Da er jeg kommet hjem med etter tur med infant i C. T/R LAX med en liten aktiv Rabbagast på litt over et år. Jeg hadde lest denne tråden og lyttet til erfarne globetrotterer med infant i C i fra denne tråden. iPad full med lille Jack og Poppeloppane og de tingene som han vanligvis liker å se. Favoritt lekene var pakket med og ekstra skifte til alle 3, hvis maten kom i retur.
Før vi dro til SoCal hadde vi hatt en prøveflygning til Stockholm på ca 1,5timer hver vei, hvor vi fløy A320 (Plus) og CRJ900 (GO). Det gikk over all forventning. Han sov da vi tok av og våknet da vi skulle lande, og motsatt på returen.
Da tiden var kommet for at vi skulle reise hadde vi alt "timet og tilrettelagt" som Hr. Olsen ville sagt. Vi gikk ombord i flyet i CPH ganske seint for det var en del "gate lice" som måtte forseres hvis vi skulle ha gått inn når boarding group A kunne begynne å gå ombord. Da vi kom inn i kabinen og gikk fram mot plassene våre så jeg at det var noen som himlet med øynene og jeg kunne høre at de tenkte "herregud nå blir flighten min ødelagt av en liten drittunge". Turen over gikk utrolig greit. Han sov, spiste og så på iPad. Da vi skulle gå av flyet fikk han skryt av både medpassasjerer og crew.
På returen var han litt mer urolig men han skrek ikke, han fant bare ikke roen før vi hadde passert Las Vegas. Så ble det soving, spising, leking og iPadding.
Oppsummert vi jeg si at det å forberede seg til turen er viktig. Ha de rette og kjente tingene som man kan aktivisere barnet med hvis det blir utålmodig i løpet av turen.
PS! Neste langtur for Rabbagasten er Bali om et halvt år.
Last edited: 08. febr 2020