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av TJT, 12. juli 2017.

  1. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hei dere,

    Skal bruke min første CT snart, og ser på en bonusreise til Seychellene. Har nok poeng for kone og sønn (3år) i C, men lurer på hva dere synes om dette?

    Er det innafor? Booker dere C med små barn?
     
  2. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Absolutt innafor - om du vil bruke poeng på det ser jeg ingen grunn til at C er noe annerledes enn eco. Det er ikke en familie-fri sone.

    Men, husk å gjør det du kan for å vise hensyn - sørg for at barnet ikke plager andre passasjerer mer enn helt nødvendig, feks med å sørge for at han/hun sover (ved å la barnet løpe "rase seg" før turen) eller har ting å gjøre. Dette burde egentlig være enklere enn i andre klasser siden der er bedre plass og større bordflater og lignende.
     
    EgilSk, HeavyShark, TJT and 2 others like this.
  3. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Du vil sikkert få flere som er negative til det..

    Men så lenge du har kontroll på ungen, så er det jo ikke noe i veien for det.. Selv flydd som medpassasjer med flere barn i C, og det kommer svært mye an på barna, og dets foreldre, enn selve konspetet "Barn i Biz"....

    C
     
  4. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har flydd mange ganger med barn i C (fra 9 mnd gammel og oppover) og aldri opplevd noe negativt. Det er jo selvsagt viktig å sørge for at de oppfører seg men det har aldri vært noe problem.

    Artigste var når vi fløy IAH-SVG med Privatair. Det var en purser fra Sveits ombord som det virket som hadde jobbet på en del bedre hoteller etc. Han var skikkelig skeptisk merket vi til mistemann på denne flighten (kun C config 737). Guttungen var musestille hele flyturen til tross for at den ble flydd 80% med setebelte-skilt på pga turbulens. Han kom bort til oss etter turen og sa at det var den snilleste babyen han hadde flydd med noensinne i sin karriere. Det var litt artig :)
     
    DanH and TJT like this.
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo ikke sånn at babyer som gråter er slemme.
     
    animals, Nanping, Guden and 3 others like this.
  6. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel ikke sånn at alle som ikke er snille er slemme heller ;)
     
    kaijoar and milehigh like this.
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Selvsagt ikke, men det er noe med vanlig bruk av språket og motsetninger.

    Eller jeg kan presisere; det er ikke sånn at babyer som gråter ikke er snille.
     
  8. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,031
    Likes mottatt:
    1,470
    Bonuspoeng:
    113
    så lenge dere har kontroll på barnet er det vel ikke noe problem.. derimot hvis barnet skriker hele veien er det et problem for de andre kundene i C... men 3 år er kanskje over den alderen?
     
  9. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    :) Skal selv til DPS med min 9 måneder gamle sønn i C i januar. Ser ikke noe problemer med dette. Tror det viktigste er å kjenne sitt barns rutiner, og tilpasse turen deretter. Som far vet du best når barnet skal sove og når sulten nærmer seg. Underholdning inni mellom, litt bevegelse underveis - ja så tror jeg man er godt sikret.

    Erfaringsmessig er det de voksne som ikke følger opp sine barn i det hele tatt på en lang reise, som ofte resulterer i masete barneopplevelser.
     
    Storg, Sikiduck, agrims and 1 other person like this.
  10. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg stilte samme spm i fjor før jeg skulle fly med Thai til Singapore i C. Fikk en del "blikk" fra de som satt nærmest oss, men turen gikk stort sett greit. PÅ tidspunktet vi reiste var vår baby 8 mnd, så noe skriking ble det fra Oslo-BKK.

    Hvis jeg snur situasjonen, og ser at det er baby rett siden av meg i biz, har jeg ingen problemer med det, da alle får tildelt lydtette hodetelefoner! Men klart, for er forskjellige, men som nevnt tidligere, ingen barnefri sone på biz!

    God tur, å skriv reisebrev! :D
     
    TJT liker dette
  11. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Det ville vel vært et problem (for langt større mengde personer) i eco også? Attpåtil er man mer utsatt der for unger som sparker i sete, klatrer, sitter nære og skriker osv.

    Jeg mener en bør ta de samme forholdsreglene uansett, så lenge flyselskapet ikke har satt alders-restriksjoner for en bestemt klasse. Klarer ikke ungen å oppføre seg innenfor rimelighetens grenser bør en kanskje la være å reise. Ellers må vi alle, enten vi reiser i eco, biz eller first tåle å ha barn rundt oss.

    (Jeg har ikke barn selv om noen måtte lure.)
     
    milehigh and agrims like this.
  12. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for alle svar og tips! Lillegutt har fløyet en del allerede, ca. 30 turer, men alltid i Y. Har alltid sørget for å ha tegnebøker, leker, klistremerker, iPad osv og det har stort sett gått bra.

    Også blitt enklere jo eldre han har blitt men var usikker på om det var OK for C, men det er det tydeligvis.

    Takk igjen!
     
    Guden, wilco and agrims like this.
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Lille krapyl, nå 7,5 år har flydd mye i alle klasser. Det har alltid gått utmerket, men jeg har alltid vært opptatt av at han/vi ikke skal være til bryderi for andre uansett klasse vi har flydd. Ikke sukker og godteri før/under flight og har alltid med godt med underholdning til han. Pædd, DS3 og blader og bøker har gjort susen. Han har nå blitt en reflektert fyr som er opptatt av og ta hensyn og at andre også skal gjøre det. Så med litt forberedelser vil dere og andre få en flott flight i C.
     
    Hanen, EgilSk, Icarus and 3 others like this.
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp! Ta de med tidlig for å indoktrinere dem!
     
    Stuttfeiten liker dette
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Du er troll eller en ordentlig kølle. Du ljuger på deg allergi for å snike til deg en urettmessig fordel? Stilig...
     
  16. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Dette kan umulig være seriøst......
     
    kaijoar, Mbj, DanH and 5 others like this.
  17. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Må bare ytre meg til @faansnabel eller hva nå enn det sjarmerende nicket til forumets minst sjarmerende vesen heter....

    Dine innlegg er ikke gode, og heller ikke ønsket på et forum der jeg vil dele reisegleder og reisemuligheter. Jeg reiser med selskaper som har en hverdag med knallhard konkurranse. Hver eneste liten "snabel" som jukser seg til fordeler gjør hverdagen min vanskeligere - fordi det må lages regler mot idioter.

    Min bønn er: Finn deg et annet, litt mer radikalt forum, der du kan dele dine tanker med andre som ikke bruker egne penger til egne reiser, og som ikke har sympati med andre som faktisk gjør en jobb for at du skal komme frem hel og levende.
     
    Chrisbgg, Travellingalf, Mbj and 11 others like this.
  18. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er ikke sikker, er ikke første gang jeg ser han foreslå dette.

    Oppfordrer alle til å la være å misbruke helt nødvendige ordninger for de som faktisk har allergi mot nøtter. Vi snakker om personer som kan oppleve kraftige hevelser og fornemmelser av kvelning. Dette er legitimiteten forslagene hans kan svekke om dette blir misbrukt.
     
    Mbj, Petter B-C, mathiasfe and 4 others like this.
  19. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Tror egentlig det bare er Snabelfaen som har et litt uklart bilde av hva som er "jeg", "deg" og "Justin Ross Lee", akkurat som små barn som sliter med forskjellen på de to første.

    Mange av "triksene" han presenterer som egne erfaringer er ting som godeste JRL har presentert.
     
  20. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Kanskje bra å teste en tur i økonomi først med barn? Skal på ic c med datteren på fire nå. Ser ikke noe problem med det. Frem til hun var to var det mye skriking og hadde nok ikke passet i c. Er dog endel voksne som bråker like mye :)
     
    Last edited: 12. juli 2017
    MadsVaHa liker dette

Del denne siden