Ganske mange år siden sist jeg dro med barnevogn. Hvordan funket dette igjen? Man får vognen igjennom security, avleverer på gate og får tilbake på gate? Men burde man pakke den inn i beskyttelse? Eller stues det rent og pent? Noen erfaringer? Om jeg må pakke den inn, kan jeg jo like gjerne sende den som bagasje, tenker jeg.
I Norge er vi jo så heldige at flere flyplasser har gratis barnevogner til utlån for interntransport, men det er dessverre sjelden utenlands. Noen vogner er jo såpass små når de er lagt sammen at man kan ta de med som håndbagasje, mens andre har jo ett trekk man kan legge de i ved gate. Viss det er en vogn som koster litt og man er redd for, så tenker jeg at det nok er lurt med ett eller annet slags trekk som ett minimum om man må avlevere ved gate.
Vi får alltid bagasje tag ved innsjekk men tar den med til gate. På noen flyplasser får man vogn tilbake ved flyttapp, men andre plasser kommer den på spesialbagasjebåndet.
Takk, da sender jeg den bare som bagasje først som sist. Så får vesla løpt fra seg der inne før turen