Barn på Adult-billett?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av anders8, 18. mai 2020.

  1. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg og kona var heldige og fikk to gratisbilletter hver på Qatar sin "takk helsepersonell" kampanje. Vi har tre barn, og tenkte å ta med to av dem som hver vår Companion, og kjøpe cash billett til sistemann. Det siste kun hvis det uti november ser ut til at vi faktisk får lov til å fly mtp covid-situasjonen.

    MEN, når jeg søker billetter for 1 voksen og 1 barn med kampanjekode, så får jeg beskjed om at kampanjekoden kun er gyldig for "opptil 2 voksne og opptil 0 barn". Altså får jeg kun velge voksne i bookingprosessen.
    Når jeg kommer til selve bestillingssiden hvor man putter inn detaljer, så får jeg lov til å velge fødselsår helt ned til barnealder på voksenbilletten.

    Tror dere det blir noe problemer med at det er voksenbillett, så lenge fødselsdato etc. er riktig?

    (Det er jo sånn at hvis man har en 1-åring og ønsker eget sete, så kan man bestille barnebillett, som da står som "2-12" år, uten at dette skaper problemer, men aldri vært borte i denne situasjonen her før... )
     
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke hvordan det er på Qatar dessverre men har hatt person på voksenbillett som egentlig skulle vært på barnebillett hos SAS uten problemer/spørsmål.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har blitt satt om som barn etter irr ops på en CT. Singapore Airlines var ganske overrasket da det var jeg som kom.
     
    holmen liker dette

Del denne siden